Nieuwe zenders FRSKY X9D X12D X16D

Fel besproken op menigte fora en nu eindelijk met foto's (renderings).
Ben niet zeker dat deze hier al besproken zijn (kan het niet vinden althans ;-) )

Specs zijn in ieder geval competitief...
en vooral dit :

Protocol and diagram will be open to all, while source code will be open to qualified developers.

X9D:
http://www.microtechnics.eu/detail.php?categorie=FrSky&souscat=13&code=X9D&langue=nl

X12D:
http://www.microtechnics.eu/detail.php?categorie=FrSky&souscat=13&code=X12D&langue=nl

X16D:
http://www.microtechnics.eu/detail.php?categorie=FrSky&souscat=13&code=X16D&langue=nl

Laatst bewerkt:
Okee ziet er leuk uit.
En wat verwachten ze dat deze ongeveer gaat kosten?

Volgens andere fora (maar dat is gissen natuurlijk) +/- 150$
Maar gewoon even de site van Microtechnics.eu (Europese importeur en gelijk kleinhandel) goed in de gaten houden.

Ik volg het rcgroups forum al een tijdje en ik heb zeker interesse in deze zender.
Ik heb een Futaba t6ex maar ben m'n 9x+FrSky+open9X gaan gebruiken voor de funcub vanwege alle instel mogelijkheden. Dat werk prima maar persoonlijk vind ik dat het binnenin niet helemaal lekker zit qua bedrading.

Dus alle mogelijkheden van de 9x+frsky maar dan degelijk +side pot +voice voor telemetry... :worship:

Ik vind het ook heerlijk hoe FrSky updates geeft voor receivers en backwards compatible blijft.
Dus straks kan de Futaba de deur uit :cool:

Enige keuze is: Meedoen met de pre-order rush (waneer die begint) of wachten op general availability... Zal een beetje afhangen van de prijs denk ik...

Enige keuze is: Meedoen met de pre-order rush (waneer die begint) of wachten op general availability... Zal een beetje afhangen van de prijs denk ik...

De pre-orders zijn al afgesloten. Ik wacht geduldig (alhoewel...) op m'n confirmatie mailtje met prijs en bestelkans :-)

Ik gebruik nu al een jaar of 2 frsky spullen en ik moet zeggen dat, eens je de werking doorhebt, het een droom is om mee te werken. Ook de service en support van FrSky schijnt perfect te werken. Dat hun systeem open source is zorgt er voor dat de ontwikkeling niet stil staat en de wizzards de meest waanzinnige updates blijven verdelen. Ik twijfel of ik mijn futaba FF9 (met FrSky module) op pensioen ga stellen en de TARANIS ga bestellen of ga wachten op hun X19D...

De TARANIS gaat op de Toledo RC show voorgesteld worden en daar zal de verkoopprijs ook bekend gemaakt worden. Volgens Kai van FrSky zal het een zeer competitieve prijs worden.

Ik gebruik de 1ste generatie 'hack module' (inbouw module) in m'n WFLY WFT09 en heb hiermee ook nog geen enkel probleem gehad op m'n 3 toestellen.
Is wel allemaal zonder telemetrie.
De nieuwe Taranis ondersteund wel niet deze oude ontvangers, tenzij ik er een DJT module insteek (inplug module).

Ik zie nog wel... eerst de zender ;-)

Fel besproken op menigte fora en nu eindelijk met foto's (renderings).
Ben niet zeker dat deze hier al besproken zijn (kan het niet vinden althans ;-) )

Specs zijn in ieder geval competitief...
en vooral dit :

Protocol and diagram will be open to all, while source code will be open to qualified developers.

X9D:
[IMG=http://www.microtechnics.eu/detail.php?categorie=FrSky&souscat=13&code=X9D&langue=nl]FRSKY 2,4 GHz RADIO CONTROL TARANIS HORUS X9D X12D X16D DHT-U DJT DFT XJT X8R L9R D8R-II plus D6FR D4FR ACCST TFR8S TFR6 FASST COMPATIBLE RC MODEL KST Digital Servo MARUTAKA ROYAL AEROMODELISME KIT BALSA MAQUETTES CESSNA 310 RAIDEN RUFE HELLCAT P26A [/IMG]

X12D:
FRSKY 2,4 GHz RADIO CONTROL TARANIS HORUS X9D X12D X16D DHT-U DJT DFT XJT X8R L9R D8R-II plus D6FR D4FR ACCST TFR8S TFR6 FASST COMPATIBLE RC MODEL KST Digital Servo MARUTAKA ROYAL AEROMODELISME KIT BALSA MAQUETTES CESSNA 310 RAIDEN RUFE HELLCAT P26A

X16D:
FRSKY 2,4 GHz RADIO CONTROL TARANIS HORUS X9D X12D X16D DHT-U DJT DFT XJT X8R L9R D8R-II plus D6FR D4FR ACCST TFR8S TFR6 FASST COMPATIBLE RC MODEL KST Digital Servo MARUTAKA ROYAL AEROMODELISME KIT BALSA MAQUETTES CESSNA 310 RAIDEN RUFE HELLCAT P26A

Zie ik hier soms iets Jeti-achtig in ????
DS16.jpg

X16D.jpg

Laatst bewerkt:
En de prijzen zijn bekend

The Standard Kit
Taranis Transmitter
Aluminum Travel Case
Battery
Charger Adapter
Neck Strap
$175

The Combo Kit
Taranis Transmitter
Aluminum Travel Case
X8R - 8/16 channel Full Duplex Telemetry Receiver
Battery
Charger Adapter
Neck Strap
$199
full

Volgens mij zijn dit MSRP van FrSky. Ik gok dat voor ons dezelfde prijs maar dan $=EUR.
Me want :lol:

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik moet me toch ook inhouden om geen taranis te bestellen. Ik wil nog maximaal 1 seizoen met de futaba doen. Ik ben dat menu van de futaba meer dan beu...
Als er nu een releasedatum voor de X16D bekend was zou de keuze gemakkelijker zijn.

Die X16D is dat niet de zender die door een oostblokker? is ontworpen?
Ik heb daar eens een video interview van gezien (flighttest ofzo). Wat een geweldige zender is dat. Geheel programmeerbaar, duplex en te tweaken. Kwijl, Kwijl, Kwijl!

Ik heb daar eens een video interview van gezien (flighttest ofzo). Wat een geweldige zender is dat. Geheel programmeerbaar, duplex en te tweaken. Kwijl, Kwijl, Kwijl!

Er zijn inderdaad enkele wizzards uit Roemenië betrokken in de software ontwikkeling voor de Taranis, X12D en de X16D. User Renatoa op rcgroups heeft in het verleden af en toe een update gepost op rcgroups.
Vooral het feit dat dit open source software is spreekt me heel erg aan. En de kans is nu wel heel erg klein dat er nog kinderziektes in de zenders zitten aangezien de software al meer dan een jaar getest geweest is. In Toldedo is hun publieksvoorstelling in elk geval een groot succes geweest. Jammer dat FrSky in Europa tamelijk onbekend is. In Amerika hebben ze een grote schare aanhangers.

Linkje meer dan welkom , want op youtube is niks te vinden.

Back