NiMH accu laad maar tot 1,44 volt per cel...

Discussie in 'Accu & laad techniek' gestart door alm, 19 jul 2019.

  1. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Nope, alhoewel ik die T7XC bij een Nederlandse winkelier voor hun gewone website verkoopprijs had waar geen andere winkelier hem voor kon leveren....
    Manual of niet, als je een gewone contactformulier online zet met zelfs het emailadres erbij zonder de vermelding dat het alleen voor dealers is mag je als consument toch minimaal een reactie verwachten. Met het gemak van het huidige internet moet je het dan maar achter een dealer login button stoppen als je dat niet wilt.
     
  2. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Roelof, ik werkte bij Muco Alkmaar, ook een gewone winkel maar sommige zenders waren grijze import.
    Die kochten we echt veel veel goedkoper in dan waar Robbe ze voor leverde.
    Ik heb ooit eens een FF3 voor een vriend ingekocht, verkoopprijs was rond de 1000 gulden, geloof dat ik hem voor 300 inkocht, echt veel goedkoper dan Robbe.
    Dus jouw zender zou ook wel eens zo'n geval kunnen zijn.

    GJ
     
  3. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Sowieso heb ik geen zin om hier de straatjes van inmiddels failliete importeurs schoon te vegen, maar daarnaast vind ik het uiterst teleurstellend, dat ik het volgende nog moet uitleggen:

    - als je een product bij leverancier A koopt moet je niet bij leverancier B om service op dat product gaan vragen. Dat is niet alleen een fatsoensregel, maar leverancier B heeft aan jou geen enkele verplichting. Dit geldt voor winkeliers en dat geldt ook voor importeurs.

    De firma Hobbico, de Futaba USA importeur, die eigendom was van de werknemers, is vorig jaar failliet gegaan. Men had daar een werkneemster, die uitsluitend de gehele dag klantenvragen beantwoordde. Op RcGroups was zij ook degene, die in de Vendors rubriek antwoord gaf. Ik ga er van uit, dat zij wel eens vragen oversloeg. Sinds vorig jaar is Futaba zelf actief in de USA en is te bereiken via https://futabausa.com/ Overal elders worden Futaba producten uitsluitend via importeurs op de markt gebracht, waarbij elke importeur verantwoordelijk is voor z'n eigen aftersales service.

    Robbe Modellsport heeft uiteraard nooit fabrieksgarantie verleend op producten, die via een andere importeur waren betrokken. Hoe je als winkelier het in je hoofd haalt om te denken, dat dat wél zou kunnen moet iemand mij eens uitleggen. Nu is een winkelier verantwoordelijk voor de garantie, niet de importeur, dus ik vraag me af hoe er in zulke gevallen werd omgegaan met garantie-aanspraken. Robbe Modellsport heeft overigens wel jarenlang tegen verhoogd tarief reparaties uitgevoerd op niet-Robbe producten, wat overigens ook weer tot commentaar leidde. Zelf heb ik me ook altijd moeten verdedigen tegen garantie-aanspraken op grijs geïmporteerde apparatuur. Altijd fijn, dat eindgebruikers niet willen begrijpen, dat zulke kosten ook ergens gedeclareerd moeten worden en dat je absoluut geen zin hebt om dat uit eigen zak te betalen.

    Voor de firma Sablon heb ik jarenlang de service voor België verzorgd nadat (nota bene) Robbe Modellsport mij daarom had gevraagd. De afspraak was daarbij, dat Sablon uitsluitend Futaba importeur werd voor België en daarnaast ook importeur voor Robbe-producten. Dat men wel eens buiten de pot pieste werd uiteraard opgemerkt en leidde dan ook tot conflicten. Inmiddels is Sablon al jaren geleden gestopt met rc-apparatuur en is het personeel overgestapt naar de Franse importeur. Daarna kon je er nog steeds wél terecht voor golfballetjes en speelgoed.

    Ook voor de firma Merit Racing was ik jarenlang de servicedienst, met name voor Novak producten. Dat deze blijkbaar ook wel eens Futaba producten importeerde is mij nooit opgevallen, maar daarop zal ik 'm nog wel eens aanspreken.
     
  4. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Tja, met mijn beperkte denkvermogen zou ik zeggen, je koopt een bepaald merk, dan heb je garantie van de fabriek.
    Als ik in Duitsland een Sony koop kan ik het hier onder garantie laten repareren.
    Ik had een Nikon in de USA gekocht, werd hier gewoon zonder problemen onder garantie gerepareerd.

    Merit deed wel meer dan Futaba, we kochten er ook Tamiya RC-kits, Carl Goldberg en Topflite modellen.
    Er kwamen regelmatig containers bij hem binnen en dan werd er weer gebeld wat we wilden kopen.
    Dat was een ondernemend iemand die wist waar hij zijn spullen moest halen.
    De huidige modelbouwondernemers verkopen alleen maar wat de vertegenwoordiger aanbied en kijken niet verder (zie het D-Power draadje in het electronica deel).
    Gewoon Corona ontvangers die door een duitser uit China gehaald worden met een D-power sticker erop ipv Corona en dan ook meteen 2x zo duur.
    Een slimme ondernemer zou contact opnemen met Corona en ze daar kopen voor 20 dollar per stuk.
    Dat is deels de reden dat er zoveel modelbouwwinkels verdwijnen, er is best nog wel geld te verdienen, geen vetpot maar het is te doen.

    GJ
     
    wim eon vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina