NK Assen 26 mei

De derde NK wedstrijd wordt gehouden op 26 mei op steenworp afstand van Assen. De RCM-Assen is onze gastheer.

Duikersloot Bovensmilde

Klasse:
F3K en F3K-Mini vlgs. sectie 5.8 uit het KNVvL reglementenboek

Globale dagindeling (onder voorbehoud):
09:00 Gelegenheid om in te vliegen
09:20 Start inschrijving
09:45 Briefing
10:00 Start wedstrijd
12:30 Pauze
13.15 Vervolg wedstrijd
16:30 Einde wedstrijd
17:00 Prijsuitreiking

Faciliteiten:
Op het tijdelijke veld van de club is geen clubgebouw aanwezig. Er is slechts een kleine keet voor de wedstrijdleiding en het rekencentrum

Parkeren:
info volgt

Versnaperingen:
Gedurende de dag zullen er diverse versnaperingen te verkrijgen zijn.

Inschrijfgeld:
€ 10,00 voor KNVvL leden junioren betalen €5,00
Niet KNVvL leden betalen € 25,00
Leden van een buitenlandse zuster organistatie betalen € 10,00 (senioren) cq. € 5,00 (junioren)

Jury:
wordt ter plaatse bekend gemaakt

Wedstrijdleider:
Erik Schreuder

Organisatie:
Theo Schoorl

Bijzonderheden:
Voorinschrijving met opgave van minimaal twee frequenties (indien geen 2.4Ghz) is verplicht. Inschrijven moet gebeuren voor 19 mei 2012. Inschrijvingen die na die datum binnenkomen kunnen mogelijk niet meer deelnemen aan de competitie!
Inschrijven kan via de online inschrijftool op de site NK inschrijven - F3K Nederland

Vermeld bij je inschrijving
Naam:……………………………………...
Neemt deel in klasse……………….
Frequenties……………………………..
KNVvL lid ja/nee
KNVvL lidmaatschapsnummer.......
Bezit zweefbrevet ja/nee
Informatie over het al dan niet doorgaan van de wedstrijd zal vrijdag 25 mei uiterlijk 21:00 uur op het Modelbouwforum gezet worden.
De wedstrijd gaat niet door indien de te verwachten windsnelheid meer dan 9 m/sec. zal zijn of het neerslagpercentage groter is dan 70%
In afwijking van het reglement zal er geen zenderinname plaatsvinden.
Bij meer dan 3 inschrijvingen in de Mini-klasse zal er een aparte ronde voor deze klasse gevlogen worden. Indien er minder mini’s inschrijven kunnen de mini’s deelnemen in de F3K klasse en zal er geen apart mini klassement plaatsvinden.

De te vliegen taken zullen door de wedstrijdcoordinator Jorn een week voor de wedstrijd bekend worden gemaakt.

Verdere info over de wedstrijd zal verspreid/gecommuniceerd worden via het Modelbouwforum en de F3K.nl

Graag tot 26 mei in Assen

Hallo iedereen,

Een beetje een bijzondere vraag: Ik heb een lift nodig naar het westen van het land na afloop van de wedstrijd. Om precies te zijn moet ik in Hazerswoude zijn. Heeft iemand plek in de auto die ongeveer die richting op gaat? Ik hoor het graag via een persoonlijk bericht.

Alvast bedankt!

Attentie aan alle piloten!
Willen jullie nagaan of jullie inschrijving is verwerkt? Dit kun je terugvinden op:Deelnemers NK2012 - F3K Nederland
Als je niet op de lijst staat voor komende zaterdag neem dan contact met mij op via: Wedstrijdvraag@f3k.nl

Blijkbaar gaat er vaak iets mis met het doorsturen van de inschrijvingen, onze excuses daarvoor. We hopen dit in de nabije toekomst te kunnen verhelpen.

