Nieuwe Walkera V120d02S v2

@tom, dat stel ik zeer op prijs alvast bedankt.:thumbsup:

Als de Throttle Hold gebruikt wordt, zien we dat de pitch negatief wordt. De heli wordt dan in Normal mode fel omlaag gedrukt. Dit willen wij uiteraard niet. Het is juist weer wel wenselijk bij Idle-Up met midstick van de gasknuppel.
Wat we doen is ervoor zorgen dat de pitch in Normal mode niet verandert bij gebruik van de TH switch.

Activeren van de TH switch:
Ga naar Function Menu en dan naar Throttle Hold.
Zet Hold Status op Active.
Zet Hold Position op nul. (Ikzelf heb -5%)
Zet Hold Switch op RUDD D/R.
Zet Status op OFF.

De tabel 1.7 (Pitch Curve) laat het volgende zien:
Normal L=-20 M=+20 H=56
Stunt1 L=-56 M= +0 H=56
Stunt2 L=-56 M= +0 H=56

Ik gebruik:
Normal L= +0 M= +0 H=56
Stunt1 L=-56 M= +0 H=56
Stunt2 L=-56 M= +0 H=56

Op het moment dat je in Normal zit, en je zet de TH swich om, dan zie je dat Het woord Normal in Throttle verandert.
Stel in: L=0 M=0 H=56

Als je nu hovert en de TH gebruikt zie je de heli rustig dalen.

Ik begreep dat je de Throttle Curve al ingesteld hebt op: Normal L=0 M=0 H=100

]Hallo allemaal .
Ik hebt een probleempje met mijn M120d01 met een rx2636H-D receiver .
In combinatie met een devo 10 zender .
de bladen geven negative pith als ik de throttle stick ophoog beweeg .
De servo's gaan dan ook naar beneden .

Hebt de servo's op midstick op 90 gr staan .
En de blades op 0 gr in midstick .

Voor de instellingen die hebt ik over genomen van de v120d02 v2 .
Voorheen had ik dit probleem ook , maar ik weet niet meer hoe ik het opgelost hebt (vergeten te noteren ) .
Moet wel erbij vertellen dat ik de voorste servo en de blades houders hebt vervangen door een crash .

gr Wim

NnaqcpSFj8I

@tom, nog bedankt voor de instellingen, had idd de Th-Curve al aangepast.
Had laats een fixe klapper gemaakt, bleek dat er twee servo's gestript waren.
Had nog 2 setjes servo gears liggen, moet zeggen ben niet zo kapot van die dingen, ze passen maar slecht.
Waar de servo horn op zit die is 3mm langer als de originele, heb daarom maar een paar servo's besteld.
Kan je trouwens een servo 360 graden ronddraaien of zit daar iets van een aanslag in, die van mij kan ik helemaal rond de as draaien, dat lijkt me niet echt oké.

Pitch reversen in zender..
Wat wordt hier mee bedoeld

Een week geleden hebt ik even met de M120D01 in de tuin gehooverd .
Toen viel mij op dat ze een beetje met de staart op en neer schommelde van boven en naar beneden .
Er zit een rx 2636h-d in .
ik weet dat ik dit op de rx kan instellen ,
maar welke van de 3 moet ik dan verdraaien .
naar plus of min ?

gr Wim

Laatst bewerkt door een moderator:
Gisteren bij het indoor vliegen begaf de voorste servo het ineens, gelukkig geen verdere schade. het armpje van de servo kwam niet meer uit zij horizontale stand:rolleyes:

Verder blijft het een toppertje zoals hij na een jaar nog steeds vliegt, en is nog helemaal standaard:D

Jan

Als de Throttle Hold gebruikt wordt, zien we dat de pitch negatief wordt. De heli wordt dan in Normal mode fel omlaag gedrukt. Dit willen wij uiteraard niet. Het is juist weer wel wenselijk bij Idle-Up met midstick van de gasknuppel.
Wat we doen is ervoor zorgen dat de pitch in Normal mode niet verandert bij gebruik van de TH switch.

Activeren van de TH switch:
Ga naar Function Menu en dan naar Throttle Hold.
Zet Hold Status op Active.
Zet Hold Position op nul. (Ikzelf heb -5%)
Zet Hold Switch op RUDD D/R.
Zet Status op OFF.

