NK Assen 26 mei

Jorn, begrijp ik het er geen mini's zijn en de gehele fam Hilgers afwezig is?

Dat heb je helaas goed begrepen. Ook Mario van Voorst heeft af gezegd, waardoor we weer met 24 man zouden zijn en in twee groepen zouden kunnen vliegen. Gelukkig hebben we nog specialpainter dus zijn we weer met 25 man.

:D@ Jorn, Bedankt dat je me toch nog in kon passen, ik verheug me er erg op morgen!
Omdat dit voor mij de allereerste dlg wedstrijd is:newbie:, vroeg ik me af of er iemand is die het leuk vindt om mij als beginneling te coachen morgen? Groet, Vincent

Geen probleem Vincent. Je kunt morgen kiezen uit 3 namen, want ik denk niet dat het lukt om na de loting de namen nog te veranderen. Er zullen vast mensen zijn die je bij willen staan in de strijd, ik wil ook wel helpen, maar ik moet zelf ook nog veel leren.

Mvg, Jorn

Tjonge, tjonge, wat een dag:D:D:D!Enorm veel plezier gehad en veel geleerd; bv. dat je 100 strafpunten krijgt als je iemand aanvliegt(met je toestel...) :oops::oops:, gelukkig was het vooral de schrik die overbleef en geen letsel!mn twister was met 2 min. weer gerepareerd en kon weer in de strijd. Een petje gaat de volgende keer zeker mee, vandaag lelijk verbrand;)
Helaas vlieg ik nog niet ver genoeg met de thermiek mee, ik ben toch wel benauwd dat ie niet meer binnenkomt:rolleyes:, vooral met zulke harde wind als vandaag(en dat verrekte slootje). Vandaag met eigen ogen gezien dat dit wel kan:D, maar wel behoorlijk wat vertrouwen en vliegkunde vereist. Kwestie van veel oefenen, hoop ik.;) Waarschijnlijk heb ik in mijn slaap staan oefenen vannacht, want het werpen ging me vandaag beter dan normaal af. de diverse coaches/timers hebben me een aantal maal letterlijk de bel ingepraat, dat was echt top!Bedankt!
Wat ik ook heel boeiend vond was om het verschil van vliegen(piloot EN vliegtuig) te zien, met name de winnaar van vandaag(Gefeliciteerd Bas!)vloog hoog en ver, maar wist toch heel goed terug te komen in deze omstandigheden.De xxlite lijkt deze wind beter aan te kunnen dan de andere modellen, maar het kan natuurlijk ook de piloot zijn of juist deze combi...:rolleyes:Ik zal het zien bij de volgende wedstrijd, hopelijk met iets minder wind.
Hulde aan de organisatie, voor een geslaagde dag, ik ga nagenieten.:cool:

@ specialpainter,

zo zie je maar wat een wedstrijd je allemaal leren kan.... petje mee! ;)

met zoveel wind de eerste dlg wedstrijd vliegen met een toestel dat je niet kent, dat is altijd wel moeilijk...

25 augustus is het de internationale dlg wedstrijd in Herentals (belgië) , je bent altijd welkom....

het is altijd het zelfde liedje afgelopen jaren!

ofwel brengt loet bas mee, ofwel een andere nederlander....

gewoon om ons belgen te doen huilen...
loet op plaats 1, bas of de andere Nlers op plaats 2...
maar ach, we geven de moed niet op...
maar zolang het bier goedkoop blijft, zien we loet elk jaar weer opduiken!

Laatst bewerkt door een moderator:
Prachtige vliegdag! Perfect gastheerschap van de RCM Assen, complimenten! Een goeie voorbereiding op zo'n winderige dag is niet wat proefstartjes op een thermische ochtend met weinig wind, is gebleken. Mijn eerste vlucht bij aanvang van de eerste werktijd eindigde al in de sloot. (opmerkelijk dat zo'n smalle sloot zo'n aantrekkingskracht uitoefent:Fade-color) en het reservemodel wilde ik vangen tijdens de landing en stuiterde terug op z'n staart. Plus 40 jaar ervaring in de modelvliegerij wil niet alles zeggen: beginnersfouten zul je blijven maken!
Ton bedankt voor de coaching, leuk dat je er ook weer bij was en winnaars Bas, Peter en Alex gefeliciteerd. Moest helaas rap weer huiswaarts vandaar dat ik de prijsuitreiking niet heb meegekregen.
Tot een volgende keer.
Henk

Inderdaad een mooie dag, voor mij m'n eerste f3k wedstrijd en het smaakt naar meer!

De omstandigheden waren soms zeer uitdagend, waar bij het soms lastig terugkomen was in de soms stevige windvlagen.

Jan bedankt voor het vele timen en Vincent ik heb een paar keer voor je mogen timen en voor iemand die een paar weken F3k vliegt hoog en vlieg je verrekte goed! Je starts werden steeds beter en al goed hoog. Dat belooft nog wat voor de toekomst.
Bedankt nog voor het redden van een vleugel hoes uit het slootje, met maatje 45 lukte het net ;-)

RCMA bedankt!

