NOG een Charter

Oh, zeker....

Maar ik ga voor mijn Charter-projectje mikken op minstens 3 kwartier op een 175 ml tankje.... :D

Nou... het zal vermoedelijk wel bloedheet worden.... maar geen thermiek... :D

Ha! Ik zie dat er stug wordt door getimmerd! Dat wordt weldra spoedig maidenen!
Jammer van de beschadigd geraakte indekking. Bouwen en netjes houden is vaak nog een kunst. Hoe meer je aanplakt, des te voorzichtiger je moet werken!

tumblr_l7unuau9pc1qchs1zo1_1280.jpg

Ziet er stukken netter uit als de ouderwetse elastieken-jungle op het dak....

Ik snap hem, thanks!! Goed om te weten, staat een stuk netter dan die borgringen "in the open".

Gr,

Freek

Maar of het z'n sterkte zo behoud? De gietstukken zijn over het algemeen van nylon... het chroom is opgedampt, of kan zelfs ook gespoten zijn. Epoxy-hechting is niet optimaal.
Maar zou het gewoon proberen. Het werkt zolang het werkt.
En anders Williams Brothers wieltjes als het model lekker vliegt en je het wil verwennen. RBC kits heeft die wel.
Die wieltjes geven de mogelijkheid de stelmoeren achter het wieldekseltje te plaatsen. Ze zitten ook op m'n Cloud Dancer, en houden zich goed bij normale landingen...
In de jaren 70 had je de wieltjes van Kraft, thans zeer gezocht voor RC1 modellen (AMA Pattern flyers...)... de prijzen die dan worden geboden zijn niet mals... (doorgeslagen)
Gr Bas

Laatst bewerkt:
Die zijn zeker ook mooi...
Maar bedoelde deze...
http://www.rbckits.com/shop/smooth-contour-wheels.html
Best chique en sierlijk op een Charter

Een andere truuk is de velgen totaal opgeven.
De banden eerst afmallen in gips tot aan de matrijsrand in de middendoorsnee van de band. Dat gips laten uitharden. Dan de rest, wat velg moet worden volgieten met epoxy. Harden en uitnemen en ronde twee gieten. Zo heb je twee velghelften die je dan weer kan bewerken. Alleen wel netjes gecentreerd onder de boorstand.... of in een draaibankje opspannen en dan zuiver inboren... 100% gecentreerd hoeft nu ook weer niet... want dat zal je niet zo snel merken... als je het niet te bont maakt.

Hier een voorbeeld van de antiek jaren 70 Kraft wieltjes. (plaatje van RC-Groups geleend).
Alleraardigst omdat er met maar 1 stelmoer wordt gewerkt. Heb er 1 setje van. Zat nog bij een Bridi Kaos bouwdoosje. Spul is nog nèt niet vergaan... Spuug oud. Ze zijn echt 'cool' uitgewerkt. Jammer dat het zo niet meer nagemaakt wordt door Kavan, HobbyKing of zo... Williams komt dan een beetje in de buurt... vrolijke wieltjes...

a4329220-14-Vintage%20kits%20%20various%20165.jpg

Williams wieltjes... dit zijn behoorlijk grote...

DSC_2514-LR.jpg

Met zonder doppie...

DSC_2527-LR.jpg

Gr Bas

Laatst bewerkt:
Back