NL-RES 2020

Discussie in 'F3-RES' gestart door TVR, 13 dec 2019.

  1. specialpainter.nl

    specialpainter.nl

    Lid geworden:
    24 mrt 2012
    Berichten:
    2.449
    Locatie:
    Elst gld.
    nee, geen Jeroen, da's te veel eer. voor rookies heet ik meneer Merlijn;)

    Als je als klasse rekening kan houden met andere zweefvliegklassen zonder dat dat betekent dat je minder fun hebt of minder vliegt, begrijp ik het probleem niet zo.

    Hopelijk laat de rest meer van zich horen op de jaarvergadering, het forum geeft soms ook een vertekent beeld, of men begrijpt elkaar verkeerd. Ik kan me voorstellen dat men zich daarom wat afzijdig houdt.
     
  2. TVR

    TVR

    Lid geworden:
    27 jun 2011
    Berichten:
    77
    Het belang van wel of niet kampioen worden bepaalt iedere deelnemer voor zichzelf. Ik heb zelf die ambitie niet.
    Maar de klassenindeling onder de KNVvL modelvliegtuigsport is gericht op het houden van wedstrijden voor het behalen van het Nederlands kampioenschap in die klasse. Dat geldt sinds vorige jaarvergadering ook voor F3Res.
    De consequentie daarvan is dat er regels nodig zijn zodat een sportieve en eerlijke competitie gevlogen kan worden. En dat deelnemers vooraf moeten weten wat er voor nodig is om dat kampioenschap te verkrijgen. Daar past geen vaagheid of willekeur.
    Res kun je met recht beschouwen als een mooie klasse voor instappers, alle genoemde argumenten zijn geldig. Maar de aard van NK wedstrijden is het behalen van de eerste plaats en die kans moet voor iedereen gelijk zijn.
    De twee ambities kunnen m.i. heel goed binnen de wedstrijden gecombineerd worden.
     
    bgo vindt dit leuk.
  3. TVR

    TVR

    Lid geworden:
    27 jun 2011
    Berichten:
    77
    6. Tijdens de jaarlijkse vergadering word de voorzitter door de vliegers gekozen.
    Hans Menting is (interim)voorzitter en aftredend voor 2020, hier ontstaat een vacature, kandidaten kunnen zich melden.
    Willem Verstalen is penningmeester en webbeheerder en is niet aftredend.
    Wout Heijne is materiaalbeheerder en is niet aftredend.


    Het is goed om te zien dat er nu een structuur voor de leiding van de sectie F3-Res wordt voorgesteld.
    Als in initiatiefnemer voor het opzetten van de RES klasse in Nederland was het vanzelfsprekend dat Wout ook de leidende rol had. Enkele weken na de afgelopen jaarvergadering zijn Willem en Hans uitgenodigd om mee te denken en te werken aan de verdere uitbouw van de klasse. Zij hebben afgelopen seizoen stevig gebouwd, praktisch alle open eindjes van 2018 zijn ingevuld en we hebben een prachtige website.
    Bijzonder is wel dat na het vliegseizoen in punt 6 van de vragenlijst rollen gepresenteerd worden die niet officieel vastgesteld zijn. De voorzittersrol van Hans kende ik nog niet, zijn aftreden is daardoor een verrassing.
    De twee andere, verdienstelijk ingevulde rollen van Wout en Willem kent en waardeert iedereen en ik neem aan dat niemand erop tegen zal zijn dat zij die het komend seizoen willen continueren.
    Maar de koninklijke weg is als ook zij zich op de komende vliegersvergadering voor invulling van hun rollen kandidaat stellen.
     
  4. jve

    jve

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    3.418
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
    Ja, wil ik best doen hoor en draag ook graag over indien zich iemand kandidaat stelt.
     
  5. TVR

    TVR

    Lid geworden:
    27 jun 2011
    Berichten:
    77
    Zoals eerder aangeven, ik heb waardering voor de verbeteringen in het afgelopen jaar.
    Het zou jammer zijn als je jouw gekozen taak nu overdraagt. We hebben onder meer een Website waar anderen terecht jaloers op zijn.
    Laten we komende vergadering gebruiken om een en ander te formaliseren; einde discussies, iedereen blij.

    Hoe meer zielen hoe meer vreugd, ieders mening telt maar alleen als die op de juiste manier kenbaar wordt gemaakt.
    Voor het uitbrengen van een geldige stem zijn er twee manieren:
    1. kom naar Harderwijk volgende week zaterdag, discussieer mee en breng je stem uit op de RES vergadering. VOORKEUR.
    2. stuur een mail met jouw stem(men) voor (een van) de onderwerpen die aan bod zullen komen tijdens de vergadering. Adresseer de mail aan de voorzitter van de Sektie RES: Hans Menting.
    Alleen persoonlijk aan de voorzitter gerichte mails met stemvoorkeuren worden behandeld als geldige stemmen.
    Gebruik daarvoor het mailadres info att Res.nl
     

Deel Deze Pagina