Nine Eagles Solo Pro

  • Topicstarter Topicstarter Leeuwarden
  • Startdatum Startdatum
Ik vlieg gewoon met mijn Nine Eageltje.Wat zijn ze hier allemaal bezig?Ik snap er geen ballen van,moet ik terug naar school?:confused:

(zal wel aan mijn leeftijd liggen zeker)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de Gyro geset Ik denk op 6. Ik heb het op volgende manier gedaan:
Subtrim menu geopend: gyro een Tal seconden keer naar beneden gehouden(heel veel kliks) en dan 6 kliks naar boven. Heli vliegt nu heel "kort" Hiermee bedoel ik dat de bocht naar rechts nu idem is als die naar links. Hij blijft binnen zijn eigen afmetingen rond zijn as draaien. Nu ik weet niet of dit een goeie afstelling is maar het is allersinds wel makelijk voor binnen. Ik hoef enkel te sturen om een bocht in te begeleiden maar niet om er voor te zorgen dat hij "uit" zijn bocht gaat. Wat ik wel merk is dat hij nu heel erg hard naar rechts afwijkt als ik rechtuit ga. Ook lijkt mijn gas was vermindert in sterkte.

Worden deze aanpassingen nu opgeslagen in de ontvanger of de zender? Heb nu namelijk twee Eagles waarvan bij een de gyro niet goed staat.
 
Laatst bewerkt:
Worden deze aanpassingen nu opgeslagen in de ontvanger of de zender? Heb nu namelijk twee Eagles waarvan bij een de gyro niet goed staat.
Helaas kan ik hier niet met zekerheid op antwoorden. Maar ik vermoed de zender. Dit is omdat je Helicopter alles goed zet (volgens je opgeslagen instellingen) van zodra hij de zender detecteert.
 
EPA instellingen worden op de ontvanger opgeslagen, trims in de zender. Gyro setting weet ik niet, maar ik vermoed ook in de ontvanger.


@Raymond2: Ik vlieg ook gewoon lekker accu na accu de laatste dagen, blij dat ik weer een trillingsvrije kop op de heli heb. Maar het is wel interessant om te zien wat er afgesteld kan worden en dat de Solo Pro best wel goed pirouettes kan draaien met andere gyro instelling. Er zijn genoeg mensen geweest die dachten dat de staartmotor te zwak was, vanwege het trage ronddraaien rond de eigen as.
 
Maar het is wel interessant om te zien wat er afgesteld kan worden en dat de Solo Pro best wel goed pirouettes kan draaien met andere gyro instelling.

Ik heb dit nog niet uitgetest met de gyro. Wat gebeurt er tijdens de pyrouettes. Blijft de heli op één plek draaien of is hierbij ook het afwijkende gedrag van het voor en achteruit vliegen bij bochten van invloed.
 
Gyro instellingen staan op de ontvanger! Ik zou zeggen, verander de instellingen en zie wat je er van vindt. Mijn filmpje laat zien wat het doet, cw pyro gaat dusdanig dat wanneer je geen aileron correctie doet hij rap naar beneden gaat. Mijn filmpje is zonder enig vorm van aileron correctie
 
Dacht ik deze morgen " Ik vlieg nog ff wat rond en speel wat met de Gyro settings" begint me Heli plots rond te spinnen en valt met een heuse smak neer. Ik vloeken natuurlijk! ben ik vlug aan het kijken wat er scheelt rijd der plots een auto op bij mij... Luidop " Niet nu he!!!" Ga ik vlug kijken blijkt het de post te zijn met een pakketje voor mij... Hobbyking !! Als dat geen toeval is! Ga ik trug naar binnen en kijk nog s wat er juist aan de heli is zie ik dat de main shaft afgebroken is en nog enkele kleine stukjes af zijn. XD zit dat nu gelukkig allemaal in het pakketje reserve onderdelen dat ik besteld heb !!! Echt geen 30 sec na een fatale crash komen me stukken toe hehe!
 
Tsja, de gyro uitzetten kan je beter niet doen als je aan het vliegen bent!
K was deze zachtjes op en neer aan het doen (2 klikjes max) al testent. Ach ja! alles zit al weer samen Helaas heb ik er niet aan gedacht om schroefjes te bestellen bij hobbyking! :onweer: Dus ik dacht alles mooi in een zakje en je verliest het niet!! Maar tjah je kan er niet onderuit he! 1 schroefje kwijt... dus als er iemand binnenkort eens besteld bij hobbyking en nog 9gram verzending over heeft en de schroefjes in een envelopje naar BE wil zenden ? :D

NA een grondige inspectie heb ik het schroefje toch trug gevonden. Deze was aan de magnetische Main engine blijven plakken! Oef!
 
Laatst bewerkt:
Schoefjes? Ik vlieg al ruim 60 ladingen zonder schroefje in de kop/hoofdtandwiel en lagerbusje. Gewoon een 1 mm carbon stokje erin gedrukt.
 
