Nieuwe Walkera V120d02S v2

Waarom neem je er voor binnen dan niet zo'n kleintje erbij. Scheelt enorm. De V120 is toch meer voor gymzaal/buiten..

Ik heb de mcpx gehad samen met de Genius CP. Ik heb de mcpx uiteindelijk verkocht omdat de Walkera Genius veel fijner vliegt.

Ga ik misschien ook nog wel kopen de Genius CP. Devo 7E heb ik dan toch al en kan dan een BNF bestellen. Mijn mening over de mcpx. Een drieletter woord.

Denk er zelfs over om de mQx - mCPx en mSRx in een koop van de hand te doen.
De 120SR hou ik wel want die vliegt erg makkelijk en is veel leuker.

De mcpx heeft open servo's. Als ik die meeneem op vakantie dan begeeft binnen no time een servo het. Verder loop je na elke crash linkjes te zoeken. De tail vibreert om onverklaarbare reden. Ik heb de Genius nu best al een tijd. Is twee keer meegeweest naar Suriname. Meegeweest naar Zweden. Hier in huis ook best gecrashed en hij is nog steeds goed en vliegt echt heel relaxed.

Best een goede keuze om voor een Genius CP te gaan.
De Genius CP heeft een maar.
Als je crasht, en je beschadigt de skids.
Om die te vervangen moet je het hele frame vervangen.
Omdat frame en skids een geheel zijn. Of hebben ze dat bij de V2 veranderd.
Lijkt de Mini CP een betere keuze.
Bij de Mini CP zijn de skids los van het frame.

Grtz Marco.

Mijn ervaringen met de Blade mcp-X zijn feitelijk hetzelfde als die jullie hebben/hadden.
Toestel vloog leuk maar dat was mede omdat ik op dat moment niet beter wist en de Walkera heli's nog niet bezat en kende.
De alom bekende parkinson trillingen in vele Blade mcp-X heli's en de open servo's speelden mij ook parten.
Dat in combinatie met de regelmatige Tail Blow outs als ik teveel vroeg aan de heli ging mij behoorlijk ergeren.
Daarna met mijn domme harses en toen veels te impulsieve heli-aankoopgedrag die schijt Blade 130-X gekocht.( 2 van gehad waarvan de eerste gelijk al bagger was)
Zal mijn ellelange verhaal hier voor me houden, want heb er al veels te veel over geschreven toen.
Maar neem van me aan dat wat men ook beweert die Blade 130-X door de regel genomen een bagger heli is.
De Blade Nano CP schijnt ook al niet zo'n sukses te zijn dus I rest my case.
Keep up the good works Horizon Hobby.Ha ha ha ha ha ha

Ik blijf het zeggen: de overstap naar Walkera Micro heli's mede dankzij goed advies van Marco was 1 van mijn beste keuzes ooit de afgelopen 10 jaar op heli gebied.
Vr Gr D

Klopt. De Mini CP is makkelijker te repareren. Overigens heb ik nog nooit de skids gesloopt van de Genius. Maar het kan natuurlijk wel. De vliegtijden van de Genius zijn wel wat langer volgens mij. En er is nu sinds heel kort de Super CP uit. Kruising tussen de Mini en de Genius.

http://www.modelbouwforum.nl/threads/verzameltopic-walkera-cp-helicopters-37.169757#post2806739

Ik had er eerst overheen gelezen.
Dacht dat je de Super FP bedoelde. Die is er al een poosje.
Maar het gaat om de CP versie. Net wat je zegt, een goede kruising.
Door het gebruik van de Super FP servo's, is de Super CP 10% lichter dan de Mini CP.
En door het gebruik van andere motortjes is de vliegtijd ook nog eens toegenomen naar 7 minuten.:D
Wilde eerst voor de Mini CP gaan word nu wat anders.;)

Grtz Marco.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Marco.
Jij bent er ook weer vroeg bij.Ha ha ha ha
Wat doen we.............
Dan toch maar zo'n Mini Super CP bestellen? Ha ha ha ha
Vliegt dat toestel overigens ook op dezelfde Lipo packjes als de Genius en Mini CP?
Vr Gr D

Hoi Marco.
Jij bent er ook weer vroeg bij.Ha ha ha ha
Wat doen we.............
Dan toch maar zo'n Mini Super CP bestellen? Ha ha ha ha
Vliegt dat toestel overigens ook op dezelfde Lipo packjes als de Genius en Mini CP?
Vr Gr D

Yep, vliegt op de zelfde lipootjes.
Het is eigenlijk een Mini CP met andere electronica.;)

Ik zie ook net pas je post hier boven Erwin. Hahahaha. ;)

Grtz Marco.

Hoi Marco.
Nou............dan moeten we toch eens eens een keer een 1 op 1 gesprek gaan voeren.
Want jij ben vaak kien met die Webshops met scherpe prijzen voor Walkera Heli's.
Zelf zou ik zo'n Walkera Super CP niet uit China halen ivm die fijne douane hier in Holland.
Maar als we tzt een paar van die kleine donders kunnen scoren voor een nette prijs dan zouden we wel zoiets kunnen regelen.Ha ha ha ha
Vr Gr D

Vet!!
Dan moeten we op de korte termijn maar eens rond de tafel gaan zitten.Ha ha ha ha
Mijn Walkera Mini CP bevalt me niet zo goed.
Had de heli 2e hands overgenomen van een Forumlid maar ben een beetje beetgenomen want de regelaar in het 4in1 bordje is gaar.( en dat was al bij binnenkomst)
Daardoor kan ik zelfs met een net nieuw ingezette hoofdmotor slechts 2 minuten vliegen alvorens het vermogen inkakt.
Knake dus.
En buiten dat om heeft deze Mini CP een wel erg korte vliegtijd.( max 3 tot 4 minuten )
Dat in tegenstelling tot de 8 minuten vliegtijd die mijn V120 size heli's bieden vind ik de Mini CP GEEN sukses.
Moet er wel bij vermelden dat de Mini CP super strak vliegt.
Ik heb dus wel oren naar die Super CP.
We gaan echt eens praten mannen.
Vr Gr D

De super CP is een mix van micro heli's die zich al bewezen hebben.
Alleen is de heli nog errug vers. Voor zever ik kan zien heeft ehirobo 'm in pre-order staan.
Even afwachten op de andere shops.
En voor die $90 is het ook nog een koopje.
Even om de tafel gaan zitten is een goed idee.
Denk dat we beter naar het Walkera CP draadje kunnen gaan. Want we zijn zwaar off topic bezig. Haha

Grtz Marco.

Laatst bewerkt:
HIER HETZELFDE GEWENST.
EN DAT ALLE HELIPILOTEN MAAR DRIEDUBBEL DIK MOGEN BLIJVEN GENIETEN VAN HUN HEERLIJKE WENTELWIEKMACHINES EN ER ERG VEEL STICK-TIME GEMAAKT KAN EN MAG WORDEN ZODAT DE SKILLS NOG LEKKERDER WORDEN.
Vr Gr D

Back