Nieuweling met 0% kennis

^ het moge duidelijk zijn dat ik totaal geen kennis heb tot deze dingen.
Maar wel een quadcopter wil gaan aanschaffen voor het filmen van onweerachtige activiteiten.
Ik ben een van de nederlandse stormjagers ( tot in hoeverre je dat kan zeggen )
Maar ik wilde dus kijken waar je een niet al te dure, desnoods 2e handse quadcopter kan aanschaffen die ook een camera kan dragen en niet weggeblaast word door een zuchtje wind.
budget is een magere 300,- ( zal niet veel worden ben ik bang )

Nou heb ik deze gezien en die zit ver onder budget.

[URL="
[/URL]

Ik zal me later wel voorstellen.
Misschien moet iemand me uit de droom helpen hahaha
Hoe dan ook, wat nodig is dat hij omhoog kan en omlaag en stabiel kan blijven hangen op een 100 meter oid.

Alvast bedankt voor het lezen hiervan.
als zoiets te maken valt of iemand heeft zon ding te koop staan laat het even weten

Laatst bewerkt door een moderator:
Welkom!!
Aan je ideeen zal het niet liggen.
Je gedrevenheid zal ook vast wel toppie zijn.
Maar.............voor 300 euro gaat datgene waar jouw wensen liggen echt NIET lukken helaas.
Zelfs tweedehands niet heb ik het zware vermoeden.
Punt is dat je een Multicopter voor al een redelijk budget kunt bouwen en vliegen.
Je hebt ze ook voor bakken geld.
Maar het punt is dat jij jouw Multicopter wilt inzetten met een bepaald doel.
Niets mis mee, maar dan mag dat een beste Multicopter zijn met best veel vermogen en goede elektronika aan boord.
Want ik weet niet anders dan dat als er onweer is, er ook vaak harde wind is.
En laat die harde wind nou net de bottlle nek zijn voor een (goedkope) Quadcopter)

Wellicht zal een zwaardere Multicopter met GPS en navigatie zijn plek kunnen behouden als het stevig doorwaait.
Maar dan mag je in de buidel en kost het bakken geld.
Dat red je niet met slechts een goedkoop CPU'tje (controlboardje) en flut motoren.
Als ik jou was zou me mezelf veel inlezen omtrend de info MultiCopters.
En even doorsparen voor een Multicopter die het eventueel wel mogelijk maakt om datgene mee te willen doen wat jij wenst.
Sukses met je plannen, je bent in elk geval al op de goede weg.
Vr Gr Erwin

en niet weggeblaast word door een zuchtje wind.

hoeveel is een zuchtje?

Denk dat het moeilijk wordt, zeker gezien je budget. Minimaal de helft ervan gaat al op aan zender/ontvanger & lipo & lader. De andere helft aan reparaties na crashes ;-)

hoeveel is een zuchtje?

Denk dat het moeilijk wordt, zeker gezien je budget. Minimaal de helft ervan gaat al op aan zender/ontvanger & lipo & lader. De andere helft aan reparaties na crashes ;-)

thx voor de reacties, dus dat is een op mijn buik geschreven droom.
Dat de tvn ploeg daarmee bezig was wist ik nieteens. Vond het zelf wel een goed plan!
Maar er komt ook heel erg veel bij kijken om dat ding te laten vliegen

Op het filmpje wat ik zei is dat geen goed prototype?
Ik weet gewoon niet waar ik moet beginnen

Op het filmpje wat ik zei is dat geen goed prototype?Ik weet gewoon niet waar ik moet beginnen

Op dat filmpje zie ik iemand met de hand een quad schudden, meer niet toch?

Als je meteen wilt beginnen met stormchasen met een Quad moet je nog even doorsparen. Als je eerst wilt leren hoe zo'n ding werkt en vliegt, kom je met je budget wel uit.

