Nieuwe zenders FRSKY X9D X12D X16D

Mail van de importeur:

:banana::celebrate:

Zou midden Juni geleverd moeten worden.

Wie is die importeur? Als dit op de markt komt gooi ik al mijn futaba spul er uit. Inmiddels zeer goede ervaringen met FRsky. Deze zender bied alles wat ik nodig heb tegen een lage prijs.

:banana: Jaaaaa :worship:
Maandag aangekomen :
full

Je kan echt alles programmeren aan dat ding.. geweldig..

Laatst bewerkt door een moderator:
Eerste leveringen zouden gedaan moeten zijn. Helaas heb ik nog steeds geen koop kunnen doen, want deze komt er direct in bij mij!

FrSky is de productie nog aan het up-rampen... dus de zenders zijn maar mondjesmaat beschikbaar. Meeste leveranciers werken daarom ook met wachtlijsten volgens mij.

Ik heb mijn zender bij MicroTechnics gekocht, maar gewoon via mail, niet de site.

En ja, hij is het wachten waard :)

Hoe zit dat met het sbus systeem en 16 kanalen als je gewone servo's gebruikt?
Kan je 4 van die sbus -> 4xpwm convertors gebruiken om 16 servo's aan te sturen ? Of ben je met gewone servo's beperkt tot de 8 uitgangen van de ontvanger?

Antwoord gevonden op rcgroups. Je kan dus sbus en gewone servos door elkaar gebruiken en de sbus of pwm converters gewoon aan elkaar hangen.

Ik heb gisteren de Taranis binnengekregen. Mooi, erg mooi, heel veel voor erg weinig Letterlijk alles is instelbaar. Gisteren eerst even omgebouwd van Mode 2 naar Mode 1. Niet lastig was zo gebeurd. Verder al wat aan stoeien geweest met het apparaat, kan eigenlijk er al aardig mee overweg. Een van de zaken wat is niet begrijp zijn de 'flight modes', wat moet je ermee? Wie het weet mag het zeggen.

Laatst bewerkt:
Voor zwevers handig! Start stand, thermik stand, Speed stand. Kortom verschillende klepinstellingen onder een switch :)

Ik ben er weer mee verder gegaan en ik moet zeggen, er kan wel heel veel mee. Ik denk dat ik nooit alles ga gebruiken maar het is fijn om 'reserve' te hebben. Je zult in ieder geval niet iets tekort komen, tel daar bij op de prijs en als het net zo betrouwbaar is als hun andere producten dan is de Taranis onweerstaanbaar. Een paar kleine ondergeschikte minpuntjes. Het vrij kleine zender accupakket (800 MA) en bij de mijne een Engelse stekker aan de oplader. Het moge duidelijk zijn dat ik erg tevreden ben met de Taranis.

De nieuwe "B" versie komt met 2000mAh low self discharge pakket en een upgrade aan het laadcircuit om het grotere batterijpakket geladen te krijgen.
Er zou ook een modificatie in zitten om een "hum" uit de speaker te elimineren.

Een van de zaken wat is niet begrijp zijn de 'flight modes', wat moet je ermee?

Met flight modes kan je meerdere instellingen tegelijk veranderen. Dus met 1 schakelaar kan je expo 60% + 10% flaps + throttle/elevator mix inschakelen.

Dus ipv een schakelaar voor expo, een voor thr/elv. mix en een voor flaps kan je dat alles in een keer doen.

Back