Nieuwe X-Twin modellen, en X-Rotor: PicooZ en GyRotor

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door Pjotrrr, 3 feb 2006.

  1. kooitje

    kooitje Guest

    ................................................
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 apr 2008
  2. Gammapooka

    Gammapooka

    Lid geworden:
    25 nov 2004
    Berichten:
    1.787
    Locatie:
    Hoorn
    Lijkt wel of dat filmpje versnelt afgespeelt word ??
     
  3. BasK

    BasK

    Lid geworden:
    16 mei 2005
    Berichten:
    767
    Locatie:
    Lelystad
    "na een spraybeurt WD40"
    Daarom wordt ook geadviseerd om het indirect aan te brengen mbv bijvoorbeeld een speld ipv direct over je hele toestel spuiten.
     
  4. djen

    djen Guest

    Weet iemand waar je de connectortjes apart kunt vinden voor de X-twin vliegtuigjes?
    (dus de fiche die je in het vliegtuigje moet stoppen om het op te laden)

    Groeten
     
  5. Gammapooka

    Gammapooka

    Lid geworden:
    25 nov 2004
    Berichten:
    1.787
    Locatie:
    Hoorn
    Los contact ?
     
  6. xon

    xon Guest

    Gents,

    ik heb al een tijdje naar tevredenheid een picooZ alleen wil hij sinds kort niet meer en vind het nodig om als een GEK rondjes te gaan draaien. Ook wil hij soms de hoofd rotor niet draaien en draait alleen de staart rotor. Met wat aandrukken doet ie het wel weer maar het gaat niet van harte

    Wat te doen?
     
  7. Gammapooka

    Gammapooka

    Lid geworden:
    25 nov 2004
    Berichten:
    1.787
    Locatie:
    Hoorn
    Scheurtje in staartprop?
     
  8. xon

    xon Guest

    waar moet dat precies zitten?
     
  9. Gammapooka

    Gammapooka

    Lid geworden:
    25 nov 2004
    Berichten:
    1.787
    Locatie:
    Hoorn
    Zit meestal vlakbij het asje, vaak moeilijk te zien.
    Klein haarscheurtje beinvloed meestal het vlieggedrag al. (bekent PiccoZ probleem)
     
  10. arne veenman

    arne veenman

    Lid geworden:
    4 feb 2007
    Berichten:
    444
    Locatie:
    Waddinxveen
    vraagje?

    kan ik (van een gewoon x-twin) vliegtuig losse motortjes,een afstandbediening en heel de mik mak behalve het vliegtuigje kopen?
    zo ja, waar?
    ik wil namelijk een vliegtuig maken en heb allen nog iets nodig om het in de lucht te houden.
     
  11. kooitje

    kooitje Guest

    ...........................................
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 apr 2008
  12. bdoets

    bdoets Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    6 aug 2006
    Berichten:
    9.334
    Locatie:
    Harderwijk
    Als je alles wil kopen is het inderdaad slimmer om gewoon een nieuwe X-twin te kopen...
    Maar als je maar een paar dingen nodig hebt ligt het anders. Ik heb zelf net een nieuwe Lipo gekocht van Coenraad, maar dat was hun laatste... maar de passende FullRiver lipo kan je ook hier kopen: http://shop.lindinger.at/product_info.php?products_id=64718 voor 3,90 euro.
    Losse onderdelen als motortjes etc. heb ik eerder hier gezien: http://71.31.136.145:9997/index.php maar die schjnen momenteel uit de lucht te zijn... ze rekenden overigens belachelijke verzendkosten, een lipo kostte daar ook iets van 5 euro maar de verzendkosten (vanuit Duitsland) een tientje...

    Bart Doets
     
  13. Pjoeter

    Pjoeter Guest

    Ik had iets gelezen van elektrische tandenborstels dat daar soortgelijke motoren ( groot woord voor zoiets kleins) in zitten, dus als je een paar afgeschreven poetsmachines heb liggen....
     
  14. bdoets

    bdoets Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    6 aug 2006
    Berichten:
    9.334
    Locatie:
    Harderwijk
    Nou vergeet het maar hoor, met de motor van een tandenborstel stort iedere X-twin ter aarde... die zijn minstens 6x zo zwaar als een X-twin motor schat ik. Waarbij ik vermoed dat ze niet genoeg toeren maken.
    Trouwens, zo'n heen-en-weer draaiende propeller lijkt me ook niet alles... :D
    Bart
     
  15. Pjoeter

    Pjoeter Guest

    Dat stond er niet bij :wink:
     
  16. Alexkvw

    Alexkvw Guest

    In die post (op rcgroups) wordt het motortje bedoeld dat in sommige electrische 'wegwerptandenborstels' zit. Alsook in oralB flosding. Maar je kunt ze beter los bestellen bij micro flight webwinkels, dan kun je ook de juiste weerstand kiezen enzo.
     
  17. kooitje

    kooitje Guest

    ...................................................
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 apr 2008
  18. Gammapooka

    Gammapooka

    Lid geworden:
    25 nov 2004
    Berichten:
    1.787
    Locatie:
    Hoorn
    * zucht *
     
  19. bdoets

    bdoets Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    6 aug 2006
    Berichten:
    9.334
    Locatie:
    Harderwijk
    Ik kreeg vandaag een foldertje over de post van Conrad. Ze hebben de PicoZ in de reclame voor € 19,95. Ik weet niet of dat nou ook inclusief verzendkosten is... maar toch leuk voor de liefhebbers. Ik dacht over een nieuwe X-twin maar wie weet...
    Bart
     

Deel Deze Pagina