nieuweling en de Fairmount Alpine

• Topicstarter Topicstarter Arjan.1975
  • Startdatum Startdatum
wat zal een stuk koper of brons kosten waar ik de tunnels uit kan draaien? Heb je een schatting voor me?

Denk dat het afhankelijk is van het gewicht, Zou niet voor brons gaan, is nog al taai materiaal en vrij moeilijk te bewerken, Messing of alu is (vind ik) de ideale materiaal, je kan ook kunststof pakken,is wat goedkoper als messing of alu,

Dag Arjan. Zoek een bedrijf of groothandel die het materiaal verwerkt.Die hebben altijd afval liggen. In Beverwijk Motorenco. Het heeft mij € 6.00 gekost voor 2 straal buizen van 80 mm rond.
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Wat Frederik zegt is nog niet zo'n slecht idee, rioolbuis hebben ze ook in 125mm doorsnee!
en je kan de moffen van een koppelstuk er in of er om lijmen .
is een goedkopere oplossing dan die kleine luxe auto prijzen!

Wil je een beetje tunnels op schaal wordt de wanddikte te weinig voor PVC om een beetje strekte te houden.
Zeker met het gewicht van deze Fairmount is een klein stootje al een behoorlijke impact.
Je wilt tenslotte niet dat ze bij het eerste stootje breken of vervormen.
Je zou ook een kunnen zoeken of er dikwandig buis bestaat, wat qua ruwe afmetingen voldoet aan de afmetingen die jij nodig hebt. Dat scheelt al gewicht wat je niet hoeft te betalen.

Wil je een beetje tunnels op schaal wordt de wanddikte te weinig voor PVC om een beetje strekte te houden.
Zeker met het gewicht van deze Fairmount is een klein stootje al een behoorlijke impact.
Je wilt tenslotte niet dat ze bij het eerste stootje breken of vervormen.
Je zou ook een kunnen zoeken of er dikwandig buis bestaat, wat qua ruwe afmetingen voldoet aan de afmetingen die jij nodig hebt. Dat scheelt al gewicht wat je niet hoeft te betalen.

Ja precies! Daar zat ik ook al aan te denken.. Lengte word 50mm grootste diameter word 120mm binnenmaat en de kleinste diameter word 106mm binnenmaat Dikte moet 4mm worden Dus totale diameter moet minstens 125mm buis worden en 16-17mm dikwandig

Ja precies! Daar zat ik ook al aan te denken.. Lengte word 50mm grootste diameter word 120mm binnenmaat en de kleinste diameter word 106mm binnenmaat Dikte moet 4mm worden Dus totale diameter moet minstens 125mm buis worden en 16-17mm dikwandig

Zijn de origineele buizen ook taps ????????

De straalbuizen die ik in het pakket van een meter heb lopen ook konisch ja.. Vraag me alleen af... Dat konische is natuurlijk om extra vermogen te creeëren, maar ik ben denk ik straks al flink overpowerd... Nu raak ik in twijfel of ik ze konisch maak of gewoon recht...

Arjan, die in het BB pakket zitten lijken niet eens op de originele.... Zijn gewoon standaard tunnels van BB zelf...

Als je gelijkt wilt hebben moet je op zoek naar foto's van haar in het dok..

Lengte word 50mm grootste diameter word 120mm binnenmaat en de kleinste diameter word 106mm binnenmaat Dikte moet 4mm worden Dus totale diameter moet minstens 125mm buis worden en 16-17mm dikwandig

Mag 122mm uitwendig ook?

Ik heb nog een stuk gietbrons liggen
afmetingen:
buiten 122
binnen 93
wanddikte 15
schone lengte 109
Gewicht ca 4,5 kg

Arjan, Ik kreeg een mailtje van Bert Kroes met foto's van zijn Fairmount,
Dus deze foto's heb je van Bert Kroes...

full

full

full

full

De laatste 2 zijn van zijn Fairmount en zijn gelijk aan de originele...

Grtz Vincent..

Laatst bewerkt door een moderator:
Back