Nitro auto kopen?

Ik heb al een heeeleee boel gevonden. Veel faq's door gelezen o.a. hier en op RC-Junkies. Maar ja om dan al te weten of het een goede aankoop is of niet is nog wel vrij lastig.
Ondanks ik voor mezelf al wel redelijk duidelijk heb wat de betere merken zijn en de mindere merken is de keuze lastig.

Wil je meer geld uit geven voor een auto die lang mee gaat en echt goed is. of wil je minder uit geven en een auto kopen die misschien minder lang mee gaat of minder sterk is.

Optie 3, tweedehands (zie mijn bericht hier boven) erg goedkoop, maar je kan van een koude kermis thuis komen. Bij bovenstaande auto is het geloven op de blauwe ogen van een ander, en ja in dit geval ga ik er van uit dat het motorblok uit elkaar moet voor onderhoud. al is het alleen al schoon maken.

Maar ik hoor graag nog tips van de mensen hier of ik er verstandig aan doe!

Is dit een goede auto Carson Specter Pro ?

Wat heb je zelf al hierover gezocht????
Begrijp mij niet verkeerd meet je vraagt ons de oren van ons hoofd over div. auto's terwijl je zelf ook wel een idee kunt maken met wat zelf zoeken. Lees dit eens door:
[post1]

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik denk niet rtr buggy's uit de doos 60-70 halen. Volgens hpi haalt de savage xl 88 kmh. (staat niet meer op de site van hpi. Ze zijn achter gekomen dat veel mensen nu wakker zijn denk ik) Verkoop praatje dus. (bv een buggy met rb ws7 haalt net kmtje of 80). Kortom, koop wat je leuk vind en let niet veel op de getallen wat al die fabrikanten beweren.

Ik denk niet rtr buggy's uit de doos 60-70 halen. Volgens hpi haalt de savage xl 88 kmh. (staat niet meer op de site van hpi. Ze zijn achter gekomen dat veel mensen nu wakker zijn denk ik) Verkoop praatje dus. (bv een buggy met rb ws7 haalt net kmtje of 80). Kortom, koop wat je leuk vind en let niet veel op de getallen wat al die fabrikanten beweren.

en opvoeren kan altijd nog met betere onderdelen!!;)
(als je hem te zacht vindt rijden)

Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik ben paul en wil binnenkort een nieuwe nitro auto kopen.
nu heb ik altijd electro brushless gereden maar wil er nu eens een nitro bij.
aangezien ik nog niet zo veel weet van nitro motoren weet lijkt me het slim om een makkelijk afstelbare auto te nemen. ik had al naar deze dingen gekeken:

Thunder Tiger Tomahawk BX 2.4GHz RTR (Red) TT6195F71
Schumacher Manic 36 Twin Truck RTR (Blue/Red) K085
Kyosho DRT Readyset 31082
HPI Bullet MT 3.0 RTR 101401

ja ik weet het de shumacher zal wat moeilijker worden vanwege 2 cylinder maar lijkt me wel erg leuk.
als jullie nog een betere keuze weten dan hoor ik het graag.
tot nu toe lijkt mij de hpi de beste keuze maar ik hoor graag van jullie als ik beter wat anders kan nemen.

mvg, Paul

Hey

Die schumacher manic heb ik nog nooit eerder gezien echt heel gaaf zon nitro motor met 2 cylinders. Als je zoiets koopt heb je echt wel een heel unieke auto denk ik. Of zijn er al meer fabrikanten die nitro maken met 2 cylinders?

Succes met het maken van je keuze

ik bedoel met betere onderdelen,option parts
je kan hem steviger maken met die option parts, maar niet sneller. Je kan wel grotere spur gear en cb er op zetten, maar zo word hij ook niet echt sneller. Want de fabrieks(rtr) motoren hebben toch niet al te veel bottom power en high end. Beetje nutteloos vind ik uit me eigen ervaring. Dus enige option parts is een andere motor met meer kracht en rpm.

Laatst bewerkt door een moderator:
Wat heet sneller?

Sneller in een rechte lijn lukt alleen met andere tandwielen en snellere motoren. Sneller op een baan kan je altijd worden met een betere setup van de auto en daar kunnen option parts bij helpen. Staar niet blind op aluminium, Titanium of Carbon delen, het is misschien geil om te hebben maar merkbare verbeteringen geven ze niet.....

Back