Nine Eagles Solo Pro

• Topicstarter Topicstarter Leeuwarden
  • Startdatum Startdatum
Ik weet niet waar hij naar opzoek is maar de link die jij stuurt levert niet alles wat bestaat. XNE006 is namelijk de originele flybar met gewichtjes.

Idd niet alles hebben ze..maar de flybar is niet origineel ;)
Het is een Carbon Flybar Set Solo Pro werkt prima overigens.

Edit: Beide store's leveren relatief snel....

Laatst bewerkt:
Nee ik zeg het vekeerd het Xtreme flybar setje is de XNE006 ( zonder A B erachter ) waar je de Large en Small gewichtjes bij krijgt. Die zijn niet los te koop.

Ik heb vanaf vandaag de Delrin V2 Xtreme kop erop zitten. Valt me niet tegen. Ik merk niets meer van schudden bij bepaalde standen van de sticks, en de heli lijkt feller te reageren op de besturing. Hij is wel zwaarder dan de standaard kop, maar wel weer wat lichter dan de metalen versie, en dat merk je wel. En toch net zo slijtvast, want de feathering shaft is nog steeds van metaal.

Hopelijk binnenkort even buiten testen, maar binnen zijn de eerste indrukken goed.

Ik heb vanavond voor het eerst buiten gevlogen met de Nano Arrow, en op de "volle" stand. Meteen 3 accu's leeggevlogen! Wat een fantastisch apparaatje is het toch. Bijna onvoorstelbaar hoe snel en wendbaar dit kleine machientje eigenlijk is. Mede dankzij de tips in dit topic en op dit forum slechts 3 kleine crashes gehad, toch te enthousiast met de stick naar voren, en dan niet genoeg lift hebben, en 1 keer de flybar tegen de staart aan.

Enige nadeel vind ik de kleur van de Nano Arrow... in lichte schemering heb ik moeite om op afstand (40-50 meter) te kunnen bepalen of de neus mijn richting op staat. Donkerblauw en zwart liggen dan dicht bij elkaar. Misschien in de toekomst toch kiezen voor een losse gele kap.

Ik heb vanavond voor het eerst buiten gevlogen met de Nano Arrow, en op de "volle" stand. Meteen 3 accu's leeggevlogen! Wat een fantastisch apparaatje is het toch. Bijna onvoorstelbaar hoe snel en wendbaar dit kleine machientje eigenlijk is. Mede dankzij de tips in dit topic en op dit forum slechts 3 kleine crashes gehad, toch te enthousiast met de stick naar voren, en dan niet genoeg lift hebben, en 1 keer de flybar tegen de staart aan.

Enige nadeel vind ik de kleur van de Nano Arrow... in lichte schemering heb ik moeite om op afstand (40-50 meter) te kunnen bepalen of de neus mijn richting op staat. Donkerblauw en zwart liggen dan dicht bij elkaar. Misschien in de toekomst toch kiezen voor een losse gele kap.

Leuk om te lezen als iemand zo enthousiast is over voor het eerst buiten vliegen. Ik had precies hetzelfde, ineens die vrijheid, en op volle snelheid kunnen gaan.

En blauw is inderdaad geen handige kleur voor in de schemering. Overdag heb ik meestal geen last met mijn donkerblauwe Bravo SX, maar als het licht minder wordt, is het lastig. In de sneeuw is het weer andersom, dan valt blauw goed op. Gelukkig kost een los kapje niet zoveel.

Is het normaal dat de het plastic gedeelte bij de staart heel erg gaat trillen bij 100% throttle? Hij trilt zo hard dat de uitslag ongeveer 0,5 cm is, dat kan toch niet goed zijn?

Video: [URL="
pro staart‬‏ - YouTube[/URL]

Heb je de staart wel tot het einde in het frame geduwd?

De mijne trilt ook wel iets maar een stukje minder. Is dit na een crash gekomen? Misschien iets krom/ uit balans?

Laatst bewerkt door een moderator:
Heb je de staart wel tot het einde in het frame geduwd?

De mijne trilt ook wel iets maar een stukje minder. Is dit na een crash gekomen? Misschien iets krom/ uit balans?

Ja, staart zit er aan beide kanten tot het ende in. Weet niet of het na een crash was maar het viel me op. Ik zie nu ook dat hij bij 35-40% throttle meer trilt dan bij 100%.

het plastic stuk staat wel een beetje scheef naar rechts zie ik nu, vrij moeilijk om dit weer precies evenwijdig aan de staart te krijgen d.m.v. buigen.

Klinkt meer als iets van onbalans in de kop. Of het plastic bovendeel is iets verbogen, of de pennen waar de bladen op zitten. Wat ook wel eens kan gebeuren is dat het pennetje dat de flybar op zijn plek houdt, iets naar buiten komt aan 1 kant, en met het toerental wat zo'n rotor maakt geeft dat al snel wat onbalans. Het kan ook nog onbalans in de staartrotor zijn, die gaat natuurlijk ook harder als je volgas geeft. Om die uit te sluiten zou je even het stekkertje van de staartmotor los kunnen nemen. Wel goed kijken hoe hij zat. ;)

Me bestelling vanuit Hongkong is binnen (na 13 dagen).

Vanwege het trillen van de staart heb ik er een nieuwe opgezet inclusief een nieuwe tailblade. Ook heb ik de mainshaft, blades en alle linkages vervangen. Maakt het bij de mainshaft iets uit hoe je de lagers plaatst (met de kogels naar boven of onder)?

Helaas is de heli nu onbestuurbaar, gelijk vanaf het opstijgen belandt hij in een spiraal rechtsachteruit : LV0gLcbtOd8[/media] pro rechts achteruit - YouTube

Ik kom op 3 dingen waar het aan kan liggen:
1. Speling op de tail blade is vrij groot. Ik vraag me ook af hoe "ver" je deze erop moet drukken.
2. Heb de draden op de printplaat een aantal keer opnieuw moeten solderen, waardoor er extra gewicht is bijgekomen?
3. De swashplate is niet meer goed en moet vervangen worden (deze moet nog binnenkomen dus kan dit nog niet testen).

Hoop dat iemand een oplossing heeft, het is nu meer repareren dan vliegen

Laatst bewerkt door een moderator:
Een beetje speling op de staartas is normaal. Ik krijg het idee dat er iets anders niet in orde is met je heli. Kun je wat scherpe close up foto's maken? In welk deel van het land woon je? Misschien kan iemand in de buurt je helpen.

Weet je zeker dat je servo's goed staan? Flybar niet te strak, subtrim checken..
swashplate staat optisch niet vlak, maar duikt vanaf de staart gezien rechts hoger en iets naar voren..

Ik was het zat om met oplaadbare batterijen steeds zeer lage TX power (1 van de 4 balkjes) te hebben en heb daarom het Lipo oplaadgedeelte vervangen door een extra batterijhouder die in serie staat met de andere 4 batterijen. Het klepje gaat nog steeds keurig dicht dus je ziet er niks van. Ik heb nu eindelijk volle TX power en kan het iedereen aanraden die met oplaadbare batterijen werkt.

CIMG2236.jpg

Laatst bewerkt:
Ik had eigenlijk even wat foto's moeten maken toen ik bezig was. Je moet eerst nogal wat breekwerk verrichten anders gaat het niet passen en vervolgens zit de houder er met hot glue in. Ik kijk wel even of ik nog wat foto's kan maken.

Ik neem aan dat het een houder is voor 1 extra batterij toch?
Even de garantieperiode afwachten en dan slopen maar.
Bedankt voor de tip.
Ton

Back