NK F5J 2018 1e Wedstrijd 21 April Nijverdal

Discussie in 'F5J' gestart door Lyckele, 3 apr 2018.

  1. jacobbos

    jacobbos

    Lid geworden:
    13 apr 2008
    Berichten:
    3.090
    Locatie:
    Gorredijk. FRL
  2. bgo

    bgo

    Lid geworden:
    10 okt 2008
    Berichten:
    637
    Locatie:
    Almelo
    Ik begrijp de stress situatie niet helemaal. Er is toch voor ieder een werkbare oplossing? Diegene die de score op papier bij wil houden kan dat gewoon blijven doen. Diegene die het leuk vind om aan de vernieuwde scoreverwerking mee te werken kan dat geheel vrijwillig doen. Er is niets wat moet. Voor diegene die het wel graag wil proberen, maar de benodigde “device” mist kan gebruik maken van een tablet welke beschikbaar gesteld wordt of op een telefoon van een collega piloot.

    Wat willen we nog meer?

    Laat de “early adapters” het gewoon proberen en laten we kijken of de nieuwe ontwikkelingen een vooruitgang zijn. Ik juich dit soort initiatieven in ieder geval toe. Laten we niet vergeten dat het vorig jaar lange tijd leek dat er geen organisatie in 2018 zou zijn. Een beetje support van de F5Jcommunity is dan wel op zijn plaats volgens mij.

    Gr. Brian
     
  3. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Robert,
    Als je een appje kunt installeren op je telefoon, zal hij bij het scannen van de QR code via je camera, je naar een website sturen. Door je ´eigen´QR code te scannen, zit je meteen op de pagina waar je jouw eigen scores in kunt voeren. Nu weet ik niet wat er wel en niet kan op een secure telefoon, kun je daar zo´n appje installeren?

    Gerben
     
  4. Lyckele

    Lyckele

    Lid geworden:
    20 okt 2007
    Berichten:
    3.394
    Locatie:
    Alphen aan den Rijn
    Ik zal er voor zorgen dat iedereen papieren score kaartjes heeft. Daar staat de QR code ook op. Dan moet er maar even gekeken worden hoe je het aanlevert.

    Voor de wedstrijden er na moet er gekeken worden hoe het ingevuld gaat worden.
    Ik trek mij terug uit de organisatie. De lol is er voor mij vanaf.

    Hopelijk dient er zich iemand aan voor de verdere organisatie, anders is het een kort NK dit jaar.
     
    Laatst bewerkt: 17 apr 2018
  5. Blacquièrdinges

    Blacquièrdinges

    Lid geworden:
    3 apr 2013
    Berichten:
    509
    Locatie:
    Assen
    Ik weet niet of er in de apt repo een app daar voor is. Kon zo ook niet 123 een qr code app vinden. Maar als er een url is die ik kan gebruiken is het ook prima.

    Is er nog steeds geen goede opvolging gevonden voor de wedstrijd organisatie? Jammer
     
  6. jve

    jve

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    3.397
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
    Oh jee, dat zou ik erg jammer vinden, vooral omdat er maar 2 piepen van de (tot nu toe) 33 deelnemers.
    Laten we gewoon kijken hoe het nieuwe systeem verloopt en dan evalueren en daaraan de conclusies verbinden.
     
  7. Lyckele

    Lyckele

    Lid geworden:
    20 okt 2007
    Berichten:
    3.394
    Locatie:
    Alphen aan den Rijn
    Is ook zeker jammer Willem, maar ik heb tegen mij zelf gezegd zodra ik ergens geen plezier meer in heb, kap ik er mee. Dat is nu het geval.
     
  8. Blacquièrdinges

    Blacquièrdinges

    Lid geworden:
    3 apr 2013
    Berichten:
    509
    Locatie:
    Assen
    Nee he... ben ik nu diegene die het NK f5j om zeep heb gebracht? Door mijn kritische (mogelijk te) opmerking over de digitale oplossing voor registratie van de vluchten?
    Ik zou graag een lokale "gliderscore" server met accesspoint willen sponsoren als dat mogelijk is. Ik heb namelijk zelf m'n bedenkingen over de gegevens die "ergens" op een server belanden. Weet iemand waar? en onder welke wetgeving deze valt enz?
     
  9. Lyckele

    Lyckele

    Lid geworden:
    20 okt 2007
    Berichten:
    3.394
    Locatie:
    Alphen aan den Rijn
    Nog 1 dag om je in te schrijven!! De opkomst is met 34 man is al super :banana:
    De voorspellingen zien er goed uit, vrijdag avond valt de definitieve beslissing.
     
    Justus vindt dit leuk.
  10. dutchspider9

    dutchspider9

    Lid geworden:
    2 jun 2008
    Berichten:
    984
    Locatie:
    hengelo
    Beste F5J vliegers,

    Het weerbericht voor aanstaande zaterdag ziet er super uit en ik zie dat er al veel inschrijvingen zijn! Zelf ga ik weer deelnemen met de easyglider, kijken of daar met dit weer goede punten mee te scoren zijn.