Ik had gedacht dat jullie de andere filmpjes wel zouden bekijken
bij deze:

Dat je geen profi materiaal kan krijgen voor 300 kan ik wel begrijpen
Maar ik word niet gesponsord oid dus kan geen 4000 euro uitgeven lol
En als je de boel zelf bouwt? hoever kom je dan?

na steeds kijken en lezen vind ik zelf de walkera X525 Quadcopter wel interesant

Toch even mijn ongezouten mening:
Blijf als je verstanding bent uit de buurt van Walkera elektronika.
Mocht je die keuze willen maken om geld uit te sparen..........kies dan in hemelsnaam nog liever voor Turnigy elektronika.
Dat merk is vaak ook budget spul, maar in mijn ogen en uit ervaring vele malen beter qua kwaliteit dan Wrackera.
Een gewaarschuwd mens teld voor 2!!
Vr Gr E

PS: hoe je het balletje ook wend of keert.......dit blijft over het algemeen gewoonweg een best wel dure hobby.
Buiten het feit om dat je eerst moet leren vliegen zul jij straks merken dat jij er met regelmaat geld moet bijsteken.
Op zich helemaal niet erg, maar je moet dan wel het budget ervoor hebben.
Ik kan bijvoorbeeld morgen ook een dikke vette sportwagen kopen.
Beetje eigen geld en geld van de bank.
Maar dan komen de onderhoudskosten.Daar kun je vroeg of laat echt niet omheen.
En dan mag je een best inkomen hebben.
Nu is het vergelijk wat zoek tussen een sportwagen en een QuadCopter, maar ik denk dat jij mijn bedoeling en insteek wel begrijpt.
Het is en blijft gewoon een dure hobby.
Enne........lekker budget en goedkoop willen vliegen?
Natuurlijk kan dat!!
Maar ook dan kun je pas achteraf en na verloop van tijd zeggen: wat een gekloot gehad met dat budget spul en wat een ergenis.
Altijd wel iets mis en echt een lekkere strakke machine hebben.......No Way.
We kunnen het er ellelang over hebben.
Er zijn in het verleden al erg veel meningen gegeven over vliegen met goedkoop spul of duur spul.
Ik kan alleen uit eigen ervaring spreken en zit nu dik 7 jaar in deze hobby te frutten.
Mijn lering is: in deze hobby is goedkoop (erg vaak) duurkoop.
Wil je een strakke en goed vliegende machine ( van welk model dan ook) kies dan voor kwaliteits spul.
Inderdaad: het kost veel meer dan goedkope rommel, maar je hebt er zoveel echt zoveel meer schik en plezier van op de lange duur.
Ik heb de afgelopen 7 jaar zoveel mensen zien beginnen met RC spul.
Vaak kochten ze dan goedkope rommel.
Niets mis mee om het eerst mee te proberen, maar helaas komt er dan vaak ergenis bij kijken omdat het spul nou eenmaal niet zo goed werkt alsdat men wenst.
En tja.........dan stopt men er vaak mee.
Dit is helaas niet alleen maar een hobby voor gasten die budget hebben, maar tevens ook een hobby voor de echte doorzetters.
De meesten beginnen (want iets kopen kan bijna iedereen wel) en dan na korte tijd, vaak binnen het jaar haakt men af.
En ik kan je vertellen: ze weten dan half NIET wat ze missen als ze nou wel echt hadden doorgezet.

Mijn lering is: in deze hobby is goedkoop (erg vaak) duurkoop.
Wil je een strakke en goed vliegende machine ( van welk model dan ook) kies dan voor kwaliteits spul.
Inderdaad: het kost veel meer dan goedkope rommel, maar je hebt er zoveel echt zoveel meer schik en plezier van op de lange duur.
Ik heb de afgelopen 7 jaar zoveel mensen zien beginnen met RC spul.
Vaak kochten ze dan goedkope rommel.
Niets mis mee om het eerst mee te proberen, maar helaas komt er dan vaak ergenis bij kijken omdat het spul nou eenmaal niet zo goed werkt alsdat men wenst.
En tja.........dan stopt men er vaak mee.
Dit is helaas niet alleen maar een hobby voor gasten die budget hebben, maar tevens ook een hobby voor de echte doorzetters.
De meesten beginnen (want iets kopen kan bijna iedereen wel) en dan na korte tijd, vaak binnen het jaar haakt men af.
En ik kan je vertellen: ze weten dan half NIET wat ze missen als ze nou wel echt hadden doorgezet.

