Nomad, 3 mtr twin, 2x10cc

Het hoogteroer kun je toch zo weer in elkaar schuiven en lijmen? Dat scheelt je een hoop bouwwerk lijkt me.

Grt.

Zou een optie zijn, maar gezien de grote (en dat er wel wat meer schades aan zijn zoals de uitgebroken scharnieren) kies ik ervoor om een geheel nieuwe te maken.

Deze nieuwe wordt ook even wat "steviger" uitgevoerd, de originele is wat aan de slappe kant vind ik.

En qua tijd zal het niet zoveel uitmaken een hoogteroer flans je toch redelijk snel in elkaar.....

het komt allemaal goed ( dit gaat toch wel in een redelijk tempo) vind ik zelf. naja we wachten weer op wat foto's ;) en vorderingen

grt wesley

:cry: Zonde Berto, je was zo goed op weg toen ie los was. :wink:

Heb zoiets ook een keer gehad hoor, verkeerde servo-draairichting en dan een ongeveer vergelijkbare prakpartij. Was met een D0 228 van Robbe, elektrische twin, helemaal weer gerepareerd en in de kleuren van Suckling Airways. (huidige Scot Airways)

Anyway die Nomad is geen elektrische twin maar een met minder betrouwbare brandstofmotoren.

Als er eentje uitvalt in de lucht zul je direct merken dat ie naar 1 kant op wil. Vuistregel in de grote luchtvaart is dat bochten uitsluitend over de werkende motor worden gedaan, vraag maar een keer aan die Maarten Driessen, die staat op www.ehhv.nl met een Piper Seneca hij zal het best wel weten...

Haha, en als je de Nomad af hebt, kun je 'm mooi voor dat seinenvierkant zetten. :lol: (info, ga naar www.ehhv.nl en klik op Cam)

Ach het houdt me weer van de straat om hem gerepareerd te krijgen voor de 20ste.
Alleen een beetje jammer van de tijd want ik had net besloten om weer eens verder te gaan met m`n P-40 Warhawk maar die tijd zit nu weer even in de Nomad.

Maar het gaat goed, de romp is schilderklaar, het vleugelmiddendeel ook bijna.
Het stabilo is weer voorzien van een "inzetstuk":
nomad119.jpg

Rest mij nu qua bouwen alleen nog:
- 1 rolroer,
- hoogteroer.

Qua verdere arbeid moet er nog gebeuren:
- klein plamuurwerk aan de buitenvleugels,
- groot plamuurwerk aan het stabilo,
- schilderen en lakken van de gerepareerde delen.

Al met al zijn we weer aardig op weg 8)
(over 2 weken weer een maiden :roll: )

Laatst bewerkt:
Je bent zeker lekker op weg weer, en deze zondag is ook nog lang niet voorbij, dus.........

Grt.

We hebben de smaak aardig te pakken en net zoals je zegt de zondag is nog niet voorbij dus we komen weer lekker ver zo.

Het gelukis met de dommen, laat ik nou nog net 1 achterlijst hebben liggen die goed dienst kan doen als rolroer:
nomad120.jpg

En in vorm geschuurd:
nomad121.jpg

En even passen, er moet iets van de achterrand af maar da`s maar een millimeter of 3:
nomad122.jpg

:D

Laatst bewerkt:
Klopt dat heb ik gezegd, maar toen dachten we dat de rolroeren niet voldoende overwicht hadden om de kist terug te draaien.
maar doordat het een eigen fout was (je weet wel die verkeerd om staande rolroeren) zijn we tot de conclusie gekomen dat de rolroeren voldoende overwicht hebben om de kist te laten rollen (de videofilm bewijst het :P ).

:P Kan moeilijk gaan huilen om onze eigen fouten

en dan had het maar geen modelvliegtuig moeten worden :wink:

:offtopic: straks kan kleinfrummeltje mee helpen repareren :banana: (met een paar jaar)

Grt.

Gister avond naar James Bond (The world is not enough) gekeken, daar zat deze kist in. De neus was duidelijk herkenbaar evenals een aantal andere kenmerken van de kist.
Het is duidelijk dus wel een schaalmodel, maar zeker geen Nomad.
Zelfs het kleuren schema kwam wel ongeveer overeen met deze schaalversie

Hee Robke,

had ook het idee om naar JB te gaan kijken maar de dames hadden anders beslist en ik moest ze helpen met hun internetsite :(

De discussie over welke kist het wel of niet is hebben we lang geleden al eens gevoerd en toen kwamen we tot 3 a 4 kisten die "er wel op lijken".

Wij houden het bij Nomad daar hij hier ook veel overeenkomsten mee heeft :wink:

En het stabilo bijna klaar hierna nog 1 keer plamuren en schilderen en dan op naar de volgende klus van de Nomad:
nomad123.jpg

Laatst bewerkt:
Back