Nikko Safari Cruiser - Intertoys :)

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door 5p1k3, 11 apr 2009.

  1. pinty

    pinty

    Lid geworden:
    15 jul 2005
    Berichten:
    1.786
    Locatie:
    Leidschendam
    een gebroken prop nooit repareren!!!!! dat ding draait zo 10.000 toeren (of meer), kun je nagaan wat er gebeurt als het opeens los schiet..............
     
  2. djjr

    djjr

    Lid geworden:
    14 sep 2005
    Berichten:
    726
    Locatie:
    boskoop
    Wat is het gewicht van dit vliegtuigje?
    Het lijkt me wel een leuk ding om om te bouwen naar 3 kanaal.
    Met een borsteloos motortje en een lipo accutje.
    Lekker klein om mee te nemen op vakantie ofzo.
     
  3. pinty

    pinty

    Lid geworden:
    15 jul 2005
    Berichten:
    1.786
    Locatie:
    Leidschendam
    moet lukken, span is volgens mij 500
     
  4. 5p1k3

    5p1k3 Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jan 2008
    Berichten:
    9.858
    Locatie:
    Nijkerk
    Zal hem vanavond even opmeten. Ik weet wel dat je flink wat ruimte hebt in het vliegtuigje (gezien, mijn eigen heb ik nog niet los gesneden ;). En ja, ik ga er zelf ook een 3 kanaals van maken ;) Hoogteroer is wel een must, alhoewel het prima out of the box vliegt.

    Leuk Jelly, dat je eerste ervaring met vliegen goed bevallen is ;) Post maar eens wat foto's van je vluchten. Ben wel benieuwd :)
     
  5. Gammapooka

    Gammapooka

    Lid geworden:
    25 nov 2004
    Berichten:
    1.787
    Locatie:
    Hoorn
    Ik zal even nu een foto maken van mijn vliegtuigje, ik heb de bovenvleugel netjes er af gesneden met een stanleymesje.

    [edit]
    [​IMG]

    Even ter duidelijkheid : het vliegtuigje van Spijker46 is precies dezelfde als die van Conrad, alleen een ander kleurtje.
     
    Laatst bewerkt: 27 apr 2009
  6. brinka123

    brinka123 Guest

    magnetic actuator

    Hoi,

    Ben nieuw hier. Ik dacht voor 39,95. Effe properen.
    Van korte duur. 2 props kapot. Heb bij Conrad vergelijkbare besteld,
    ben beniewd of deze passen.

    Wat erger is, besturing van het roer is afgebroken bij de magnetic actuator. Erg fragile constructie. Het is een metalen pennetje in een huls(spoel) die naar voren of naar achter bewogen kan worden. Nu is er een kunstof pennetje gelijmd op de metalen pen. Hier is het afgebroken.
    Hoe krijg je dit weer goed? Heb het een paar keer proberen te lijmen,
    maar laat zeer makkelijk los door het kleine oppervlak.

    Tips graag. Foto nodig ?
     
  7. 5p1k3

    5p1k3 Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jan 2008
    Berichten:
    9.858
    Locatie:
    Nijkerk
    Een foto is inderdaad altijd wel handig ja. Daaruit blijkt vaak een eenvoudige oplossing ;)
     
  8. brinka123

    brinka123 Guest

    Bedankt voor de reactie. Dit is wat ik bedoel:
    http://home.kpn.nl/A.v.d.Brink18/safaricruiser.jpg

    Is dit te lijmen ? Misschien beter idee ??
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 jun 2009
  9. safari cruiser

    goedendag,ik heb probleempje,ik heb voor myn zoontje een safari cruiser gekocht,maar een van de props is alvast gesneuveld,weet iemand van jullie waar ik die kan bybestellen??
    danku
     
  10. brinka123

    brinka123 Guest

    Had bij Conrad besteld, waren kleiner.
    Had wel bij Conrad propellor gevonden voor C-17E, maar deze leken er niet op.Zijn het toch deze.... ?
     
  11. 5p1k3

    5p1k3 Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jan 2008
    Berichten:
    9.858
    Locatie:
    Nijkerk
    @brinka:

    Ik zie dat er voldoende ruimte is om een "echte" servo in te bouwen. Ik denk dat je dat het beste kunt doen. Ook een "echte" ontvanger erin en je hebt veel meer plezier van je kistje. Nu ik zie hoeveel ruimte er eigenlijk wel niet zit, denk ik dat ik de mijne zelf ook ga opensnijden en ga voorzien van "echte" servo's..... ;)

    Wat betreft de props.. Ik zou het niet weten eerlijk gezegd. De mijne zijn beide nog heel gelukkig ;) Sorry.
     
