NK F5J 2014 Ronde 4: Oosterland, 31 augustus 2014

Lekker bezig Justus!

Eerder in de week zag het er belabbert uit voor komend weekend, maar zowaar, het lijkt goed te komen :cool:

Ik hoop zaterdag nog wat te oefenen maar er is ook nog een clubwedstrijd dan waar ik wat hand en spandiensten mag/moet verrichten.

Tot zondag!
Bob

Niet dat ik mijzelf dan meer kans geef hoor.......maar de vorige wedstrijden kreeg ik wel heel vaak te horen dat het te licht weer was voor mijn zware Diva ;)

Een gekke Belg zal jullie komen bezoeken. Enkel als toeschouwer.
Een uur rijden om de f5jte komen ondekken, ik kan niet wachten.
Hoppelijk zal het moie weer van de de party zijn.

Ga als mijn storingsdienst het toe laat,vanavond nog effe vliegen,al een maand niet gevlogen. Hopelijk vrijdag overdag ook nog effe. Heb er zin in,ietsje minder wind mag wel zondag

Eerder in de week zag het er belabbert uit voor komend weekend, maar zowaar, het lijkt goed te komen :cool:

Bob

Welke weer site hanteren we als norm?
Op weeronline - nu 16:48 - 2.5mm regen en 80% kans. 4 bft wind.

Volgens windfinder - 2 minuten later - van 08 tot 14.00 uur in totaal 4 mm regen en wind 6 m/s, vlagen 8 m/s.

Nou ja, in goede hoop dat zaterdagavond de sites het een beetje met elkaar eens zijn en een besluit genomen kan worden die de volgende dag ook uit komt. In ieder geval een tarp van 5 * 5 meter gekocht (Perry Sport) om de boel droog te kunnen houden.

Hopenlijk tot zondag!

Johnny

Op weeronline - nu 16:48 - 2.5mm regen en 80% kans. 4 bft wind.

Volgens windfinder - 2 minuten later - van 08 tot 14.00 uur in totaal 4 mm regen en wind 6 m/s, vlagen 8 m/s.

Nou ja, in goede hoop dat zaterdagavond de sites het een beetje met elkaar eens zijn en een besluit genomen kan worden die de volgende dag ook uit komt. In ieder geval een tarp van 5 * 5 meter gekocht (Perry Sport) om de boel droog te kunnen houden.

Hopenlijk tot zondag!

Johnny

Je hebt er zin in. Helemaal kris kras door NL naar het zuidwesten ...
Samen rijden?

Robert

kris kras

Je hebt er zin in. Helemaal kris kras door NL naar het zuidwesten ...
Samen rijden?

Robert

Ik laat mijn weerzin in ieder geval niet overduidelijk blijken. Ja heerlijk, voor zes uur 's morgens rijden :(. Als je op dat uur niet al te veel babbels :music: hebt akkoord.

Maar eerst nog ff stug door trainen op doelllanden. Was (ook) een drama afgelopen wedstrijd en ik doe geen uitspraken over een perzisch tapijtje. Gebruik een "toegeeigend" :evilbat: kinderbordje van de 5-jarige dochter van mijn schoonzus. Het k.t ding is v....me nog steeds heel.

Johnny

Nou....de wedstrijdleider is uiteindelijk degene die vooraf een beslissing neemt over al dan niet doorgaan. Ik baseer me daarbij op de KNVvL richtlijnen die in de vliegersvergadering ook zijn besproken, en op zoveel mogelijk bronnen. Weeronline.nl, Windfinder.com, KNMI, KNMI bulletin voor de kleine luchtvaart etc. Ook overleg ik achter de schermen met mensen die er verstand van hebben.
In de meeste gevallen krijg je dan een goed beeld. Als het vrijwel zeker goed vliegweer wordt, of vrijwel zeker echt te nat of te winderig wordt is de beslissing niet moeilijk en in dat geval hoor je de avond voor de wedstrijd het definitieve GO of NO GO. (nb achteraf kan die beslissing onjuist blijken maar ja....het blijft moeilijk om exact te voorspellen.)
Soms spreken bronnen elkaar tegen of zijn de condities op de rand. Dan kan ik besluiten de wedstrijd door te laten gaan en gedurende de dag in overleg met de 3 juryleden een beslissing te nemen om door te gaan of te stoppen.