Mvg, Jorn

Hallo iedereen,

Komende zaterdag komen er maar twee mini-piloten. Dat betekent dat er voor de mini-klasse geen aparte ronde wordt gevlogen. De opkomst voor de F3K-klassen is top, wel 25 man. In overleg heb ik besloten om de twee mini-vliegers in de F3K-klasse mee te laten vliegen. Ze krijgen dan wel scorebriefjes mee met daarop de aangepaste mini-klasse tijden. Tijdens de taken moet de tijdwaarnemer die bij de mini-piloot staat apart de werktijd bijhouden. Wij moeten er dan op vertrouwen dat dat goed en eerlijk wordt gedaan. Ik wil namelijk niet dat de werktijd voor de mini-klasse ook via de megafoon wordt afgeteld, dit leidt naar alle waarschijnlijkheid tot veel verwarring en dat is vervelend.
In totaal zijn we dus met 27 piloten, die worden verdeeld over 3 groepen. De groepsindeling wordt op de dag van de wedstrijd bekend gemaakt.
Ik heb 9 taken voor de dag ingeroosterd, te weten:

Three longest flights
Next to last and last flight
3 out of 6
Poker - variable target time
Last flight
3 x All up last down
1,2,3,4 minute flights, any order
Three last flights
Five longest flights

De taken worden ook in die volgorde gevlogen.
Het belooft mooi weer te worden zaterdag, maar er is wel kans op een vrij stevige wind. Vergeet dus niet je ballast mee te nemen!

Tot zaterdag!

P.S.: Als iemand mij een lift kan aanbieden naar het westen van het land na afloop van de wedstrijd dan hou ik me aanbevolen!

Jorn,

Op het Nk mag de Pokertaak zonder officiele tijdwaarnemer gevlogen worden.
Ik stel voor om van deze regel gebruik te maken omdat het anders wel erg druk wordt op het veld (27 man) en ook is iedereen dan drie ronden lang bezet (lastig als je wat moet repareren).

Bas

Laatst bewerkt:
Jorn,

Op het Nk mag de Pokertaak zonder officiele tijdwaarnemer gevlogen worden.
Ik stel voor om van deze regel gebruik te maken omdat het anders wel erg druk wordt op het veld (27 man) en ook is iedereen dan drie ronden lang bezet (lastig als je wat moet repareren).

Bas

Goed punt, dat was ik vergeten te vermelden. Laten we inderdaad gebruikmaken van deze regel!

Komende zaterdag komen er maar twee mini-piloten. Dat betekent dat er voor de mini-klasse geen aparte ronde wordt gevlogen. De opkomst voor de F3K-klassen is top, wel 25 man. In overleg heb ik besloten om de twee mini-vliegers in de F3K-klasse mee te laten vliegen. Ze krijgen dan wel scorebriefjes mee met daarop de aangepaste mini-klasse tijden. Tijdens de taken moet de tijdwaarnemer die bij de mini-piloot staat apart de werktijd bijhouden. Wij moeten er dan op vertrouwen dat dat goed en eerlijk wordt gedaan. Ik wil namelijk niet dat de werktijd voor de mini-klasse ook via de megafoon wordt afgeteld, dit leidt naar alle waarschijnlijkheid tot veel verwarring en dat is vervelend.

Jorn,

vliegen de twee mini-piloten elke taak tegen elkaar (dus in dezelfde groep) en worden de scores t.o.v. elkaar berekend?
Stel dat een mini-piloot in een ronde een betere tijd heeft dan de beste F3K piloot in die ronde (niets is onmogelijk met DLG), heeft de beste F3K piloot in die ronde dan de 1000?

Bas

Jorn,

vliegen de twee mini-piloten elke taak tegen elkaar (dus in dezelfde groep) en worden de scores t.o.v. elkaar berekend?
Stel dat een mini-piloot in een ronde een betere tijd heeft dan de beste F3K piloot in die ronde (niets is onmogelijk met DLG), heeft de beste F3K piloot in die ronde dan de 1000?

Bas

Bas,

Het antwoord op je eerste vraag is: Nee, dat is erg moeilijk om te regelen om dat de groepsindeling random gebeurt. Als ik dat ga beïnvloeden krijg ik daar vast weer commentaar op. Bovendien zou ik niet weten hoe ik dat moet doen:D. De scores van de mini's worden dus ook alleen tegen elkaar afgerekend.

Het antwoord op je tweede vraag is: Ja, de score van de mini's wordt apart verwerkt en dus niet meegeteld bij de F3K score. Het is praktisch wel mogelijk om de scores van de mini's in de F3K-klasse te verwerken, maar ik zie hier niet echt de meerwaarde van. Als er een goede reden is om toch te doen dan hoor ik het graag!

Jorn,

Dank je voor de reaktie!
Het lijkt me inderdaad juist om de scores van de mini's en de F3K appart te berekenen (dus de klasses oefenen geen invloed uit op elkaar).
Wat de mini's betreft lijkt het me persoonlijk beter dat ze in elke ronde tegen elkaar vliegen omdat de tijden dan onder gelijke omstandigheden worden behaald. Kun je het programma niet voor de gek houden door beide minipiloten onder 1 naam in het systeem te zetten en de scores achteraf handmatig te berekenen?

Bas

Hmm, Dat had misschien gekund. Ik heb helaas gisteren besloten om alle scorebriefjes al uit te printen en de groepsindeling is dus al klaar. Laten we deze optie onthouden als dezelfde situatie zich weer voordoet. Deze keer hou ik mij aan het orginele plan.

Hmm, Dat had misschien gekund. Ik heb helaas gisteren besloten om alle scorebriefjes al uit te printen en de groepsindeling is dus al klaar. Laten we deze optie onthouden als dezelfde situatie zich weer voordoet. Deze keer hou ik mij aan het orginele plan.

Mooi dat de groepsindeling al klaar is.
Dan kan die dus ook al gepubliceerd worden.
Zet je het op de F3K site of op het forum?
Dank,
Jan

Hmmmpffff,

Heb je alles op een rij denk je, is Jasper ziek. Geen mini's morgen dus.
Daarentegen is er wel een nieuwe enthousiasteling die mee wil doen, die kan dan mooi in de plaats van een van de Hilgers.

Parkeren

Graag morgen parkeren in de rechter berm. Komend vanaf Bovensmilde tot aan het veld. Het verlengde van het veld vrijlaten dus.
Ik zal er denk als eerste zijn dus alles achter de zwarte Twingo :)

tot morgen

Jorn, begrijp ik het er geen mini's zijn en de gehele fam Hilgers afwezig is?

:D@ Jorn, Bedankt dat je me toch nog in kon passen, ik verheug me er erg op morgen!
Omdat dit voor mij de allereerste dlg wedstrijd is:newbie:, vroeg ik me af of er iemand is die het leuk vindt om mij als beginneling te coachen morgen? Groet, Vincent

Beginners coachen is mijn favoriete bezigheid.
Morgen wil ik je dus ook graag coachen. Echter doordat ik ook de organisatie doe zal ik daar niet alle tijd voor hebben.
Er zijn ongetwijfeld meer liefhebbers.

De wind zal stevig zijn morgen. Zorg dat je met voldoende ballast kan vliegen

Beginners coachen is mijn favoriete bezigheid.
Morgen wil ik je dus ook graag coachen. Echter doordat ik ook de organisatie doe zal ik daar niet alle tijd voor hebben.
Er zijn ongetwijfeld meer liefhebbers.

De wind zal stevig zijn morgen. Zorg dat je met voldoende ballast kan vliegen
Ok mooi, dat zal wel goed komen:D
Ben nu druk bezig met het maken van de extra ballast;) Volgens mij zal het niet zo heftige wind als vandaag zijn, morgen is het vast wat minder:rolleyes:Tot morgen!:cool:

Back