Rem/gear staan beide op het gear kanaal maar schakelen op een iets verschillend punt (een 10% verschil) en worden met 2 mixers gescheiden. Ze worden bediend met 2 2-standen schakelaar, 1 voor Actie en 1 voor Mixerselectie (A en M)
De sequentie bij normale vlucht is als volgt (heb flink getrained om dit in de vingers te krijgen zonder twijfelen ;-) )
A down + M down = gear out, brake on (turbine starten)
A up + M down = gear out, brake off (en opstijgen maar)
A down + M up = gear in , brake on (gear in is altijd brake on, omdat het gear ventiel pas schakelt na het brake ventiel)
A up + M down = gear out, brake off
A down + M down = gear out, brake on
Eigenlijk is het samengevat vrij simpel : met M down bedient A de rem en voor gear in of out verwissel je beide schakelaars van positie.
Omdat gear in altijd wil zeggen brake on, geeft het remlek problemen omdat tijdens de vlucht mijn luchttank leegloopt. Als ik de brake off kon zetten tijdens vlucht dan was er niet echt een probleem omdat het luchtverlies tijdens remmen kort is en eenmaal stil doet het er toch niet meer toe.
bon, sebiet (zodadelijk) nog eens proberen het slangetje er beter in te krijgen.
De sequentie bij normale vlucht is als volgt (heb flink getrained om dit in de vingers te krijgen zonder twijfelen ;-) )
A down + M down = gear out, brake on (turbine starten)
A up + M down = gear out, brake off (en opstijgen maar)
A down + M up = gear in , brake on (gear in is altijd brake on, omdat het gear ventiel pas schakelt na het brake ventiel)
A up + M down = gear out, brake off
A down + M down = gear out, brake on
Eigenlijk is het samengevat vrij simpel : met M down bedient A de rem en voor gear in of out verwissel je beide schakelaars van positie.
Omdat gear in altijd wil zeggen brake on, geeft het remlek problemen omdat tijdens de vlucht mijn luchttank leegloopt. Als ik de brake off kon zetten tijdens vlucht dan was er niet echt een probleem omdat het luchtverlies tijdens remmen kort is en eenmaal stil doet het er toch niet meer toe.
bon, sebiet (zodadelijk) nog eens proberen het slangetje er beter in te krijgen.