Nieuwe X-Twin modellen, en X-Rotor: PicooZ en GyRotor

• Topicstarter Topicstarter Pjotrrr
  • Startdatum Startdatum
hmm, eerste keer dat ze hem eerst willen nakijken... naja, boeie, als het maar gefixt word ;)

Krijg telefoon als hij OF gemaakt is, OF als ik een nieuwe kan komen halen :P

Ik heb er ook net een gekocht maar zo te zien zijn ze niet echt duurzaam. Ik hoop er toch minimaal een paar weken plezier van te hebben.
Hoelang duurt die garantie eigenlijk, een jaar?

Ik ben vandaag met mijne teruggeweest. En ze keken er niet eens naar ik zei dat hij het niet deed, en ze pakten gelijk een nieuwe. Ik heb inderdaad dat reserve staartrotortje gehouden.

Ik heb die van mij net ook omgeruild, vergeten die reserve te bewaren.
Deze vliegt alwel stukken beter, net zat er al een klein scheurtje in staartrotortje, die heeft me vader beetje gelijmd zodat we die reserve nog niet hoeven te gebruiken.

Hmm, waarom krijgt iedereen een nieuwe, en ik niet :( Ik heb nog geen telefoontje ontvangen van de intertoys hier.

En idd, je kunt bij de intertoys binnen 30 dagen, en geen overduidelijke schade het product omruilen, garantie weet ik niet eigenlijk.

hoop dat ik snel bericht heb van de winkel... wil weer vliegen ;) is echt verslavend!

Leuk filmpje van die hamster, en dat met een camera gefilmd met de laatste "TOUCHTHESCREEN" functie erop :lol: (zag in dat filmpje ook een mooie mogelijkheid om even richting/in de tuin te vliegen, deurtje open en voila!)

Aangezien ik daar nog geeneen filmpje van heb gezien, hoe het ding het buiten doet, ben er zelf nog niet aan toegekomen, maar lijkt me wel leuk omdat mijn piccoZ wel iets hoger kan dat ons plafond !!

zulke filmpjes moeten er meer van komen, en dan op die filmpjes sites zetten. En de rage is geboren !! (als het al geen rage is )

Verslavend is inderdaad wel van toepassing hier ... 8)

Maaarreeeuh : heb dat ding nu al 10 dagen aan een gemiddelde van 3 vluchten per dag : moet er 'ns niks gesmeerd worden ?

vandaag heeft mijn broer mn nieuwe gemold. zitten allemaal haren om de staartrotoras heen, en die v=zijn er niet af te krijgen :( . Maarja dan maar weer een nieuwe (weer een extra staartprop :P )

er word wel veel geruild zeg...
gaat dat spul dan zo snel kapot?
voor zover ik gelezen heb zijn de meeste gebrek aan staart rotor na een muur landing...
toch niet zo heel onkwetsbaar als de x-twin dus...

mijn gyrotor na een 20 tal vluchten (en een 50tal crashes :():

serieuze bluts naast de neus
stokje dat staartrotor van de grond weghoud is verdwenen
landigsgestel gebroken (kan gemaakt worden met een drupje lijm)
en voor de rest wat kleinere blutsjes maar die zijn niet zo erg

dat komt ervan als je in een te kleine ruimte vliegt

:oops:

Ik heb de PiccoZ nu ruim een week, alles werkt nog, zelfs nog de originele staartprop :wink: Ik denk dat ik zo'n 30 vluchten heb gemaakt, de eerste 10 vluchten regelmatig tegen muren en plafond gevlogen (kamer is 5.0x3.5x2.6hoog), maar nu maak ik wel vluchten van 8 minuten zonder onderbreking. Dat is de maximale vliegtijd die ik eruit haal. De eerste minuut is inderdaad erg moeilijk, maar het lukt me om hem in de lucht te houden, motorstand 1 is dan te weinig en stand 2 teveel, dus gebruik ik dan stand 2 en steeds als ie te hoog komt, vol links vasthouden tot ie halverwege is gezakt :wink: Na 1 minuut is ie daarna goed bestuurbaar.
Als je voorzichtig 1 van de plastik zijkapjes losmaakt kun je met een beetje naaimachineolie op een speld de tandwieltjes en de asjes smeren, daarna liep bij mij het mechaniek een stuk rustiger. Het zijkapje kun je er daarna zo weer opdrukken, de lijm is erg klevend :)
Ook heb ik onder 1 van de hoofdrotorbladen een stukje tape geplakt om deze te balanceren. Ik had een erg resonerende hoofdrotor, je kon duidelijk zien dat de as niet netjes in 1 lijn liep. Een beetje experimenteren bij welk blad en hoeveel tape je moet gebruiken.

bij mij draaiden de rotorbladen ook niet ik 1 lijn dus heb ik er een stukje papier op gedaan, het ziet er ook beter uit 8)
ik heb helaas gister mijn 2e prop er op moeten zetten :(

philip

Piccolino, 1,7 gram heli van Alexander Van de Rostyne, de ontwerper van de PiccoZ:

PiccolinoEgg.JPG

Pff, heb nog steeds nix gehoord van de intertoys... dat je een product van meer dan 100 euro gaat onderzoeken, ok, maar iets van 35???

BasK zei:
8O WOW 8O

Hoe klein/licht kan het worden?
Waar zit de lipo?

Als je ermee vliegt ook je adem inhouden anders waait ie weg :D

Nog even een vraagje over de piccoz.
Waar de gewichtjes te plakken om een stabiele heli te krijgen?

Back