NIKKO auto's

• Topicstarter Topicstarter Jeremy-007
  • Startdatum Startdatum
khad pas bijna zo'n evolution 2e hands gekocht voor de lol :P om lekker mee te raggen.

heb toch maar helicopter gekocht voor dat geld (iets meer) :P

ben benieuwd naar het filmpje

toevallig ga ik NU (of over een paar min. filmen :wink: )

Edit: de accu is helemaal leeg en heeft toch 4 uur opgelade 8O ... raar...

Hier nog iets over een nikko evolution 1:14:P
Ik was aan het rijden op een parkeerplaats met me nikko evo (met sprintmotor) die ik ooit een keer op koninginnedag heb gekocht voor €7,- waar als ik het goed heb ook een kyosho TF5 reed...Dus we gingen effe een beetje dragracen en hoe gek het ook is kon ik hem (wel net) bij houden:D..
Later hoorde ik dat hij er €600 aan heeft uitbesteed en ik maar €7,-
Hierbij wil ik niet zeggen dat kyosho geen kwaliteit is;)
Maar wel dat je ook voor €7,- een wagentje kan kopen in plaats een hele dure..Hoewel die wel is kapot is gegaan...De aandrijving was kapot, als ik gas gaf hoorde je het motortje wel draaien maar de wielen niet:( Nikko was weer zo slim om bij de as het moertje die het wiel aan drijft niet goed vast te knijpen...als ze nou een pin door die moer en de as te slaan was het niet gebeurt maarja na een dag klooien was hij nog steeds niks gemaakt...toen dacht ik wat als ik nou een gat door de as en de moer boor en dan een pin erdoor slaat maarja dat was ook niet slim want ik kwam wel door de moer maar niet door de as heen:( Maarja nu doet ie het weer, omdat ik de as onder de lijm heb gesmeerd...alleen het probleem nu is dat ik het wiel er niet meer af kan halen:(

Hier nog iets over een nikko evolution 1:14:P
Ik was aan het rijden op een parkeerplaats met me nikko evo (met sprintmotor) die ik ooit een keer op koninginnedag heb gekocht voor €7,- waar als ik het goed heb ook een kyosho TF5 reed...Dus we gingen effe een beetje dragracen en hoe gek het ook is kon ik hem (wel net) bij houden:D..
Later hoorde ik dat hij er €600 aan heeft uitbesteed en ik maar €7,-
Hierbij wil ik niet zeggen dat kyosho geen kwaliteit is;)
Maar wel dat je ook voor €7,- een wagentje kan kopen in plaats een hele dure..Hoewel die wel is kapot is gegaan...De aandrijving was kapot, als ik gas gaf hoorde je het motortje wel draaien maar de wielen niet:( Nikko was weer zo slim om bij de as het moertje die het wiel aan drijft niet goed vast te knijpen...als ze nou een pin door die moer en de as te slaan was het niet gebeurt maarja na een dag klooien was hij nog steeds niks gemaakt...toen dacht ik wat als ik nou een gat door de as en de moer boor en dan een pin erdoor slaat maarja dat was ook niet slim want ik kwam wel door de moer maar niet door de as heen:( Maarja nu doet ie het weer, omdat ik de as onder de lijm heb gesmeerd...alleen het probleem nu is dat ik het wiel er niet meer af kan halen:(

Ehm ff naden ken jongeman.
Als je met hetzelfde motortje hebt gereden en je bent iets sneller dan is dat vrij normaal.
Dat komt door het gewichtsverschil, aandrijving en hoe soepel alles loopt. Dat je sneller bent is logies. Het verschil zal niet groot zijn in een sprint.
Nu waar je wel merkt waarom die Kyosho durder is dan die Niko word duidelijk als je met bijde auto's op een baan gaat rijden.
Doe je er een snellere motor in dan word het verschil nog groter.

Haha...

Vandaag weer een autootje gekocht op koningedag weer voor 7 euro;)
Het is een Tamiya QuickDrive 1/12, wel een beetje teleurgesteld in de snelheid:(
Hij rijd trouwens op een 9.6Volt accupack...
Is het mogelijk om hiervoor een sneller motortje te kopen?

mischien beet offtopic, maar soms snap ik NIKKO echt gewoon NIET! Neem bijvoorbeeld de sky watcher(die heli). Twee minuten vliegtijg? Wat gaat er toch in hun hoofd doorheen om zon korte vliegtijd heli te maken!!

Heb zelf nog een 1:18 subaru impreza, rijd nog steeds na aantal jaren:P . Daarna overgestapt naar het echte werk:P De micro-T!!! ben er erg tevreden mee.

pascal

Haha...

Vandaag weer een autootje gekocht op koningedag weer voor 7 euro;)
Het is een Tamiya QuickDrive 1/12, wel een beetje teleurgesteld in de snelheid:(
Hij rijd trouwens op een 9.6Volt accupack...
Is het mogelijk om hiervoor een sneller motortje te kopen?

jazeker doe lekker gek en gooi er mamba 8000 kv in, dan zie je tandwieltjes vliegen :murder:
ik zou mijn geld echt niet in zoo'n prul steken !!!! maja somige mensne hebben hier plezier genoeg aan, dan zou ik gewoon tuningmotortje kopen ( vraagje is het een 540 motor of 380 ( lengte in mm )

jazeker doe lekker gek en gooi er mamba 8000 kv in, dan zie je tandwieltjes vliegen :murder:
ik zou mijn geld echt niet in zoo'n prul steken !!!! maja somige mensne hebben hier plezier genoeg aan

Respecteer gewoon de aankopen van een ander!! Wat voor jou 'prul' is is voor een ander van grote waarde!!!

Ik ben het met Roger eens.

Iedereen heeft zijn mening maar je hoeft dat niet zo hardop te zeggen!

Ik ben ook met de Nikko auto's begonnen en dat reed leuk :)
Je kan toch niet direct met een dure auto met Mamba beginnen ofwel soms....

Greetz,
Joram

ik ben het ook met roger eens!

wat voor de eene een hele mooie aankoop is voor de andere een "prul"
dqt is per persoon verschilend

maar niet helemaal met joram eens
want ik ben gewoon met een HPI E firestorm 10t begongen :zon:(225 euro zonder oplader en accu pack)
en niet met een nikko
maar ik heb hem nog maar 2 weken en het rijd wel heel fijn
ik heb nu 2 accupacks 1 van 1500 en 1 van 4500 en een snell lader duurt ongeveer 2 uur die van 45000
ik ga nu sparen voor een mamba max;)

Dus je geeft Joram wel gelijk, maar je beseft het zelf niet... Joram zegt dat het niet aan te raden is om met een of andere exotische auto met een grote, snelle brushless motor in, te beginnen. (Daar ben ik het volledig mee eens trouwens.)
Maar jij bent zelf ook niet begonnen met zo een auto en snelle motor... Je gaat nu pas, na ervaring te hebben opgedaan, pas met brushless beginnen.
Jij bevestigt dus Joram zijn verhaal helemaal ;)...

Inderdaad,

Je bent toch zelf ook niet met een snelle auto met brushless begonnem, je koopt het er later bij.

Greetz,
Joram

Dus je geeft Joram wel gelijk, maar je beseft het zelf niet... Joram zegt dat het niet aan te raden is om met een of andere exotische auto met een grote, snelle brushless motor in, te beginnen. (Daar ben ik het volledig mee eens trouwens.)
Maar jij bent zelf ook niet begonnen met zo een auto en snelle motor... Je gaat nu pas, na ervaring te hebben opgedaan, pas met brushless beginnen.
Jij bevestigt dus Joram zijn verhaal helemaal ;)...

Ik volg het niet meer. Stefan heeft toch juist wel een dure auto aangeschaft in het begin, inplaats van een nikko? 225 euro is toch duur, of wat...:confused:??? Mischien begrijp ik het helemaal verkeerd.;)

ik heb ook wel 1 of twee van die cheapo rc autootjes gehad, volgens mij waren dat ook Nikko's
Maar mijn eerste 'echte' rc auto was een brandstof stockcar met starre achteras ... ik was toen 14 of 15 geloof ik... niet veel plezier van gehad... ik kreeg hem niet onder controle... motortje lipe overigens wel perfect.

Daarna gelijk een overstap gemaakt naar een serpent sprint... ook een jaartje of anderhalf mee gespeeld... maar toen tot de beseffing gekomen dat off-road toch meer mijn ding is...

Ik volg het niet meer. Stefan heeft toch juist wel een dure auto aangeschaft in het begin, inplaats van een nikko? 225 euro is toch duur, of wat...:confused:??? Mischien begrijp ik het helemaal verkeerd.;)
Jammer genoeg is € 225,00 eigenlijk niet zo duur voor een Off-road-auto. (in dit geval een truck).
Je moet er natuurlijk bij denken dat dit een beginners-truck is die erg stevig is en zelfs meekan in een echte off-roadwedstrijd. Er zijn top-off-road-auto's die naar of over de €500,00 gaan, zónder de nodige accu's of elektronica!

Back