Ik heb vorige week een nieuwe zenderset aangeschaft van Graupner, de MX12. Hardstikke mooi setje maar nu doet zich een probleem voor met de bijgeleverde accu. Dit is een 1700mah NiMh accu volgens de documentatie (er staat niets op de accu zelf vreemd genoeg). Met de tegelijkertijd gekochte Graupner Ultramat 14 lader heb ik de accu in de zender aan de lader gehangen (0,1 A, standaard deltapeak instelling). Na enige tijd (ik denk een uurtje of 2) begon de lader te piepen en kreeg ik de melding 'contact verbroken'. Spulletje losgekoppeld, gecontroleerd en nogmaals aangesloten en de melding kwam niet meer terug. De volgende dag gaf de lader aan dat de accu vol was. Echter als ik eea aan het uittesten ben krijg ik na een half uurtje de zender ingeschakeld te hebben al het signaal dat de accu leeg is. Na nog tien minuten was de accu echt leeg en ging de zender uit.
Ik heb nog een aantal malen getracht de zender op te laden echter geeft de lader na zeer korte tijd al aan dat de accu vol is. Als ik daarna de zender weer aanzet is hij zo weer leeg. Iemand een idee hoe dit komt, is mijn accun defect (lijkt mij stug) of doe ik iets verkeerd met de instellingen van deze (voor mij) geavanceerde lader???
Ik heb nog een aantal malen getracht de zender op te laden echter geeft de lader na zeer korte tijd al aan dat de accu vol is. Als ik daarna de zender weer aanzet is hij zo weer leeg. Iemand een idee hoe dit komt, is mijn accun defect (lijkt mij stug) of doe ik iets verkeerd met de instellingen van deze (voor mij) geavanceerde lader???