Nog een Compass Atom 7HV!

Er komt eind dit jaar een nieuwe regelaar uit van Scorpion, geoptimaliseerd voor de Vbar governor. Ook met 7.4 volt uitgang als BEC, 7A continu, 15A burst.

Ik neem aan dat hij een hele redelijke prijs krijgt, dat kan ik alleen niet beloven.

Dit is een heel betrouwbare bec : western robotics super bec , tot 14s lipo en 10A !
Western Robotics Hercules Super BEC (14S 10A/15A Peak) [WRL-HBECS] : HobbyManiac.Com, Heeft passie voor uw hobby!

nee, ik heb een turnigy 120A HV en doet het beter dan verwacht, maar gaat vervangen worden door Jeti Mezon met ingebouwde bec en sensoren voor rpm/stroom/rpm etc(!)

Bas

Waarom vervangen als je er blij mee bent? Als ie het goed doet zou ik hem zo over willen nemen. :banana: Dan kom ik steeds dichterbij de maiden:D
Zal zo nog even een paar fotootjes posten van mijn 7HV nu. Heb van Jean Paul mooi setje servo´s over kunnen nemen.

Vervangen vanwege de genoemde voordelen, bovendien verwacht ik dat de governor ook super is.
Ik moet nog even wachten want de nieuwe jeti mezon regelaars gaan pas volgende maand in produktie ...

Bas

Wat zeg je nu dan Jacob...you KNOW yge is tha bomb :)

Groet Rogiër

Hehehe
Aan de andere kant, je levert beiden, dus win-win Rogiër ;)

Wel toch maar voor de 120HV YGE gegaan, met dank aan mr Rigidheli !

Oeps, en nu terug "on topic", Eric, sorry voor de hi-jack van je topic :wink:

Grtz,
Dirk

Zo lang heb je het toch ook niet volgehouden om geen dure regelaar aan te schaffen? (I know the feeling) ;)

7HV blijft een fantastische machine maar PERSOONLIJK vind ik de styling van de 6HV toch een stuk mooier. Naar mijn mening 1 vd mooiste heli's die er is. Mss ligt het aan de standaard kleuren van de canopy vd 7HV.
Komt er een custom painted canopy op?

Heb je trouwens geen filmpjes Eric? Vstab, scorpion motor, futuba servo's,... Lekkere setup! Zal wel gaan als een trein... euh... heli? ;)

@Bas, kan je niet gewoon een telemetrie module gaan plaatsen?

Laatst bewerkt:
Oké Eric.
Weet je dat ik nog nooit van deze regelaar gehoord had. Had je er zelf goede ervaringen mee of gehoord van iemand?
YGE en Kontronic hoor je goede berichten over. Hoe zit dat met de roxxy Hawk? Tot dusver bij jou prima ha ha en dat mag natuurlijk zo blijven:banana:
Ik kreeg een tip van mijn vliegmaat Niels over deze regelaar.
Toen ben ik wat gaan surfen en zag dat Mr.Mel (Frederick de Vbar Guru, waar over het algemeen alleen maar zinnige dingen uit komen) er ook goede kritieken op gaf, ook in combi met de Vbar governor.
Vandaar deze keuze.
Ik hoop ook dat hij het goed blijft doen, kan je nooit van te voren zeggen eigenlijk, ook niet met een Kontronik of wat dan ook denk ik.
Het blijft techniek die wij met plezier mishandelen...
De een kan wel wat meer hebben dan de ander, en als je weinig hoort over iets, dan is dat niet eens zo slecht ;)

Heb je trouwens geen filmpjes Eric? Vstab, scorpion motor, futuba servo's,... Lekkere setup! Zal wel gaan als een trein... euh... heli? :wink:

Ik heb nog geen locomotief beelden, lipo's kosten ook geld en die wil ik even rustig tot leven wekken :mrgreen:
Maar heb al wel gevoeld dat er enorm veel power inzit, en het stuurgedeelte, de MiniV met de Futaba HV's doet het heel erg lekker.
Alleen nog standaard instellingen gehad, dus gaan we finetunen binnenkort, gain etc.etc.
Hij is echt enorm snel.
Weet niet wie hem langzaam vond op de diverse fora, maar die hebben dan een andere heli gebouwd dan ik waarschijnlijk :D.

Laatst bewerkt:
Ga hier trouwens eens een rookievraag stellen, wat is nu precies het verschil tussen de mini Vstab en de 'full' Vstab en op wat baseer je dan je keuze voor bv bij deze setup?

