nieuweling en de Fairmount Alpine

• Topicstarter Topicstarter Arjan.1975
  • Startdatum Startdatum
@Ad.. Ja ik ga dat ook doen.. Ik maak maar weer een gratis mijnalbum accountje aan. Dan heb ik tenminste iets.

Groet,
Arjan

oke zoals beloofd wat foto's.. excuus als de beelden niet geheel scherp zijn.

Als eerste een foto van 1 van de kranen die ik uit frustratie maar ben gaan maken omdat ik zit te wachten tot mn account gefixt is.

Foto-XM7JZCE7.jpg

IK ben wat begonnen met het hekwerk van de boot.. Ik kan zeggen dat dit een tijdrovend klusje is.. Allemaal losse paaltjes maken en dan zoveelmogelijk de bovenbuis in 1x buigen en er op solderen. En als laatste moeten overal nog dunne spijlen tussen, zodat je niet onder de railing door het dek af donderd hahaha

Foto-3TJ8LKQG.jpg

en dan nu een paar totaal plaatjes hoe ze nu op de werf ligt en de kraan staat er nog los op...Daar ben ik nog niet tevreden over dus ga ik nog aanpassen.

Foto-4NNA8J4K.jpg

Foto-YKM6AVJY.jpg

Foto-SXMQ3O6E.jpg

Foto-OPDD7EQJ.jpg

Foto-GUDBFRYV.jpg

Zooo dat was het voor nu weer even.. Gestaag gaan we verder ;)

Groeten
Arjan

De schaal durf ik niet te zeggen, omdat ik iedere keer zelf mn ogen weer uit kijk hahaha Ze begint langzaam ergens op te lijken. Moet ook zeggen.. De bovenbouw weegt niet zoveel en als die er af is til je het schip nog steeds met gemak met 1 hand bij een spant zo op. Ik heb vandaag ook de prijs doorgekregen van de 4 blads schroeven.. 47 euries per stuk... De man van de modelshop had het niet verwacht. ghehehe en ik niet gehoopt :P Die 15 euries klonken te mooi he hahahaha De assen zijn darintegen wel weer intressant! 33cm lang en dikte is 10mm uiteindes 12mm Binnenas m5 en Geheel gelagerd en oliegevuld voor 29,99 eurie. Ze zijn nog in te korten.

Schroeven vallen mee, Zijn ze dan getopt ???

Maar even wat anders.. Wat zie ik hier op de achtergrond ??
Foto-XM7JZCE7.jpg

Amerikaan of Engelse ???

De schaal is wel uit te reken als je een rolmaat hebt.
Nu is ze nog redelijk te tillen maar straks als je gaat inbouwen gaat het snel veranderen denk ik. Gelukkig kan je er weer een hoop uithalen als je gevaren hebt.
Is je trailer ook al klaar om het te water te lanceren ;)

Wat je schroeven betreft dat had ik wel verwacht. Die krijg je niet voor nop ;)
Ga zo voort !!

dat is een boxer vincent... heel speciaal soort ook.. Een lik me reet ik luister toch niet ras... hahahaha

Wat betreft de schaal dan.. Van neus tot dr bips precies 2 meter.. Enne ik zal idd aan een aanhanger moeten gaan geloven of met 2 auto's vervoeren, of de romp op het dak en de rest in de auto.. Hoe dan ook... Dat word de laatste uitdaging als ze klaar is haha

dat is een boxer vincent... heel speciaal soort ook.. Een lik me reet ik luister toch niet ras... hahahaha

Wat betreft de schaal dan.. Van neus tot dr bips precies 2 meter.. Enne ik zal idd aan een aanhanger moeten gaan geloven of met 2 auto's vervoeren, of de romp op het dak en de rest in de auto.. Hoe dan ook... Dat word de laatste uitdaging als ze klaar is haha

Je schaal zou dan 1:37,5 moeten zijn.
Kom je precies op 2 meter uit.
Haha, ja je hebt nog genoeg stof om over na te denken.

Hahaha ja heb idd nog genoeg om te bedenken.. Maarja dat maakt het ook wel weer erg leuk. Ik ben ook erg benieuwd wat haar trekkracht zal zijn als ze af is. Ik vind het ook erg leuk om zo steeds weer wat vooruit te denken en dan weer beetje opzoek te gaan naar wat er straks gaat komen. Je merkt tijdens de bouw pas goed wat er allemaal bij komt kijken.. Je hebt een aantal wensen in je hoofd en daar moet je gewoon tijdens de bouw al meteen rekening mee houden, ook al is het geen wat je wil pas 1 van de laatste fases. Als het schip af is krijg je achteraf meer moeite nog iets aan te passen en netjes weg te werken dan meteen al bij de bouw. En dit zijn ook leuke hobbies.. Je bent er tenminste een poosje mee zoet.. Ik doe het ook allemaal maken met zeer weinig gereedschap, dus je moet ook vaak inventief zijn om iets te kunnen maken. Sommige hier hebben een werkplaats vol met van alles. Zou nog een leuk topic kunnen zijn... Welk gereedschap heb je waarmee je de boot maakt. hahaha

zows.... Zodadelijk weer aan de boeg werken.. De vrouwen gaan weer gtst kijken, dus een mooi vlucht moment mn hok in :P

Whoehoeeeeeeeeeee! Ik heb eindelijk een foto album hier... De hele bouw tot nu toe er meteen opgezet ;)

@ vincent... Uhm... Best maf om daar een antwoord op te geven... Ik heb al zoveel beroepen gehad en iedere keer als ik het onder de knie had of het te simpel vond, zocht ik weer wat anders.. Daarnaast is mijn vader een super handige man.. Ik denk dat ik dat van hem heb.. Meestal als ik iets wil bereiken, dan ga ik er ook helemaal voor.. Ik heb met dit soort dingen ook een enorm geduld.. Net als jij ben ik ook een sleutelaar.. Het maakt niet uit wat voor auto je geeft... Ik haal hem uit elkaar en zet hem weer in elkaar.. Ik heb er ook geen scholing voor gehad.. Ik heb mezelf alles geleerd door het gewoon te doen. Het enige waar ik moeite mee heb in auto's is dat alles steeds meer electronica word en daar natuurlijk geen scholing in heb gehad om een bepaalde basis te hebben.. Maar soms kijk ik er zelf ook wel van op hoor.. Ik zit hier ook wel eens naar mn bootje te kijken en dan te denken... heb ik dat echt gemaakt??

@baggeraar.. Dat heb ik geprobeerd.. Kreeg het alleen eerst nog even niet voor elkaar ;) de link staat nu standaard in de handtekening er bij :D.

Back