  12. brinka123

    brinka123 Guest

    @spijker46, Hmm... kost nogal wat. Heb geen zender, ontvanger e.t.c.
    Moet ook nog licht zijn. Vind geen informatie over de actuator, geen standaard componenje of zo. Geen idee hoe dit te repareren ??

    @petrodactylus, Heb bij conrad besteld. Is van alles te vinden. Men zegt dat de safari cruiser het zelfde is als de Reely C-17E. Op de conrad site (conrad.nl) vond ik dit part nr: 227694 Rechts onderstaat Dubbeldekker C-17E erbij. Ik vind de foto er niet op lijken, maar het zou best kunnen dat deze het is....
    Ik had de 227689 besteld. Leek er veel op, maar is te klein....
    Als jij 227694 besteld weten we het...



    Jammer dat bij de vervanger propellors geen maten staan...
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 jun 2009
  13. DoubleLL

    DoubleLL Guest

  14. tomos19

    tomos19 Guest

    Heb ook een Safari Cruiser, en heb er al veel mee gevlogen.
    helaas heeft de mijne wat streken, waardoor hij al aardig wat slechte landingen heeft gemaakt.
    misschien in de toekomst ombouwen, en hoogteroer functioneel maken....
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 nov 2015
  15. Ludozzz

    Ludozzz

    Lid geworden:
    30 mrt 2007
    Berichten:
    1.638
    Locatie:
    Delft, ZH
    Hmm, dat klinkt wel heel erg dramatisch :D
    Eerlijk gezegt denk ik dat als je een beetje precies lijmt je best een prop kan repareren. (van zo'n speelgoedding dan, met mijn eigen props zou ik het inderdaad nooit proberen). Ik heb ook al eens met succes een speelgoedpropje gerepareerd! (wel uitkijken voor je ogen bij het testen ;))

    Oja, ik heb nog tien van die kleine speelgoedprops (nooit gebruikt) liggen. Misschien is het de goede maat (kan iemand dat opmeten?). Dan stuur ik ze wel op naar de geïnteresseerde...
     
    Laatst bewerkt: 30 aug 2009
  16. geoblade

    geoblade Guest

    ik heb er afgelopen weekend ook een gekocht.

    ik wilde al een tijdje iets van een rc vliegtuigje, en dit leek me een leuk goedkoop modelletje om gewoon eens te kijken of het wel leuk is.

    ik heb alleen een probleempje hiermee.

    het vliegen wil niet helemaal lukken.
    als ik hem in de lucht loslaat zoals omschreven staat en zoals wordt gedaan hier in het filmpje gaat hij naar beneden ipv naar boven, en wijkt hij erg af naar links.

    ik heb eens gekeken en kwam tot de conclusie dat het motortje er behoorlijk scheef instaat? zowel horizontaal als verticaal... is dat normaal bij deze vliegtuigjes?


    en zoals verwacht: 2 props in een uur gesloopt door bovengenoemd probleem, en de butsen in het piepschuim zijn niet meer te tellen :p
     
  17. DennisK

    DennisK

    Lid geworden:
    28 feb 2004
    Berichten:
    4.433
    Locatie:
    Tiel
    Motortje hoort scheef te staan maar wel een bepaalde kant op.

    Kijk even vanaf achter gezien welke kant hij op staat.

    Vanaf achter hoort hij naar rechts te wijzen en ik denk ietsjes naar beneden.
    Aangezien hij klimt op gas kan het zijn dat hij iets omhoog staat.

    ken het modelletje niet dus kan niet tot in de details gaan.

    Kan zijn dat hij door het motorkoppel wat naar links trekt. Beetje naar rechts trimmen kan dan de oplossing zijn
     
  18. geoblade

    geoblade Guest

    hey, ja hij wijst iets naar rechts en naar beneden. ik wist dus niet dat dit normaal was?

    bedankt in ieder geval, nu maar op zoek gaan naar nieuwe props
     
  19. tomos19

    tomos19 Guest

    conrad verkoopt ze, ze zijn grijs van kleur, maar exact hetzelfde model propeller....
     
  20. geoblade

    geoblade Guest

Deel Deze Pagina