Nikko Safari Cruiser - Intertoys :)

5p1k3

Forum veteraan
Vandaag even wezen winkelen met de vrouw en ja, als ik dan een Intertoys winkel zie, dan wil ik altijd even neuzen bij de Playstation3 spelletjes. Op weg daarnaartoe kwam ik langs de rc afdeling en ik merkte direct dat die flink uitgebreid was. Niet alleen van die kleine helicoptertjes, maar er stonden nu zelfs menig grote helicopters tussen. Nu heli's mij toch niet zo heel erg trekken ben ik door gaan zoeken naar een vliegtuigje en ja hoor. Ook op dat gebied is er bij de Intertoys best aardig wat te vinden.

Ik kocht de Safari Cruiser voor 39,95 euro. Ben hem vanmiddag thuis gelijk gaan uit proberen en ik moet zeggen, hij vloog erg leuk.

Erg leuk ding om bekend gemaakt te worden met de modelbouw :)

Nu vliegt het mij ietwat te tam en er zit geen hoogte roer op. Enkel richtingroer en gas. Ik ga hem uitbreiden met een hoogteroer en misschien zelfs rolroeren. Even afhankelijk van de hoeveelheid ruimte die ik heb.

Zie hier een footootje:
SDC10005.JPG

eindelijk eens een goede stap van nikko richting het rc vliegen na alle helicopter mislukkingen?? ik blijf dit even volgen...

Laatst bewerkt:
ik zie anders nergens een nikko logo staan hoor....

ik zal binnenkort eens in oss in de intertoys gaan rondneuzen, niet alleen voor de PS3 spelletjes, maar ook effe kijken wat we bij ons nu allemaal hebben, was wat karig een paar maanden terug....

Ziet er nog leuk uit, denk je dat het wat zou zijn om te voorzien van een 5 grams UH BL motor en wat kleine electronica, of is hij daarvoor te licht ?

Ik zal deze week ook eens gaan zien bij de Intertoys hier in de buurt, maar vrees een beetje dat ze geen groot/nieuw aanbod zullen hebben, aangezien het een kleine Intertoys is.

grts

niels

op de nikko site bij airplanes intermediate staat ook een pitts achtig kistje wat zo te zien WEL een hoogteroer heeft, lijkt me dat persoonlijk een betere keuze?

@spijker46
wanneer komen de eerste filmpjes?

Ik zal kijken of ik morgenavond wat filmpjes maken kan. Anders op zijn vroegst maandag denk ik ;)

Vanmiddag was ik even alleen naar de open vlakte gegaan en kon dus niet ook nog eens de camera bedienen.

Foto's en filmpje

Filmpje wordt nu geupload. Is ruim 90mb groot, dus iemand enig idee hoe ik die kan verkleinen? ;)

Hier eerst wat foto's:

klein he? Het vliegtuigje bedoel ik dan..
SDC10214.JPG

Uit de hand prima te starten. Vanaf de grond trekt ie teveel 1 kant op..
SDC10218.JPG

and there he goes..
SDC10219.JPG

en hier in de lucht..
SDC10211.JPG

Meer foto's zijn er helaas niet gemaakt, maar dat kan een andere keer wel.

Hey, dat is grappig. Het is inderdaad exact dezelfde.. Oke, qua kleurstelling niet dan. Maar dan heeft "nikko" hem "gejat" of andersom ;)

geinig dingetje. Ik volg het draadje maar eens even, als het mogelijk is om het om te bouwen naar een 3-4 kanaals normale besturing, dan moet ik ook maar eens gaan shoppen :)

Hey, dat is grappig. Het is inderdaad exact dezelfde.. Oke, qua kleurstelling niet dan. Maar dan heeft "nikko" hem "gejat" of andersom ;)

Conrad verkoopt hem al 2 jaar ieder geval, en daarvoor verkocht Graupner hem als 4 kanaals geloof ik.
Maar in je filmpje vliegt hij goed !

Haha, nou dat was exact mijn ervaring ook. Ik heb al een aantal vliegtuigjes gehad inmiddels van Nikko, maar zolang ze de aansturing doen over 2 elektromotoren, dan blijft het crappy sturen. Daarin zijn de X-twins een beter voorbeeld van hoe het wel moet / kan.

Ik zal proberen van de week nog een filmpje te maken, weet nu ongeveer hoe het moet met youtube enzo ;)

maar hoe werkt die besturing nou?? volgas en uit ? en het richtingsroer? in meerdere standen of zoals je wel vaker ziet vol links, midden en vol naar rechts.

Motor is in zodanige hoek ingesteld dat wanneer je gas geeft het vliegtuig automagisch stijgt.

Richting geef je met richtingsroer. Dwz: vol links, of vol rechts, of middenstand. Motor is overigens aan of uit. Heel basic en simpel en toch doeltreffend ;)

Ik heb gisteren mijn eerste vlucht gemaakt met de Safari Cruiser. Dit was meteen ook mijn eerste vlucht ooit met een RC vliegtuigje :)
Ik vond het een erg leuk toestel en ik denk wel een goeie om mee te beginnen want ik had het redelijk snel onder de knie. Daarvoor zijn wel de 2 bijgeleverde propellors gesneuveld :( 1 heb ik nog wel kunnen fixen met secondelijm, maar weet iemand of er extra propellors te bestellen zijn? Thanks!

Back