+1

Heb je NU het budget niet om goede materialen aan te schaffen, spaar dan door voor iets beter spul. 9 van 10 stoppen ermee omdat het vooral in het begin niet wil lukken en dan alleen al omdat men rotzooi heeft aangeschaft. Je kan er ook nog voor kiezen om de 2e hands markt in de gaten te houden maar dan moet je wel een beetje kennis hebben omdat je anders weer andermans ellende kan aankopen.

Succes met je keuze

Of deze wel even 3 maanden geduld hebben :mad: want HH is niet zo snel en is overal uitverkocht .
Mooi ding om mee te leren vliegen ,goedkoop en erg crashbestendig kun je ook een key cameratje onderplakken voor luchtvidio,s.

X525-V3-QuadCopter word dus niet aangeraden..
ALs ik zon mooi dingetje zelf in elkaar wil maken welke onderdelen moet je hebben om te kunnen vliegen.
HIerbij vraag ik dan ook de kennis van de menige niet opgever.
Net als met computers, bouw je ze zelf ben je goedkoper uit dan als je ze in de winkel koopt.
Zal ongetwijfeld hetzelfde zijn met de quadro/hexa copters.

behalve het bordje/frame/motoren/props/lipo ed ben je ook een zender/ontvanger nodig.
Ook hier heb ik geen brood van gegeten.
Zelfbouw verdient dan ook meer voldoening vind ik zelf dan.
Wie woont er in Zwolle en kan me hierbij assisteren?

ik zag dit setje staan voor 600,-
- 1x YCOPTER QUAD 600S Kit Set
- 1x YC Advanced 2A CAMERA MOUNT (with two servos)
- 1x High Clearance Landing Gear
- 1x EAGLE Super Multicopter Controller N6 V2 (default with "x" Flying direction)
- 4x HOBBYWING FunFly 30A Brushless ESC
- 4x YCOPTER BL2215 1200KV Brushless Motor
- 4x 10 Inch Props
- 1x Deans 4 In 1 Power Connector
- 1x Wild Scorpion 11.1V 3S 2800mAh 30C Lipo Pack Model: WS3S1P2800
- 1x iMAX B6 Digitial NiMH/Li-Po Balance Charger/Discharger
- 1x 5A International Power Supply (100-240V~50/60Hz Input)
- 1x Futaba 6J 2.4G SFHSS Radio w/R2006GS Receiver
- All Connectors for all motors and ESC

Zoals gezegd 0 verstand hiervan dus er zullen vel van dit soort vragen gesteld worden.
Board en motoren zijn goed. 1000gr per moter

En zo strippen we de hele copter uit elkaar om te zien wat ik nodig heb :)

Kijk..............budget opgeschroeft van 300 naar 700 binnen enkele dagen.
Nu gaat het ergens op lijken!!
Met zo'n budget zou ik me eerst een goed inlezen omtrend WAT er allemaal wel niet te verkrijgen is op MultiCopter gebied.
Ten eerste is een degelijke zender een must.
En dan praten we over minimaal een zender die zich inmiddels bewezen heeft:
-Graupner
-Futaba
-Spektrum

De overige merken kunnen ook hoor, maar met bovengenoemde drie ben je verzekerd van een kwalitatief degelijke en goede zender waarmee je de komende jaren klaar bent.
Je zult er vast al wel zijn achter gekomen.........maar erg veel lezen over datgene waarmee je denkt verder te komen is meer dan een must.
Vragen stellen is altijd goed.
Maar jezelf inlezen en info vergaren over bijvoorbeeld welke zender het fijnst te kiezen en welk model MultiCopter is ook erg verstandig.
Besteed je centen wijs en kies nooit te snel.
Laat je gevoelens meetellen, maar zet altijd je verstand eerst voorop.
Ga niet alleen voor mooie optische zaken, maar juist voor spullen die zich onderhand al dik hebben bewezen door andere piloten die jou voor zijn gegaan.
Niet het wiel proberen opnieuw uit te vinden.Zeker niet als beginnend vlieger.
Lezen, lezen en nog eens lezen is het devies in deze hobby.
En natuurlijk kun je lang niet alles lezen.Dat is een ondoenlijke zaak en zou teveel tijd kosten.
Beperk je tot de informatie stroom op Forums die op jouw wensen en keuzes gericht zijn.
Scheelt je tijd en..........je zult daardoor hoogstwaarschijnlijk straks de juiste keuze maken in zender en vliegtoestel.
Sukses.
Vr Gr E

ja je wilt toch wel wat fatsoenlijks, maar je bent ook zichtbaar voorzichtig omdat als het kapot gaat je 600 euro voor jan *** hebt uitgegeven.

