Ja hoor hanzl, ik heb nog helemaal geen spijt van de aanschaf. Prima leerkist !
Vandaag rotweer, dus ideaal om het fuelsysteem van de T22 eindelijk eens onderhanden te nemen.
Radioplaat eruit, plaat van de canardservo's eruit en tank demonteren. Vervolgens de vilten clunk vervangen door een zelfgedraaide (kegel met gat van 3.6mm) en de 3mm ID messing buis vervangen door een 4mm ID koperen buis. Dat zou al voor flink minder weerstand moeten zorgen. De doorvoer door de flesdop is slechts 3mm ID, doch hier heb ik geen grotere voor en uitboren leek mij toch niet je dat.
Vervolgens de tank van 2 nippels (ID 3.6mm) voorzien ipv 1 nippel (ID 3mm) voor de voeding vanuit de 2 bijtankjes. Bijtankjes komen dan ook parallel te staan ipv in serie vroeger.
Aangesloten met 6mm festo slang (4mm ID) ziet het er zo uit :
Klaar om de tank er weer in te stoppen :
Dan het moment van de waarheid natuurlijk, kijken of alles lekdicht is en dan pompje laten lopen en kijken of er nog bellen vormen in de hopper.
Al bij het vullen van de tank merk ik dat dit vlotter gaat. De bijtankjes vullen netjes gelijk, ziet er goed uit.
De jet een half uurtje afgetankt laten staan, ondertussen frietje gegeten, en dan geen kero aan de tank hebben. Mooi !
Tanks terug leeg getrokken terwijl de vrouw vroeg hoe vaak ik de garage alweer gekuisd had. Viel tegen voor haar want ik had nog niks gemorst

De bijtankjes gaan netjes gelijktijdig leeg en de hoofdtank wordt nu niet meer platgezogen.
Jet rechtop gezet en de hoofdtank terug 3/4 vol getankt. En dan even ecu aansluiten en pompje laten draaien.
Op 5.5V beginnen er zich nog enkele eenzame belletjes in de hopper te vormen, maar op 4.5V kan ik zonder probleem een tank leegtrekken, zonder belletjes in de hopper. Vermits voor de aanpassingen mijn max Vpomp 4.2V was denk ik dat het zo dik in orde moet zijn. Normaal verwacht ik dat mijn max Vpomp nu onder de 4V zal zitten, maar dat zal een testvluchtje uitwijzen.
Hopelijk volgend weekend een beetje fatsoenlijk weer !