Momenteel is de voorspelling nog erg wisselend en schiet je er weinig mee op je er druk over te maken. De tendens is trouwens wel steeds minder wind en steeds minder neerslag.

Absoluut. De meeste zonuren zijn hier te vinden. Ben net nog even op het veld geweest en nog even wat testvluchtjes gedaan. De wind was ook minder dan werd voorspeld vandaag. Heb met 1670 gram vlieggewicht prima kunnen vliegen. Alleen hopen dat de wind gaat draaien wat nu is het erg turbulent tijdens de landing en geen zuchtje thermiek. Het veld ligt er prima bij en kunnen zonder problemen met de auto het veld op om te kunnen parkeren.
Hopelijk tot zondag.;)

Nog fff gekeken op de buienradar. NW4 en 0% regen voor de gehele dag. (voorlopig)

De inschrijving is gesloten. Met de inschrijving van Rudi toch nog een 3-landencup :-) Op het laatste nippertje nummer 24 ook nog kunnen plaatsen. Hartelijk welkom Rudi en Arno!
de inschrijving sluit om 20.00u

[Oosterland 31-8-2014]

GliderScore

1 BLACQUIERE, Robert Xplorer F3J electric
2 BOS, Jacob Climaxx
3 BÜNDGEN, Hans Josef (D)
4 BROUWERSHAVEN VAN, Adrie Pike Perfection 1300 / Pike Perfection F5J
5 DIEVELAAR, Herman Xplorer
6 DOFF, Frans Topmodel Elite / Ideal
7 GOVERS, Lyckele Supra
8 HACKEN, Arno Osprey
9 HERMSEN, Hans (D)
10 HUDEPOHL, Harald NAN Xperience pro
11 KEIM, Peter Next Flash
12 MENTING, Hans Arthobby High Aspect
13 MOREE, Justus Topmodel Diva
14 PETERSEN, Wim van Eflite Mystique
15 OOMS, Rudi (B) Graphit
16 REINTEN, Ton Pulsar 3.6 / Epsilon Competition
17 RUITER, John Xplorer F5J
18 SANDERS, Har Scout (kan 80)
19 SANDERS, Marc Supra
20 STRUIJK, Henk Pike Perfection / Pike Perfect
21 SWART, Willy Thermy
22 TITO, Bob Supra Classic / Kappa 35
23 VELTHUIZEN, Erik EON 600 / Reichard Mandarin (kan 72)
24 VISSER, Martijn Reichard Mandarin

Laatst bewerkt:
Jammer, maar ik moet me afmelden voor morgen. Het zit deze week niet mee met de elektronica, eerst een servo, toen de altis en zojuist op het veld een regelaar waar ik geen beweging meer in kreeg. Iedereen morgen een mooie vliegdag gewenst. Hopelijk gaat het vlgd. keer beter.

Heel veel plezier en succes voor allen morgen! Ik zit te dik in de verbouwing, gaat m niet worden helaas voor mij. Had me bewust al niet aangemeld [emoji6]

Laatst bewerkt:
Wedstrijd gaat door

De wedstrijd van morgen 31-8 te Oosterland GAAT DOOR. In de ochtend mogelijk wat spetters maar de wind is alleszins redelijk en de temperatuur is ook goed. Ik ben rond 8.00u op het veld Goede reis allemaal en tot morgen!

8 m/s .. best redelijk :D

Ben benieuwd morgen, maar het is wel de hoogste tijd dat we weer eens vliegen:p

voor (de meesten) die van ver komen een voorspoedige rit gewenst!

Bob
( ik ga vooral voor heel houden morgen :cool: )

Back