Hoi Wiert, hartstikke mooi dat hij het weer goed doet, zo te horen heeft de actie van Mendelt de compressor rendement verbeterd.
Temperatuur curve wat jij beschrijft is heel normaal. Bij idle altijd wat hoger vanwege limiterende koeling, daarna dalende tot ergens tussen 75k en 90k toeren, boven 110K gaat hij écht energie leveren en loopt temp weer op. Goede temperaturen maar hoeft niet altijd wat te zeggen, je probe kan bijvoorbeeld in een "cold spot" zitten maar verder niets aan doen.
Vlammen bij opstart is vrij normaal bij de eerste start, alle leidingen zijn los geweest en waren droog. Orbit kent geen feed back start curve dus de pomp blijft versnellen terwijl de brandstof nog niet bij de injectors is. Gevolg plotseling te veel brandstof en een hotsstart. Volgende starts zou beter moeten zijn. Ook de idle voltage zegt niets en is ook niet af te stellen. Je stelt idle toeren af en de ecu heeft daar dan een toevallige corresponderende voltage bij om dat toerental te halen. Een andere compressor zou heel goed een andere pomp spanning kunnen betekenen.
Wat rauwe lagers betreft, heeft je motor eerst 60.000rpm gedraait voordat hij uit ging? Ik weet niet welke versie ecu je hebt maar de mijne deed dat niet automatisch en moest ik manueel doen. Alle motoren moeten eerst 5-10 sec. "high-idle" draaien voordat ze uitgaan . Dat is om de motor lekker koel te maken, langer uittoeren en dus betere na-koeling en tevens meer brandstof naar de lager smering. Stopt de motor vanuit idle dan is hij veel heter, slechtere koeling en minder smering voor de volgende start. Het zou kunnen zijn dat je lager effe droog gelopen is en dat hoor je dan. Hoeft niet meteen drama te zijn, een volgende start kan uitsluitsel geven. Opstarten, paar minuten op 80.000rpm laten draaien en dan uitzetten en opnieuw naar je lagers luisteren, zou zomaar ineens beter kunnen zijn. Nóóit een motor direct stoppen na volgas, eigenlijk hetzelfde als een auto turbo die altijd effe na moet draaien.
Hoop dat je er wat aan hebt, succes!
Groetjes,
Gerald