Nine Eagles Solo Pro

• Topicstarter Topicstarter Leeuwarden
  • Startdatum Startdatum
Uit verveling moet jij juist deze upgrades bestellen, in het belang van mede hobbyvliegers. Jij kunt hier dan deskundig advies over geven en word je een goed mens van. Vraag je vrouw maar:D

Gisterenavond weer eens lekker buiten gevlogen met de Solo, wat is en blijft het toch een leuk dingetje.

Net nog even gevlogen, het is hier momenteel windstil (stilte voor de storm, denk ik) dus even lekker een lipootje in de pauze gevlogen. Ondanks dat ik een week of 2 geen 4 kanaals heb aangeraakt, en alleen binnen met een paar 3 kanaals heb "gespeeld" ging het meteen soepel. Zelfs de landing was goed, zeker een 8 of een kleine 9. :D

Laatst bewerkt:
Ja @Thijs, heb je even een paar mooie beelden neergezet.
Je hebt hem mooi gecontroleerd weten te vliegen.
Leek net of er wind stond of dat je hem m=bijna kwijt raakt.:D
Mooi om te zien hoor, zo krijg ik ook wel weer zin om de Pro te gaan vliegen. Ik heb een rode en een gele. Toch weer leuk om de Pro te zien vliegen. Ben ook erg nieuwschierig naar het verschil met de Pro en de Evo.
Je hebt daar overgens een mooi plekje om de Pro te vliegen.:D

Er was een beetje een vlagerig windje net voor het noodweer. Het is zeker een mooi plekje om even te vliegen. Nog even oefen en dan kan ik daar met mijn mCPX terecht.

Merk jij nu veel verschil tot de mcpx en de nadelige gevolgen daarvan?
De Pro vind ik nog steeds een prachtig micro heli om gewoon leuk te vliegen zonder bang te zijn dat er gekken dingen gebeuren. Daar moet je mij voor heten, de laatste keer hing ik in de eetkamerlamp met de Pro:D
Gaat mij niet meer gebeuren

Er was een beetje een vlagerig windje net voor het noodweer. Het is zeker een mooi plekje om even te vliegen. Nog even oefen en dan kan ik daar met mijn mCPX terecht.

Had ik al wel een beetje in de gaten maar wel mooi om te zien hoe je daar mee omgaat.

De mCPX vliegt heel anders (niet te vergelijken) maar misschien ben ik het gewend om met verschillende dingen te vliegen. Ik heb verschillende vliegtuigen, snel, langzaam, 3D, groot, klein, enz. en vind dat verschil juist heerlijk.
Ik hou van lekker afwisselen dat is bij nooit nadelig geweest, dat het b.v verkeerd ging omdat ik met mijn hoofd nog bij de ander zat.

Wat ik wel merkt dat door het vele oefenen met de Solo ik toch een beter stick gevoel heb gekregen bij het helikopter vliegen ondanks dat de mCPX heel anders is. Je leert toch de reflexen van b.v. het naar je toe en van de zijkant vliegen.

Van zo'n overschakeling heb ik ook niet zoveel last. IOk heb eigenlijk nog niet het verschil mogen meemaken. Met de Evo had ik de Pro al in het lappenmandje.

goedemiddag allemaal :)

ik ben er weer, of zo iets. ik heb nooit echt gezegd dat ik weg zou zijn maar ik was toch echt even te druk met zorgen dat ik over ging op school. (gelukt) en had dus ook geen tijd om te vliegen, en, bovendien was mijn sp nog stuk ook. gister toch maar uit de koffer gehaald, miste em een beetje, goed naar zitten kijken en heb em gefixt. (en toch maar een nieuwe tail set besteld bij rckix want weet niet of mn fix het uit houdt)

hij vliegt weer! het was al bijna donker maar ik kwam tot de conclusie dat er bijna geen wind stond, dus ik ben voor het eerst naar buiten gegaan, ontzettend veel plezier mee gehad, erg leuk toch weer dat vliegen. vannochtend ging ik met de familie naar mensen toe die een boerderij hebben (grote stallen ook zonder dieren) en daar heb ik heel wat rondjes gevlogen.

Kortom: ik ben weer helemaal gelukkig mee en hoop weer aanweziger te zijn op dit leuke forum.

Sander

Heerlijk om in zo'n ruimte te kunnen vliegen en mooi dat je de pro weer vliegt. Prachtige heli waar ik nog weleens te snel mee wil vliegen in de huiskamer en dat moet ik bewaren voor buiten.

Hoe lang vlieg je de Pro nu al?

ik heb hem sinds oktober 2010. maar heb eigenlijk sinds begin februari niet echt meer gevlogen omdat ie stuk was. inderdaag lekker dingetje ook voor in de huiskamer wel.

maar ik moet elke keer als ik weer ga vliegen na bijvoorbeeld ene aantal uur weer een paar tikjes bij trimmen.. redelijk normaal? t gaat om 1 of 2 tikjes. varieert een beetje welke trims t zijn

Dat bij trimmen heb je gelijk in.
Ik heb daar ook een tijdje meegezeten en voor mijzelf heb ik nu een oplossing gevonden zonder dat ik constant bij hoeft te trimmen.
Ik heb de Pro zodanig getrimd dat bij een volle accu de Pro een beetje afwijkt, drijft naar voren maar is heel goed met de rudder bij te corrigeren en ondervind ik daar geen hinder van. Na een minuut, anderhalve minuut ontlaadt de accu zich tijdens de vlucht en heb ik de Pro dan in een stabiele hover. Vooral buiten kun je met de Pro je lekker uitleven.
Vanavond de Pro met volle vaart gevlogen en lekker hoog. Tot 3 keer aan toe op straat gecrashed en vliegt nog alsof er niks aan de hand is.

Hoop dat je nu de tijd kan vinden om deze micro heli goed te leren kennen en is het een verslavend dingetje en zo fijn om overal mee naar toe te nemen. Bijwe van spreken past die zo in je binnenzak:D

ik heb hem sinds oktober 2010. maar heb eigenlijk sinds begin februari niet echt meer gevlogen omdat ie stuk was. inderdaag lekker dingetje ook voor in de huiskamer wel.

maar ik moet elke keer als ik weer ga vliegen na bijvoorbeeld ene aantal uur weer een paar tikjes bij trimmen.. redelijk normaal? t gaat om 1 of 2 tikjes. varieert een beetje welke trims t zijn

Er zit wat speling in de besturing, waardoor de servo niet altijd in exact dezelfde stand terug komt. Je kan kijken of er niet teveel speling op de as met schroefdraad, die door de servo loopt, zit. Eventueel het witte tandwiel iets omhoog op de as schuiven terwijl de as aan de bovenkant tegen houdt, als je echt veel speling hebt. Niet te strak zetten, anders loopt de servo niet of erg langzaam.

Als je binnen vliegt zul je de staart vaak een paar klikjes moeten geven als je de heli echt stil wil laten hangen de hele vlucht. De staartmotor warmt binnen snel op, en dan neemt zijn werking iets af. Grappig genoeg zie ik bij de Bravo SX het tegenovergestelde, daar moet ik juist meer naar links trimmen omdat de staartmotor steeds harder gaat werken naarmate de vlucht vordert. Buiten zul je dit minder merken, de motoren worden dan minder warm.

Back