De tabel 1.7 (Pitch Curve) laat het volgende zien:
Normal L=-20 M=+20 H=56
Stunt1 L=-56 M= +0 H=56
Stunt2 L=-56 M= +0 H=56

Ik gebruik:
Normal L= +0 M= +0 H=56
Stunt1 L=-56 M= +0 H=56
Stunt2 L=-56 M= +0 H=56

Op het moment dat je in Normal zit, en je zet de TH swich om, dan zie je dat Het woord Normal in Throttle verandert.
Stel in: L=0 M=0 H=56

Als je nu hovert en de TH gebruikt zie je de heli rustig dalen.

Ik begreep dat je de Throttle Curve al ingesteld hebt op: Normal L=0 M=0 H=100

Ik heb de DEVO7 zender, maar weet niet hoe ik deze Pitch Curve hierin moet aanpassen, wie kan dit even uitleggen:?

Hij drukte zich vandaag in de zaal zo hard tegen de grond dat de canopy los schoot en door de mainbladen werd vermalen tot snippers, hij gaat ook onder midstick veels te hard naar beneden:rolleyes:

Jan

Ik heb de DEVO7 zender, maar weet niet hoe ik deze Pitch Curve hierin moet aanpassen, wie kan dit even uitleggen:?

Hij drukte zich vandaag in de zaal zo hard tegen de grond dat de canopy los schoot en door de mainbladen werd vermalen tot snippers, hij gaat ook onder midstick veels te hard naar beneden:rolleyes:

Jan

Pagina 60 van je manual Tom ? Hoe heb je deze ingesteld dan voordat je ging vliegen ?

http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j...vkqvvARDWee8Vsw&bvm=bv.59930103,d.d2k&cad=rja

3.11Pitch Curve
Pitch curves are adjusted through 7 points, which of all the flight modes can be
respectively set. There are “normal flight”, stunt flight 1, stunt flight 2 and “throttle
hold” 4 flight modes.
Setting Method:
Press ENT to flash main menu. Press UP or DN key, FUNCTION will flash and then
press ENT to enter function menu. Press UP or DN, “PTCRV” will flash, press ENT
to enter the interface of servo hold , press R or L to choose YES or NO. then press
ENT to confirm.

Ik heb van Walkera de UP02 modul, hiermee kan je van hun site de programmering van div heli's downloaden en dan importeren in de DEVO7 zender, zo heb ik dat dus gedaan maar om de pitch een andere waarde te geven doen we handmatig en net dat deel heb ik niet in mijn uitgeprinte manuel, vandaar mijn vraag hier op het forum:D

Jan

Even @schiksie heb jij de heli aan het vliegen gekregen met de BLUE ARROW D05010MG servo.
Heb dezelfde mod uitgeprobeerd maar krijg een enorme tailwag met deze servo.
De orginele servohouder heb ik aangepast om hem te monteren , vervolgens gaatje bij geboord op de servohevel om dezelde afstand te krijgen als origineel dacht 4mm of zo iets.
Hierna met pot rudder limiet wat bijgesteld , de gain verlaagd van 70 to 53 procent maar krijg de wag er niet uit ??

Ben eens benieuwd naar jou bevindingen kan natuurlijk ook net een slechte servo te pakken hebben.

wil iemand met de V120d02s voor mij even de hoogte opmeten van de heli ?

Dus onderkant skid tot topje kop ? :)

Alvast een transport tube aan 't maken voor de V120, maar moet even een hoogte maat hebben voor de uittrekbare slede van de tube :)

Hallo allemaal,

Ik heb het in dit topic nog niet voorbij zien komen, dus misschien leuk om te delen.

Ik heb sinds kort een V120D02s V2 met Futaba receiver die ik bestuur met mijn Futaba T7C Fasst zender. Standaard is deze zender niet compatible met het Futaba FHSS signaal waarmee de nieuwste V120D02s mee werkt.

Echter door te gebruik te maken van een Robbe Nine Eagles General Link Module S-FHSS kun je met een "willekeurige" zender de V120D02s V2 besturen. Werkt prima zoals inmiddels is gebleken :D

Ik ben nog in de testfase, de zender moet nog goed ingesteld worden. Nu lees ik in de handleiding een pitchcurve van L = -20%, M = +20% en H = 56% in de normale mode.

In mij Futaba T7C kan ik alleen een curve met vijf punten van 0% t/m 100% instellen. Dus niet een negatieve waarde. Weet iemand hoe dit precies zit?

Laatst bewerkt:
Is dan niet alles onder de 50 % negatief 50 = 0 en daarboven positief ? Je kan ook even met een pitch gauge ( meter) kijken wat de blades doen natuurlijk.

Back