Nine Eagles Solo Pro

• Topicstarter Topicstarter Leeuwarden
  • Startdatum Startdatum
Vandaag lekker weer 2 lipootjes buiten gevlogen, eind van de ochtend, op een mooi beschut plekje. Wel een beetje krap, dus vol gas een ruime bocht nemen was er niet bij, maar toch wel even lekker gevlogen. Ik denk dat ik een 2e Hobby King 150 mAh OEM lipo geschikt ga maken voor de Solo Pro, door het "trekstripje" aan de andere kant te plakken, want voor buiten is dat toch wel de fijnste lipo. Net iets meer gewicht naar voren zorgt dat de heli beter op snelheid blijft als je van richting verandert. De vliegtijden zijn ook wat langer, maar met de 120ers had ik daar ook al niet over te klagen, dus dat is niet het belangrijkste voordeel.

Vandaag lekker weer 2 lipootjes buiten gevlogen, eind van de ochtend, op een mooi beschut plekje. Wel een beetje krap, dus vol gas een ruime bocht nemen was er niet bij, maar toch wel even lekker gevlogen. Ik denk dat ik een 2e Hobby King 150 mAh OEM lipo geschikt ga maken voor de Solo Pro, door het "trekstripje" aan de andere kant te plakken, want voor buiten is dat toch wel de fijnste lipo. Net iets meer gewicht naar voren zorgt dat de heli beter op snelheid blijft als je van richting verandert. De vliegtijden zijn ook wat langer, maar met de 120ers had ik daar ook al niet over te klagen, dus dat is niet het belangrijkste voordeel.

Dat jij de Pro met volle snelheid door de boch kan gooien.
Ben vandaag ook al aardig wezen racen met de Pro en paar keer blade strikes meegemaakt. Echt leuk om te vliegen maar die flybar zit een beetje in de weg en zonder kun je ook al niet vliegen, vandaag even geprobeerd.

Dat jij de Pro met volle snelheid door de boch kan gooien.
Ben vandaag ook al aardig wezen racen met de Pro en paar keer blade strikes meegemaakt. Echt leuk om te vliegen maar die flybar zit een beetje in de weg en zonder kun je ook al niet vliegen, vandaag even geprobeerd.

Volle snelheid kan alleen rechtsom, linksom moet je oppassen dat het geen "death spiral" wordt als je sneller wil gaan. Voorkomen van flybar strikes als je uit zo'n snelle bocht komt lukt mij meestal door de elevator heel soepel terug te nemen. Op die manier rem ik ook af als ik een stukje vol gas recht vooruit heb gevlogen. De stick te snel terug halen naar het midden betekent gegarandeerd "tik-tik-tik!" maar als je het meer gedoseerd doet, sta je ook snel stil maar zonder geratel. Of ik gooi hem in een rechterbocht na een snel recht stuk, dat gaat ook goed.

Ik geef trouwens zelden echt vol vooruit elevator, want op een gegeven moment kantelt de heli zo ver naar voren dat je niet genoeg lift meer hebt om de heli op hoogte te houden, omdat de motor al op volle kracht draait. Ik denk dat ik meestal 3/4 van de maximale uitslag gebruik, de stick gaat alleen vol naar voren om de heli uit stilstand een "kick" te geven, of als er een briesje staat.

Volle snelheid kan alleen rechtsom, linksom moet je oppassen dat het geen "death spiral" wordt als je sneller wil gaan. Voorkomen van flybar strikes als je uit zo'n snelle bocht komt lukt mij meestal door de elevator heel soepel terug te nemen. Op die manier rem ik ook af als ik een stukje vol gas recht vooruit heb gevlogen. De stick te snel terug halen naar het midden betekent gegarandeerd "tik-tik-tik!" maar als je het meer gedoseerd doet, sta je ook snel stil maar zonder geratel. Of ik gooi hem in een rechterbocht na een snel recht stuk, dat gaat ook goed.

Ik geef trouwens zelden echt vol vooruit elevator, want op een gegeven moment kantelt de heli zo ver naar voren dat je niet genoeg lift meer hebt om de heli op hoogte te houden, omdat de motor al op volle kracht draait. Ik denk dat ik meestal 3/4 van de maximale uitslag gebruik, de stick gaat alleen vol naar voren om de heli uit stilstand een "kick" te geven, of als er een briesje staat.

Probeer hiermee ook wel te spelen maar kan mij niet zo goed inhouden om 3/4 van de maximale uitslag te gebruiken. Klopt inderdaad, bij een volle uitslag heb je geen mogelijkheid meer om de lift weer op te pakken. Weet ik nu waar dat aan ligt:D

De tik tik heb ik ook met regelmaat en probeer zodanig te vliegen dat mij dit niet meer overkomt en probeer ik eens jouw advies op te volgen;)

gister nog een paar accu's buiten gevlogen, ging goed, blijft leuk. alleen mn skid gebroken (eindelijk?)

ook had ik dus die tail set besteld, en ging er ECHT vanuit dat de tail rotor daar bij zat, stond op alle plaatjes etc. maar dat is dus niet zo... hoe kom ik er aan? de oude zit namelijk vast gelijmd en krijg k nooit mr los...