Schoefjes? Ik vlieg al ruim 60 ladingen zonder schroefje in de kop/hoofdtandwiel en lagerbusje. Gewoon een 1 mm carbon stokje erin gedrukt.
Lijkt me nog beste oplossing ;)! Maar het was in de rotorkop. Dus het schroefje dat de Schoepen samenhoud. Ik heb het gevoel dat mijn Solo pro meer "trillingen" heeft na het vervangen van de main shaft... Dit zou toch minder moeten zijn?! Weet iemand wat ik verkeerd kan gedaan hebben? Alle verbindingen lijken goed te zitten als ik vergelijk met closeups van andere toestellen. Wat mij wel opvalt is dat het busje dat om de shaft zit (boven de lagers) bij mij omgekeerd zit. (er is een uitsparingkje aan) Dit zit naar beneden. Kan dit het zijn? Ook zit er een klein beetje speling op de as. (op neer) Maar ik weet niet of dit ervoor ook zo was. Maar ik veronderstel dat dit normaal is om een vrije geleiding van de as te kunnen hebben.
 
Lijkt me nog beste oplossing ;)! Maar het was in de rotorkop. Dus het schroefje dat de Schoepen samenhoud. Ik heb het gevoel dat mijn Solo pro meer "trillingen" heeft na het vervangen van de main shaft... Dit zou toch minder moeten zijn?! Weet iemand wat ik verkeerd kan gedaan hebben? Alle verbindingen lijken goed te zitten als ik vergelijk met closeups van andere toestellen. Wat mij wel opvalt is dat het busje dat om de shaft zit (boven de lagers) bij mij omgekeerd zit. (er is een uitsparingkje aan) Dit zit naar beneden. Kan dit het zijn? Ook zit er een klein beetje speling op de as. (op neer) Maar ik weet niet of dit ervoor ook zo was. Maar ik veronderstel dat dit normaal is om een vrije geleiding van de as te kunnen hebben.

Dat busje moet met de volledig gladde kant naar boven. Dan heb je minimale speling. Andersom kan problemen geven. Ik sprak net met iemand die daardoor zoveel speling op de main shaft had dat hij nauwelijks nog vooruit kon komen.
 
Even een vraagje tussendoor...
Gisteren heerlijk gevlogen met mijn Solo Pro, maar aangezien mij al langere tijd opviel dat de uitslagen van de swashplate erg verschilden (kon veel naar rechts, weinig links, veel naar voren, weinig naar achteren) besloot ik mechanisch te gaan trimmen. Allemaal prima gelukt en aangezien ik nu behoorlijk moest bijtrimmen met de zender ben ik het subtrim-menu ingegaan en begon met trimmen. Dit ging best goed totdat opeens 1 servo (voor/achter) vast zat, voorzichtig met de hand losgedraaid en de servo sprong weer naar het midden. Sindsdien reageert deze servo alleen helemaal niet meer op mijn zender. Eerst dacht ik dat de servo misschien kapot was maar hij reageert (corrigeert) wel als je met de hand aan de swashplate zit...

Iemand enig idee wat dit kan zijn??
Zelf ben ik bang dat er iets met de print aan de hand is, of zou het aan mijn zender kunnen liggen (heb al wel opnieuw 'gebind' en heb ook al de 'calibration mode' geprobeerd).
Alvast bedankt!
 
Even een vraagje tussendoor...
Gisteren heerlijk gevlogen met mijn Solo Pro, maar aangezien mij al langere tijd opviel dat de uitslagen van de swashplate erg verschilden (kon veel naar rechts, weinig links, veel naar voren, weinig naar achteren) besloot ik mechanisch te gaan trimmen. Allemaal prima gelukt en aangezien ik nu behoorlijk moest bijtrimmen met de zender ben ik het subtrim-menu ingegaan en begon met trimmen. Dit ging best goed totdat opeens 1 servo (voor/achter) vast zat, voorzichtig met de hand losgedraaid en de servo sprong weer naar het midden. Sindsdien reageert deze servo alleen helemaal niet meer op mijn zender. Eerst dacht ik dat de servo misschien kapot was maar hij reageert (corrigeert) wel als je met de hand aan de swashplate zit...

Iemand enig idee wat dit kan zijn??
Zelf ben ik bang dat er iets met de print aan de hand is, of zou het aan mijn zender kunnen liggen (heb al wel opnieuw 'gebind' en heb ook al de 'calibration mode' geprobeerd).
Alvast bedankt!

bekend probleem ;)
probeer:
RC Groups - View Single Post - Nine Eagles Solo Pro Single Rotor submicro heli

**** EPA, or End Point Adj. ****
Lees eerst goed door en kijk goed naar welke T1, T2 ,T3 en T4 zijn! en probeer enkel die te gebruiken van die 1ne servo! zet je stik naar beneden en gebruik de juiste T om de servo naar beneden te zetten. Zelfde voor boven.
 
Back
Top