NK lijnbesturing 2006

Discussie in 'Lijnbesturing' gestart door marco_leeflang, 14 aug 2006.

  1. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.743
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Hier zijn (officieus) de uitslagen van kunstvlucht:
    [​IMG]


    [Edit Niek: url aangepast]
     
  2. Owen

    Owen

    Lid geworden:
    29 sep 2005
    Berichten:
    762
    Locatie:
    Broek op langedijk
    Dan zal ik ook weer wat aardiger doen tegen Juf Niek :p :p
     
  3. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.743
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Geen idee... Ik heb hem gewoon in beeld.... Misschien dat Niek weet wat hier niet zou kunnen kloppen.
     
  4. packard

    packard

    Lid geworden:
    23 feb 2004
    Berichten:
    957
    Locatie:
    naaldwijk
    Ja Bruno, dat is het leven!
    Nu hebben we apart LB forum? Maar dan geen uitslagen.

    Ik heb vanochtend serieus mijn best gedaan , foto's op het forum te krijgen: weer niet gelukt, zelfs niet in de fotoalbums.
     
  5. packard

    packard

    Lid geworden:
    23 feb 2004
    Berichten:
    957
    Locatie:
    naaldwijk
    P.P. even een Engelse quote. Been there, done that, got the T-shirt!

    Nu mag ik weer een one-liner plaatsen?

    Geen training zonder crashen, niet crashen zonder training.

    Ik zit nu met eem dilemma : Mijn nieuwe Suppi is lood zwaar, misschien niet trainingsbestendig, maar wel stevig.
    Een nieuw te bouwen superlichte Suppi is mischien niet crash bestendig maar zal wel beter vliegen (trainen).
    Ik wil nu doordrukken en met de Suppi(s) door gaan met het trainen tot dat de Shark weer in orde is.
     
  6. FOX35

    FOX35 PH-SAM

    Lid geworden:
    27 sep 2005
    Berichten:
    1.315
    Locatie:
    Ruinerwold, Drenthe
    Mijn leermeester Henk de Jong heeft mij al in een vroeg stadium enkele dingen op dit gebied geleerd. Allereerst: een model moet niet stevig zijn om bij een crash heel te blijven. Het moet stevig genoeg zijn om te vliegen en je moet gewoon niet crashen.

    Ten tweede, als je onverhoopt toch crasht moet je niet denken dat wat kapot gaat niet stevig genoeg was. Integendeel, omdat je niet moet crashen, is alles wat heel gebleven is te stevig geconstrueerd!! Toegegeven, voor een trainer gaat dit misschien niet op.

    Overigens heeft Henk zelf in verband met heelblijven de Weps (eh ..., Wesp) trainer ontwikkeld, die hij soms als demo een eind de lucht in gooit en dan zonder schade weer neerkomt. Als je een trainer wilt om crashes bij het aanleren van figuren te doorstaan kun je beter de Suppi even laten voor wat hij is en een Weps bouwen, tekening bij Henk.

    Laatste wat ik geleerd heb van Henk: het is niet zo dat wat zwaar is ook stevig is en heel blijft bij een crash. Integendeel. Een licht model, maar wel goed gebouwd (dus: lijmvlakken goed aansluitend etc.) loopt bij eenzelfde crash minder schade op dan een zwaar model. Gooi maar eens een muis en een paard van een flat. Het paard spat uit elkaar terwijl de muis opkrabbelt en wegloopt. Ook een voorbeeld van Henk: Heb je wel eens een veer zien stukvallen?

    Al met al een groot pleidooi om te proberen licht te bouwen en (vooral) af te werken. Niet overdreven licht natuurlijk, maar vooral niet te zwaar.
     
  7. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.743
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Hoe dacht je dat paard boven te krijgen? Ik krijg 'm niet eens in de lift... :roll:

    Nee, maar wel een Little Pearl, Bluegrass Baby, Grijs Olifantje (gemod. Trianic Mk2), Trianic Mk1, Flying Dutchman Mk 4 , Trianic Mk 3 en diverse andere hopen op een mooi stuntprogramma. :nooo: :schrik: 3 hiervan vanaf het handvat.... :oops:

    Gewoon beginnen met balsa, diverse andere materialen en alles weghalen wat geen model is..... :D Vervolgens geen 6 ons afwerking op een model smeren :nooo: (zo kwam Grijs Olifantje aan zijn bijnaam)
     

Deel Deze Pagina