NIKKO auto's

• Topicstarter Topicstarter Jeremy-007
  • Startdatum Startdatum
jazeker doe lekker gek en gooi er mamba 8000 kv in, dan zie je tandwieltjes vliegen :murder:
ik zou mijn geld echt niet in zoo'n prul steken !!!! maja somige mensne hebben hier plezier genoeg aan, dan zou ik gewoon tuningmotortje kopen ( vraagje is het een 540 motor of 380 ( lengte in mm )

In de quickdrive modellen zit een 380 motor, daar kun je niet echt wat mee.....

Greetz,
Joram

Respecteer gewoon de aankopen van een ander!! Wat voor jou 'prul' is is voor een ander van grote waarde!!!

ik ben het ook met roger eens!

wat voor de eene een hele mooie aankoop is voor de andere een "prul"
dqt is per persoon verschilend

maar niet helemaal met joram eens
want ik ben gewoon met een HPI E firestorm 10t begongen :zon:(225 euro zonder oplader en accu pack)
en niet met een nikko
maar ik heb hem nog maar 2 weken en het rijd wel heel fijn
ik heb nu 2 accupacks 1 van 1500 en 1 van 4500 en een snell lader duurt ongeveer 2 uur die van 45000
ik ga nu sparen voor een mamba max;)

Dus je geeft Joram wel gelijk, maar je beseft het zelf niet... Joram zegt dat het niet aan te raden is om met een of andere exotische auto met een grote, snelle brushless motor in, te beginnen. (Daar ben ik het volledig mee eens trouwens.)
Maar jij bent zelf ook niet begonnen met zo een auto en snelle motor... Je gaat nu pas, na ervaring te hebben opgedaan, pas met brushless beginnen.
Jij bevestigt dus Joram zijn verhaal helemaal ;)...

Ik volg het niet meer. Stefan heeft toch juist wel een dure auto aangeschaft in het begin, inplaats van een nikko? 225 euro is toch duur, of wat...:confused:??? Mischien begrijp ik het helemaal verkeerd.;)

Eigenlijk bedoelde ik alleen maar te zeggen dat ik dat ding mee nam omdat ie toch maar €7,- kostte...Waarom zou je hem dan laten liggen alleen die bandjes al zijn duurder dan 7,-...En aan de bandjes te zien was er bijna nooit mee gereden en alleen maar indoor. En het is niet me allereerste wagentje..Maar ik ben wel een beginner, mijn eerste was wel een nikko en daarna een Reely Crosstiger...Alleen helaas is die Crosstiger kapot...Er zat een steentje tussen de tandwielen en toen krak.Hij staat nu al de hele vakantie in me kamer, omdat ik geen zin heb om hem op te sturen naar conrad want dat is zo ontzettend duur...Ik ga eerst nog proberen om bij een paar modelbouwwinkels een paar tandwielen te regelen

En trouwens bedankt dat jullie voor me opkwamen:cool::D

even een kort vraagje.
Hebben moderne nikko auto's allemaal een proportionele sturing, die ook werkt als je geen gas geeft.
Idem voor de gas ook proportioneel ?

Ik zoek een vervanging voor een silverlit auto. Mijn zoontje van 4,5 heeft zijn eerste silverlit echt wel versleten. Het duurt bijna 4 seconden om de wielen van links naar rechts te laten gaan.
Ik wil een echte rc wagen nog ff uitstellen, gezien zijn leeftijd.
Heeft er iemand trouwens suggesties ?

Tja, ik ben niet echt bekend met de nikko line up maar is de classieke methode voor "toy" rcs niet gewoon "die ziet er vet uit en die wil ik"?

Je zou Rcmania.com kunnen proberen dat is een site die toy grade rcs reviewed (word gedaan door iemand die het echt goed snapt)...

Voor de rest ja een 2e hands traxxas 2wd zou ideaal zijn voor de kleine, niet heel snel (helemaal niet als je de training mode aanzet) simpel genoeg te fixxen als er iets fout gaat en onderdelen zijn zo makkelijk te vinden dat ze bijna aan bomen groeien... En als je een beetje rond kijkt kan je er soms al een voor een eurotje of 80 vinden... Niet heel goedkoop in vergelijking met een nikko misschien maar gaat wel een eind langer mee...

Niet allemaal, de Evolution 1:10 en 1:14 modellen zijn volledig proportioneel met een 27mhz AM zender die je zo met een andere normale 27mhz AM zender kunt vervangen..

Mmm de evolution reeks eens bekeken. Deze zijn ook al best prijzig en komen in de buurt van een tamtech gear , die ik voor 99 euro vind. Of de graupner xxs reeks.
Een bijkomende eis is dat "mama" hem ook moet kunnen opladen. ofwell AA batt of een adapter dus. Dat zal wel lukken.
Als het een model is dat nog kort gras aankan zou het helemaal ok zijn.
Mss dan toch nog één keertje een silverlit. Een auto kiezen voor mezelf gaat veel vlotter :)

TM

De Nikko is simpel laadbaar, de accu trek je zo uit de auto en schuif je in de stekkerlader.

Ik heb terug op safe gespeeld en weer een silverlit gekocht.
Ondertussen heb ik wel een crawler live in actie gezien en qua snelheid is dat wel interresant, maar prijzig.

Back