    Vanuit de MVN: naast de reguliere automaten (koffie/fris/snacks) zijn er ook leden bereid gevonden keukendienst op zich te nemen, er zullen dus ook warme snacks verkrijgbaar zijn! Wij hebben er vanuit de MVN zin in, beloofd een mooie dag te worden! Graag tot zaterdag.

    Justus
     
    Justus, jacobbos, jve en 3 anderen vinden dit leuk.
  11. gertjan siemons

    gertjan siemons

    Lid geworden:
    26 jul 2016
    Berichten:
    106
    Locatie:
    Rotterdam
    Ik zie je op de wedstrijd kunnen we het nog effe over de ontwikkelingen van gliderscore hebben
     
  12. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.419
    Locatie:
    Rijnsburg
    Hey naamgenoot,

    Gaaf dat je meedoet met een 'gewone' zwever en ik hoop dat er meer mensen dat ook gaan doen!

    Ik heb afgelopen jaar met m'n Inside/Inpuls heel erg lekker gevlogen en hopelijk wat mensen een beetje nerveus gemaakt door met een 'houtje' tussen de glasbakken te hangen.

    Ik zal dat dit jaar niet doen want ik ben de trotse eigenaar van een Plus en ik zou wel gek zijn om daar niet mee te vliegen maaar voor alle twijfelaars......

    Ik daag iedereen uit om met een niet-glasbak voor de Plus te eindigen!

    De piloot maakt het verschil en de uit-het-verleden-behaalde-resultaten laten zien dat ik op zijn best een hoge middenmoter ben dus kom maar op!

    Ik kan het hebben en dan maken we er een mooie dag van!
     
    Terence vindt dit leuk.
  13. jve

    jve

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    3.397
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
    Maak je borst maar nat Justus M, er komt n Friendly aan, helemaal hout l.
    Wanneer weet ik nog niet maar hij komt er aan ;-).
     
    Justus vindt dit leuk.
  14. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.419
    Locatie:
    Rijnsburg
    Je hebt al een Inside toch?;);)

    Als ik eerlijk ben zou het mij verbazen als de Friendly heel erg veel beter is, het zal meer liggen aan of het stuurkarakter beter met de desbetreffende piloot overeen komt.
     
    jve vindt dit leuk.
  15. Terence

    Terence

    Lid geworden:
    17 jan 2011
    Berichten:
    1.423
    Locatie:
    Ermelo
    Door ziekte van een collega heb ik helaas telefoondienst komend weekend. Ik moet me dus afmelden
     
  16. jve

    jve

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    3.397
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
    Nee, ik heb nog n Fantasy, geen Inside.
     
  17. jve

    jve

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    3.397
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
    Jammer Terence, is idd n goeie (nieuwe) optie: afmelden via F5J website.
     
  18. jacobbos

    jacobbos

    Lid geworden:
    13 apr 2008
    Berichten:
    3.090
    Locatie:
    Gorredijk. FRL
    Heel erg jammer!

    En over dat afmelden via de site ga ik even nadenken.

    JB
     
  19. jacobbos

    jacobbos

    Lid geworden:
    13 apr 2008
    Berichten:
    3.090
    Locatie:
    Gorredijk. FRL
  20. Japie.G

    Japie.G

    Lid geworden:
    11 mrt 2010
    Berichten:
    3.960
    Locatie:
    Raalte
    Justus van Berkum heeft het al genoemd maar nog even op een rijtje vanuit MVN.

    Er is aanwezig:
    - Toiletten
    - Overdekte kantine
    - 12v 24v en 220v
    - Koffie (en andere warme dranken) automaat
    - Snack/frisdrank automaat.

    Voor de mensen zonder 3g/4g verbinding is er op aanvraag wifi rondom het clubgebouw beschikbaar.

    De koffieautomaat slikt enkel muntjes van 50ct. Als je ander muntgeld hebt kun je dat in de snack/frisdrankautomaat gooien en op de wisselknop drukken. Deze automaat zal muntjes van 50ct teruggeven.

    Belangrijk dus als je gebruik wilt maken van de koffie/snack/frisdrank automaten dat je muntgeld meeneemt om gedoe te voorkomen!

    Vanuit de club gaan we tegen geringe vergoeding ook wat warme versnaperingen regelen vanaf een grilletje. Het weer lijkt er lekker genoeg voor te worden! Doe jezelf (en ons) dus een plezier en neem niet te veel eten mee

    Verder stel ik mezelf vanuit de club beschikbaar voor allerhande hand en spandiensten te verrichten ter hulp aan de wedstrijdorganisatie. Ik zal er op tijd zijn

    Ik heb ook een telefoon dus mensen die geen telefoon hebben of willen hebben.. ik help je wel

    Zoals gezegd hebben we er vanuit MVN erg veel zin in! Hopen op een leuke en competitieve dag!
     
    Laatst bewerkt: 18 apr 2018
    jve, F3J-Karel, Lyckele en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina