Ik wilde mijn E500 verkopen wegens gebrek aan motivatie om het ding te gaan vliegen. Maar afgelopen week heb ik wat upgrades en mods uitgevoerd want ik wou het machientje nog een laatste kans geven om wat lol te verschaffen.
Ik wacht nog steeds op een nieuwe niet kromme extended shaft maar hij vliegt redelijk na alle wijzigingen.
Ik heb de body vervangen door een groene Big Lama-versie, het ziet er echt een stuk beter uit dan die geelblauwe E500-body.
Daarnaast heb ik de 3in1 en RX naar voren toe geplaatst, dit zorgde ervoor dat de heli wat meer noseheavy wordt en ik kan het iedereen aanbevelen die met de E500/BL buiten wil gaan knallen. Ik heb ze allebei met dubbelzijdig plakkende tape op de voorgondel bevestigd, de RX horizontaal en de 3in1 verticaal ertegenaan over de lengte-as van de heli.
Het zit steviger dan ooit, de kabel-connectoren van de motoren op de 3in1 en de 4 accus heb ik ook wat verstevigd met wat krimpkous.
Daarna heb ik wat tape gebruikt om de accu's aan de achterkant wat dikker te maken zodat ik hem door de voorste skidmount kan proppen zonder dat ie eruit valt tijdens het vliegen.
Ik heb de 2 LEDjes van de oude E500-body overgezet op deze nieuwe groene kap door met een hete schroevendraaier 2 gaatjes te prikken. Daarna de LEDjes erin geduwd en gefixeerd met tape zodat de kabels netjes aan de binnenkant van de body naar de RX lopen zonder langs bewegende delen te gaan.
Ik heb er nu een paar keer mee gevlogen indoor en ik moet je zeggen, ik doe dit RC mopke nog niet de deur uit.
De nieuwe body en gewijzigde CoG hebben deze gekke coax getransformeerd tot een totaal nieuwe heli die erg leuk is om te vliegen.
Ik ben dol op de mCPx en van plan om een 450 te halen deze maand maar toch heb ik ineens erg veel schik met mijn noob-gebakje.
Hihi....knallen met die groene banaan