Roeland

Je zou zeggen dat je na zo'n dag wel ff genoeg hebt van de vliegtuigen, maar de accu's zijn weer vol en het is mooi weer.....pas laat in de middag een afspraak...:rolleyes:yep, we gaan weer even oefenen! Dit is dus ECHT verslavend!!!!

Verslag

De TomTom gaf een afstand van 158 km aan voor de reis naar Assen (om precies te zijn Duikersloot in Bovensmilde, Henk weet waarom deze weg zo heet). Het was lekker rustig op de weg dus er kon flink worden doorgereden, de foto’s van de heenreis plaats ik zodra ze zijn opgestuurd.
Geen mini’s dit keer maar wel 24 (!) deelnemers waaronder twee nieuw gezichten; Vincent en Roeland. Grote afwezigen waren Loet en Helle want die hadden een Eurotour wedstrijd in Polen. Loet en Helle gefeliciteerd met het daar behaalde resultaat!!.

De wedstrijd.
Het was warm en er was aardig wat wind vooral later op de dag. De turbulentie viel ondanks de wind mee omdat er weinig obstakels rond het veld waren.

Een korte opsomming van dingen die me opvielen tijdens de wedstrijd:

- Arjen had technische problemen wat hem twee toestellen en een goede uitslag kostte. Erg vervelend vooral omdat hij in de voorbereidingen van het EK zit. Hopelijk is de oorzaak snel boven water.
- Ondanks dat ik besloten had de Poker taak conservatief te vliegen werd het weer een drama. Ik had meerdere pogingen nodig om een tijd van 90 en 120 seconden te halen terwijl Alex in dezelfde ronde schijnbaar moeiteloos een totaaltijd van 9:30 min haalde.
- Vincent moest op zijn eerste wedstrijd nog leren dat Peter verder boven het maaiveld uitsteekt dan de andere deelnemers (hij heeft niet voor niets de bijnaam “de lange Duitser”) en verdiende hiermee 100 strafpunten. Zelf heb ik het genoegen gehad om Vincent in de 1,2,3,4 minuten taak te mogen coachen. Na hem ervan overtuigd te hebben dat het soms beter is wat langzamer te vliegen ging het best aardig en werd er in lastige lucht een 3 minuten vlucht uitgeperst. De uitgangshoogte was redelijk en mijn inziens nog te verbeteren indien er gebruik gemaakt gaat worden van een preset op het hoogteroer.
- Het niveau in de breedte is enorm omhoog is gegaan. Een aantal jaren geleden lukte het bijna niemand om in deze omstandigheden een bel uit te draaien en weer terug te komen op het veld, nu lukte dat een groot deel van het deelnemers.
- De XXlite, of beter het concept XXlite, leverde weer de nodige gespreksstof op. Het mag duidelijk zijn dat het model ook goed presteerd bij veel wind en dat je na afloopt minder spierpijn hebt. Ik heb het model gevlogen met een maximum gewicht van 290 gram (van de mogelijke 330 gram!!) terwijl anderen met “normale” modellen met de maximaal mogelijke ballast vlogen (ongeveer 370-400 gram).
- Bij de uitslag zaten Theo, Alex, Peter en ik erg dicht bij elkaar waaruit geconcludeerd mag worden dat de Twister 3 het met veel wind ook erg goed doet.
- Omdat mijn vaste coach Goswijn andere verplichtingen had ben ik gecoached door Alex, Ulrich, Arjen en Peter, allen dank hiervoor!!

Na afloop zijn we met een groepje wezen eten bij de lokale all you can eat Chinees maar om eerlijk te zijn had ik door de hitte zoveel dorst dat ik liever naar een all you can drink gelegenheid was gegaan.

Ik wil afsluiten met een bedankje aan de organisatie. Mooi veld en een perfect georganiseerde wedstrijd waarbij zelf de broodjes Hamburger in de pause niet ontbraken!!

Bas

Laatst bewerkt:
Vincent.
Zit even je website te bekijken ...... kwijllll
Ik verwacht binnenkort de mooiste ge-airbrushte DLG-vleugels van Nederland en omstreken

Thanx!:D Had ik zelf ook al aangedacht...Iemand die mij helpt met bouwen zal ik helpen met te gekke airbrushes op hun vleugels!;) Niet om op te scheppen, maar bijna alles kan....:cool:Glitters en metalic toestanden zijn af te raden ivm toch wel veel extra gewicht...

5536710395_afb3c2b0f8_z.jpg

ik dacht aan zoiets voor de neus van de romp, nu nog iets voor de vleugel :-)

5536710395_afb3c2b0f8_z.jpg

ik dacht aan zoiets voor de neus van de romp, nu nog iets voor de vleugel :-)
:D:D:D:Dgraag!Er moet wel wat blanke lak overheen, wat natuurlijk wel wat extra gewicht betekent, maar als je alleen het neusje doet is dit niet zo'n punt. Ik vraag me wel af hoe jullie nu de vleugels afwerken, zie zier er zo mooi strak uit! Bv die vleugel die kristof(?) hier op het forum liet zien, die vond ik ook mooi!

Back