Nog een Compass Atom 7HV!

Van de verhalen dat ie te heet zou worden.... en de verhalen dat ie nu niet meer verkocht worden om bepaalde redenen.

Ik kon de kit NIET krijgen met motor.
Juist omdat ze hiermee nog aan het werken waren.
Zodra hij beschikbaar zou komen zou ik het horen.
Maar aangezien geduld niet mijn sterkste kant is heb ik een Scorpion er in gezet. Dezelfde als in mijn Trex700E.
 
De eerste batch kits waren beschikbaar met de 1ste batch motoren, die bleken niet voldoende krachtig en dan heeft Compass onmiddellijk een nieuwe stator voor de eerste batch motoren uitgebracht maar die bleek ook onvoldoende krachtig.

Hierdoor worden momenteel alleen nog kits uitgeleverd zonder motoren. Compass is momenteel bezig met een nieuwe motor en die zou in de lijn liggen van de Scorpion 4525/520. De motor wordt op dit moment deftig getest en als deze voldoet aan de verwachting gaan ze die in productie nemen.

Dus nog even geduld.

Grtz,
Dirk
 
:mrgreen:
Weet je wat het is met de huidige 700 Elektro setups...
Ik kom van een T700 Nitro (waar ik ook graag mee vlieg), en doe daarmee alles wat ik wil en kan, en die heeft waarschijnlijk minder dan de helft van het vermogen van die Compass Motor.

Deze heli kan met gemak een 600 size heli meenemen als vracht, strak aan een touwtje als het moet!.
Echt,
Het verschil waar over gesproken wordt op de diverse fora is er wel,
Maar je moet dan kijken naar wat er gezien wordt als "normaal" of gewenst.
gaat dan over bijv. topsnelheden van 230 km/h i.p.v. 180....
Beide enorm hard lijkt mij.
De headspeeds die ik voorbij zie komen gaan ook helemaal nergens meer over.
2200-2400 lijkt de nieuwe standaard te zijn in de 700 size.
Ik vind het helemaal niets eerlijk gezegt, dan vliegt hij als een 450 op steroiden.
Allemaal spielerei, tenzij je deel wilt nemen aan drag wedstrijden o.i.d.

Dus als je deze heli koopt om lekker mee rond te vliegen, waar hij perfect geschikt voor is trouwens, dan heb je aan 1800 toeren al meer dan genoeg.
En alle besproken motoren voldoen dan zeer zeker aan de benodigde eigenschappen.
 
Laatst bewerkt:
Thank's Eric. Das eigenlijk wel wat ik wilde horen:D. Heb nu geen angsten meer. Ligt er gewoon aan wat je ermee doet. En voor mij zal het prima zijn.

We gaan zien wat ie doet en hoe het voelt en daar handelen we dan weer naar. Ik zit nog even te wachten op een Beastx en in de tussentijd is er ook een cel van mijn sls accu naar de knoppen. shit.
We schuiven de maiden weer wat verder.;)
 
Het is waar.
Maar net zoals met auto's ga je gebruiken wat je hebt.
Bij mij moeten de motoren niet krachtiger worden anders gaan de stukken er af vliegen.
Ik kom ook van Nitro en daar ging ik tot de limit van zijn power.
Nu heb ik zelfs de neiging dit te doen bij Electro en het verbaast mij af en toe dat hij nog heel blijft :schrik:

Als je enorme skills hebt dan stuur je smooth zoals Bas.
Maar ik ben een stick banger :banana::banana::banana:
 
Ik weet niet met welke setup dit was en misschien is er wel betere video van ;) maar de leden van het compass team konden er goed mee uit de voeten op de meeting in Nistelrode. Bij 1:50 schakelt ie een tandje bij.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Drie op rij...

311888_177032159047157_100002211212022_367556_1201985759_n.jpg
 
Goh, wat een fantastische vliegdag was het gisteren.
En direct een goed vliegende 7HV erbij, ging soepeltjes hoor Rogiër.
Heel mooi gebouwd en perfect afgesteld.
De Powerdekker liep ook als een zonnetje!
Super gezellig.
 
ik vond dit weekend tijd om even tussendoor te vliegen. En ja wat vliegt die 7HV lekker, zo neutraal, zo veel power.
M'n Turnigy regelaar houdt het gelukkig nog steeds uit, wordt slechts handwarm. Gebruik hem op een gewone gascurve dus headspeed is niet superconstant, maar hij moet het nog even volhouden totdat de jeti mezon er is ...

De Compass 700mm blades bevallen me ook erg goed. Ik heb hiervoor 690 spinblades erop gehad maar deze geven net wat meer power, zeker tijdens groooooote figuren

Bas
 
Ik vlieg zelf ook met de Compass 700 bladen.
En ook in Compacte bewegingen doen ze het erg goed hoor :) .
Ze zijn iets minder stijf dan de Edge bladen bijv., maken dan ook iets meer geluid (vind ik geen nadeel), maar sturen gewoon goed strak en heel direct.
Ik krijg de heli steeds beter getuned, en begin ook al aan te wennen aan het vermogen.
Binnenkort de Vstabi Governor eens proberen op de YGE (met interne sensor), ben heel benieuwd :)
Ik denk wel veilig voor de packs, aan 5 minuten 3D vliegen te kunnen komen met deze setup.
 
Back
Top