Ik ben zojuist bij een modelbouwzaak geweest in zwolle. alleraardige man trouwens, kopje koffie en de nodige uitleg.

Zo kwam de beste man met het geven dat als je spul uit amerika laat komen of koopt bij ebay is het niet gekeurd EN mag je er eigenlijk niet mee vliegen.
Dat wist ik dus ook niet! Zo dacht ik dat je met 1 kk bordje genoeg had, blijkt dat je er 4 nodig hebt. en zo leer je steeds meer bij.
Ook fijn dat jullie me niet ergens in een hoekje schuiven met een plakaat NOOB erop en dus geneerd word, wat dit best wel een fijn forum is. ongeacht je level
Maar goed de man van Quartel kwam eerst met de shark. instapmodelletje van 150 euro. interesant want het zijn degelijke stevige dingen. maar dat heb ik afgeslagen.
De Verkoper kwam toen met de naam horizon RC zegt dit jullie iets?

UPDATE: om dubbelpost te voorkomen

Laat ik jullie even uitleggen wat ik vind dat ie nodig heeft.
quadcopter/tricopter hoeft geen stuntvlieger te worden, dus rapid responce ed is niet nodig.
belangrijk is wel dat hij gewoon zonder aan te raken kan hooveren op een plek.
Hij hoeft alleen maar een paar honderd meter recht naar boven en daar langzaam rond te draaien.
GPS kan handig zijn maar is niet echt hard nodig
FAIL SAFE systeem is zekerweten nodig omdat er een camera van 800 euro onder bungelt
lichtjes is voor de leukigheid, wil ik er wel op hebben.
Camera 1080P voor de mooie opnames <- aangeschaft canon 550d

en dat is dus globaal bekeken

Laatst bewerkt:
Als je wilt kan ik je het Email adres geven van een vliegmaat van me.
Die vliegt met een Gaui 500X frame met DJI Naza.
Heeft er veel verstand van en je zou hem eens een mailtje kunnen doen.
Want ik denk dat jij uiteindelijk voor datgene wat jij wenst toch uitkomt bij een minimaal 500 formaat Quad met GPS functie om zijn positie vast te kunnen houden.
500 formaat vanwege de stabiliteit en de GPS heb je echt nodig om positie te kunnen locken en om de Failsafe te kunnen hebben volgens mij.
Maar verder ben ik leek op dat gebied.
Je roept maar..............
Vr Gr E

Geduld heeft m'n vliegmaat wel.
Maar helaas weinig tijd.
Denk dat het dan meer een mailtje jouw zijds zal zijn naar hem toe om wat vragen te stellen omtrend hoe hij het heeft gedaan met zijn set up.
Ik ken niemand die met een Tri-Copter vliegt.
Volgens mij zijn ze zeldzaam.
De reden daarvoor weet ik niet.
Gr E

tri copter word vaak gevlogen vanwege de veel betere yaw response. verder niet echt voordelen volgens mij.

tri copter word vaak gevlogen vanwege de veel betere yaw response. verder niet echt voordelen volgens mij.

Ja hij zei dat omdat ieder motortje ( prop ) appart word aangestuurd.
Nu is de vraag wat wil ik? een quad/hexa/okto?
is het relatief veel duurder om een meer dan 4 props te laten draaien tegenover een 6 of 8 ?

*UPDATE* yup, besluit staat vast, ik heb overal gekeken maar mn hart slaat over bij en hexa of een X8

Framework
Ook de frames lopen heel erg uit een wil heel graag een CF frame
EN dan ook een beetje modieus ik zag er laatst eentje in een thread en die ik dus met de ogen dicht zou kopen maar kan m NERGENS meer vinden.

sku_78683_2.jpg

Ik ben met een amerikaans bedrijf aan het mailen om te zien of hij een paar kleine aanpassingen wilt maken aan zijn Y6 frame :)

Langzamerhand ga ik een zelfbouw project opstarten :)

Laatst bewerkt:
Back