Hier de dogfighter en funjet vlieger.
Tja...het zijn inderdaad verschillende setups en de dogfighter (1500Watt) heeft een prijzige motor (hyperion motor).
Maarrrrrr de funjet koste mij nieuw 45 euro (niet de ultra maar de gewone)
Zit een NTM van 17 euro in 2 servo's van 5 euro en een 60A regelaar van 26 euro. Nog geen 100 euries dus. De EFX koste me iets van 120 euro.
Beide gevlogen op 5S. EFX was vlot op 5S met 4,74x4,75 prop en 780 watt, maar funjet op zelfde 5S maakte duidelijk meer indruk (1000W). Snelheden zijn inderdaad natte vingerwerk. Heb zelf ook een GPS loggers erin gehad, Dogfighter zelfs 268km/uur gehaald op 5S. Dogfighter zelfs op 6S (2000Watt) gehad maar daardoor brak in vlucht spontaan de vleugel hahaha Jan....staar je niet blind op de gps dataloggers. Ook die geven slechts een benadering en hebben soms nog een aardige foutmarge hebben wij gemerkt. (meerdere hebben zo'n ding bij ons)
Wil je echt weten hoe hard de grondsnelheid is dan mag je aardig in de buidel tasten!
Als wij (ons vliegclubje denkt...damm das hard! dan gaat het vlot genoeg en gaan we dik boven de 200)
Mijn EFX gaat daarom ook in de verkoop. Leuk ding, maar voegt niks toe gezien de dogfighter en de funjet duidelijk harder gaan. Een andere motor en regelaar in de EFX zou natuurlijk kunnen, maar dat zie ik niet zitten.
Vriendelijke groet,
Rob
Tja...het zijn inderdaad verschillende setups en de dogfighter (1500Watt) heeft een prijzige motor (hyperion motor).
Maarrrrrr de funjet koste mij nieuw 45 euro (niet de ultra maar de gewone)
Zit een NTM van 17 euro in 2 servo's van 5 euro en een 60A regelaar van 26 euro. Nog geen 100 euries dus. De EFX koste me iets van 120 euro.
Beide gevlogen op 5S. EFX was vlot op 5S met 4,74x4,75 prop en 780 watt, maar funjet op zelfde 5S maakte duidelijk meer indruk (1000W). Snelheden zijn inderdaad natte vingerwerk. Heb zelf ook een GPS loggers erin gehad, Dogfighter zelfs 268km/uur gehaald op 5S. Dogfighter zelfs op 6S (2000Watt) gehad maar daardoor brak in vlucht spontaan de vleugel hahaha Jan....staar je niet blind op de gps dataloggers. Ook die geven slechts een benadering en hebben soms nog een aardige foutmarge hebben wij gemerkt. (meerdere hebben zo'n ding bij ons)
Wil je echt weten hoe hard de grondsnelheid is dan mag je aardig in de buidel tasten!
Als wij (ons vliegclubje denkt...damm das hard! dan gaat het vlot genoeg en gaan we dik boven de 200)
Mijn EFX gaat daarom ook in de verkoop. Leuk ding, maar voegt niks toe gezien de dogfighter en de funjet duidelijk harder gaan. Een andere motor en regelaar in de EFX zou natuurlijk kunnen, maar dat zie ik niet zitten.
Vriendelijke groet,
Rob