Van het weekend nog prima kunnen vliegen:) Blijft echt een leuke helicopter. Net de nieuwste upgrades van Xtreme besteld, ben vooral benieuwd naar de nieuwe bladen. Deze staan van de buitenkant iets omhoog gebogen.

Weinig wind, dus naar buiten met die SPs! Ik heb vanochtend voordat ik in de auto stapte, ook een lipootje gevlogen. Zelfs nog een praatje gemaakt met een toeschouwer, die was erg verbaasd dat zo'n heli zo goedkoop was.

Van het weekend nog prima kunnen vliegen:) Blijft echt een leuke helicopter. Net de nieuwste upgrades van Xtreme besteld, ben vooral benieuwd naar de nieuwe bladen. Deze staan van de buitenkant iets omhoog gebogen.

Xtreme blades zijn hier ook onderweg en nog wat spul, carbon flybar en wat 150 mAh lippo's en wat kleinspul. Weleens waar komt het op een Merlin Tracer 90 maar is eigenlijk gewoon een Solo pro ;)

Blijf een leuk vliegertje...

Xtreme blades zijn hier ook onderweg en nog wat spul, carbon flybar en wat 150 mAh lippo's en wat kleinspul. Weleens waar komt het op een Merlin Tracer 90 maar is eigenlijk gewoon een Solo pro ;)

Blijf een leuk vliegertje...

Ik heb alles al binnen inmiddels:

• Metal mixer arm
  • Delrin Rotor Head
  • Delrin Main Gear
  • Blade Black Ribbon
  • Blade Black Hex
  • Xtreme Stickerset;)

Ik heb alles al binnen inmiddels:

• Metal mixer arm
  • Delrin Rotor Head
  • Delrin Main Gear
  • Blade Black Ribbon
  • Blade Black Hex
  • Xtreme Stickerset;)

Dat zijn leuke spulletjes...:D
Lees je bevindingen wel hoe het vliegt enzo..en een foto van het geheel zou niet gek zijn.

Laatst bewerkt:
De mixer arms moet ik nog proberen, net als de delrin versie van de rotorkop. De bladen worden over het algemeen wat minder goed ontvangen, ze zijn wat dun bij de root, dus waar ze aan elkaar geschroefd worden. Een test-setje wat ik een tijdje terug heb gekregen, had daar al "stress-marks" zitten, van het indraaien van de schroeven. Het ziet er erg smooth uit, maar of ze net zo sterk zijn als de standaard bladen, die niet stuk te krijgen zijn, vraag ik me af...

Het tandwiel schijnt wel goed te zijn, maar de spaken hebben de vorm van koelvinnen, en dit zorgt voor extra geluid. Of de extra koeling daardoor (die waarschijnlijk vergeleken met de downwash van de hoofdrotor te verwaarlozen is) dat bijgeluid waard is?

Dat zijn leuke spulletjes...:D
Lees je bevindingen wel hoe het vliegt enzo..en een foto van het geheel zou niet gek zijn.

Morgen maak ik wel even foto's. Ik zou inderdaad een complete Xtreme Solo Pro kunnen maken. Alleen word dat wel wat te zwaar denk ik. Standaard vliegt de Solo Pro zo gek nog niet, maar dat Xtreme is zo'n mooi spul haha.

Xtreme Upgrades

full
full
full
full
full
full
full
full
full
full
full

Laatst bewerkt door een moderator:
^^Dat ziet er erg gelikt uit, prachtige foto's by the way, En? hoe fladdert tie?
:)

Nou nog niet goed, volgens mij loopt de flybar een beetje stroef, het beweegt in ieder geval niet zo soepel als het zou moeten. Lijkt wel of die "bolletjes" wat te groot zijn. Dus even testen met een standaard flybar om dingen uit te sluiten.

Nou nog niet goed, volgens mij loopt de flybar een beetje stroef, het beweegt in ieder geval niet zo soepel als het zou moeten. Lijkt wel of die "bolletjes" wat te groot zijn. Dus even testen met een standaard flybar om dingen uit te sluiten.

Dat kan goed kloppen, de bolletjes zijn wat te groot. Voorzichtig met een fijn schuurpapiertje aan alle kanten wat afschuren, totdat de linkjes er soepel op klikken, en de flybar wel vrij kan bewegen.

Heren,

Heb sinds kort een ne draco, wil graag weten of ik de motoren van de solo pro hiervoor kan gebruiken? Alvast hartelijk dank voor jullie advies.

Grt. alder

Back