De MiniV heeft zijn sensoren intern, is dus wat compacter.
De full size heeft een externe sensor en de main unit is behoorlijk wat groter.
Sommige vinden de fullsize beter omdat er minder trillingsoverdracht is naar de sensor, omdat er maar 1 kabeltje aanhangt.
Ik heb dat opgelost met de powerbox.
Weinig kabel aan de MiniVbar.
Ik heb ook nog een oudere Vbar met externe sensor, maar ik schat de "bleuline" sensoren gewoon beter in dan die oudere.
De Firmware is nu trouwens identiek bij beide units met V5.2 Pro.
Ik won deze MiniV trouwens bij de Loterij op de masters...met gekregen tickets!! Waarvoor mijn onmetelijke dank aan Michael die het mij ook van harte gunde, topgozer!
Dus deze moest en zou erop komen.

Ah leuk man! :) En bedankt voor de uitleg.
Veronderstel dat je met goede montage geen (of een onmerkbare) meerwaarde hebt aan een externe sensor. BeastX werkt ook perfect zonder externe sensoren.

En idd, sommige mensen kunnen verrassend uit de hoek komen. Heb zo voor men vader een Walkera 4#3b en 5#10 GEKREGEN van iemand. 2 heli's, zender en lipo's. Moest gewoon de verzendingskosten betalen want 'stond daar toch maar op de plank' Maakt de hobby leuk als iedereen elkaar helpt waar het kan.

Mijn 7 HV nu.
Heb op meerdere forum´s een draadje hiervoor aangemaakt maar doe dat hier maar niet. Heon, 3Dhelifreakz en Heli-addicted voor degene die ze nog niet zijn tegengekomen.

De servo´s van Jean Paul zitten erin.:D
306981_1766216573806_1790935741_1212592_2106481346_n.jpg

309498_1766217893839_1790935741_1212599_85629359_n.jpg

En de Hekservo van Dirk :D
314718_1766217333825_1790935741_1212596_1540700842_n.jpg

En meteen bestickerd!!:wink:
292817_1766217693834_1790935741_1212598_845783701_n.jpg

Het mooie van Vbar is wel dat je de Vibratie levels kan uitlezen in de logfile en zelfs live kan bekijken via bluetooth.
Aan de hand van grafieken en de getoonde frequenties kan je zelfs lokaliseren waar de trilling ongeveer vandaan komt.
Ik begon met vrij hoge waarden, maar na het wisselen van de tailblades (wat onbalans), laat op de dag, waren mijn waarden eigenlijk enorm mooi.
De heli zelf lijkt heel erg stabiel wat trillingen betreft.

Ziet er goed uit Rob!

Laatst bewerkt:
Ik heb KBDD getest en later Edge 105.
Beide vlogen, maar ik geef toch uiteindelijk wel weer de voorkeur aan Carbon.
Ik ga er nu Radix 105 opzetten en kijken hoe dat gaat, staat ook wel mooi denk ik ;).

Nou...vandaag had ik voor het eerst jou Compass in actie gezien Eric.
In 3 woorden...doe maar toch 4:
OMFG!!!!!

Wat een bloedsnel ding zeg, trouwens ook prachtig gebouwd en afgesteld.
Ben geen ervaren piloot maar zo te zien vlieg deze heli super strak, en dat met een windkracht 5/6.
Veel plezier ermee :)

Nu je siggie nog even aanpassen Walter :D
Ben nog aan het wachten op de motor en zodra die erop zit dan kan de mijne ook de lucht in.
Net even de nieuwe RCbooya quick release gemonteerd...scheelt weer tijd als je niet kan wachten om te gaan vliegen :p

:shock::hammer: 2500rpm : [URL="
2011 David Ketelhut and insane headspeed on the 7HV - YouTube[/URL]

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja, lijkt qua snelheid een beetje op mijn eerste proefvlucht :D
Ik zat aan de 2350 toeren bij mijn eerste instelling, bleek na het uitlezen van de regelaar, was ook best wel indrukwekkend.
Maar niet erg efficiënt, LOL

De vlucht die mijn maat Alex zag (Military minds) was al een stuk beter inderdaad, rond de 2150.
Ik zit nu met de Vbar Governor op 2000-2050 toeren en dat vliegt tot nu toe eigenlijk voor mij het lekkerst.
Lekker stuur tempo en meer dan voldoende pop.

Ik ga mijn verslag wat aanvullen met wat foto's en tips over de setup van de electronica.

Groetjes,
Eric

Laatst bewerkt:
Dank je Rogiër, ook voor je hulp en service :D.
We moeten binnenkort maar eens samen gaan vliegen als Niels hem ook klaar heeft.
Dan heb ik hem nog beter afgesteld, en hij dan ook gelijk uiteraard.
Niels was mijn "elektronische denktank" en wil hem ook bij deze erg bedanken voor zijn hulp bij alles, weer enorm veel bijgeleerd de afgelopen weken.
Maar vooral erg veel lol gehad met deze heli.
Het verslag is klaar, maar vragen zijn altijd welkom natuurlijk.
Nu lekker knallen en weer stapjes vooruit gaan maken :)

Laatst bewerkt:
Back