Nordpol 2.0 van Kuestenflieger

Al een tijdje opzoek naar een leuke en betaalbare hellingkist en toen kwam ik uit bij Kuestenflieger

De Nordpol 2.0 was voor mij een mooi formaat en heb contact gezocht met Kuestenflieger en gevraagd of hij op voorraad was (gemiddelde wacht tijd is 6 tot 12 weken) . Ik was een lang weekend in de buurt van Hamburg en ben dus langs geweest bij hun en de kist daar opgehaald in Kiel.

Super aardige gasten en leuk om dan ook gelijk de shop te zien, leuke rondleiding gehad.
Ook gelijk een stalen vleugel verbinder er bij gekocht (voor extra gewicht :mrgreen: 175 gr)

Ik zal straks even wat foto's maken

Specs:

Span: 2 meter
Profiel: HN 785
Gewicht: +- 1300 gram

Meer info >>> Nordpol 2.0

Lyckele

Mooie Kist Lyckele, de grotere varianten spreken mij ook wel aan.
Frank is idd erg vriendelijk, service is ook prima en goede spullen daar.
Succes ermee!!
Grtz Maarten

Hier wat foto's en de spullen gewogen

AEAABAFD-498A-47E5-8197-E9481317230A-701-0000012638C56609.jpg

166AAF75-1E1C-4FEB-9734-71F0DD403680-701-000001263DB42F59.jpg

494E27CA-1326-4FD3-B3D2-0283D93F6766-701-000001269CC23A5E.jpg

Romp: 209 gr
Vleugel L: 279 gr
Vleugel R: 281 gr
V-staart: 64 gr
Carb verbinder: 24 gr

Totaal : 857 gr
Of
Totaal met staalverbinder: 1008 gr

Nu nog de servo's. ben er bijna uit :)

Lyckele

Erg mooie kist Lyckele.

Moet je de vleugels nog afwerken?? Lakken of zo of zijn ze al helemaal vliegklaar. Op inbouwen na van de servo's natuurlijk. Lijkt mij een erg mooie kist voor de helling.

Gr: Adrie

Erg mooie kist Lyckele.

Moet je de vleugels nog afwerken?? Lakken of zo of zijn ze al helemaal vliegklaar. Op inbouwen na van de servo's natuurlijk. Lijkt mij een erg mooie kist voor de helling.

Gr: Adrie

Adrie de kisten zijn afgewerkt met gelakt populieren fineer.
Vind ik zelf heel mooi....

Super, ik vond ze er al zo glimmend uitzien:D. Misschien een beetje jammer dat ze geen flaps hebben maar voor de helling is dat niet direct een gemis denk ik. Een twee meter kist heb ik al voor de helling. De twee 2,5 meter versie lijkt mij wel wat. Ben benieuwd hoe het vliegt.

Het is zeker een mooie kist Adrie, afwerking is echt super gaaf en de vleugels zijn heel sterk en geen torsie voelbaar. Frank van kuestenflieger geeft wel aan dat het beter
is om de vleugel af te lakken of met vernis te behandelen.

Op rc network loopt al een draad over de Nordpol en zag dat ze daar ook de mooie vleugels
spuiten of voorzien van oracover, iets wat ik zeker niet ga doen.
Daarvoor is het hout veels te mooi ;)

Ik lak de houtdelen af en dan nog de rc inbouwen.
De servo's worden Graupner DES 427 BBMG allround.
Ook komt er nog een haakje in om hem met een bungee te
kunnen flitschen :mrgreen:

Ik ga er geen electro van maken (dan had ik beter een andere kist
kunnen kopen)

Het duurt nog wel even voordat ik kan beginnen, servos moet ik nog bestellen, super druk op mn werk en dan nog de feest dagen. Maar ik zal de nodige foto's plaatsen.

Lyckele

Super, ik vond ze er al zo glimmend uitzien:D. Misschien een beetje jammer dat ze geen flaps hebben maar voor de helling is dat niet direct een gemis denk ik. Een twee meter kist heb ik al voor de helling. De twee 2,5 meter versie lijkt mij wel wat. Ben benieuwd hoe het vliegt.

Hoho adrie, hij heeft zeker wel flaps ;) Het hout is wel afgewerkt maar dan heel
licht. Komt nog een laagje overheen.

Lyckele

Nice!

Vraagje over de servo, ik zie je DES427 BB MG zeggen, maar de 427 heeft toch kunststoftandwieltjes? Voor zover ik weet is de 428 de MG versie van de 427..

Gerben

Lyckele,

Geen MG's op de flaps? Zeker op de helling kunnen die wel eens wat te verduren hebben.
Passen de 448'en niet op de flaps? Maar 0.5mm dikker, maar wel een heel stukje degelijker..

Groet,
Gerben

Lyckele,

Geen MG's op de flaps? Zeker op de helling kunnen die wel eens wat te verduren hebben.
Passen de 448'en niet op de flaps? Maar 0.5mm dikker, maar wel een heel stukje degelijker..

Groet,
Gerben

De 448 is zeker aan te bevelen voor de flaps, ipv. de DES427.
Zelf zou ik in dit toestel, zeker op de flaps de 10 mm MKS DS6100 met bearing kit gebruiken, bij Sloperacer.co.uk even duur als de 448 en waarschijnlijk nauwkeuriger.
De bearingkit kan je dan ook voor de rolservo's gebruiken waardoor levensduur en nauwkeurigheid erop vooruit gaan.
Dan wel de goede schroefjes voor beide (verschillende?) servo's erbij bestellen.

Prachtige kist trouwens, die Nordpol.

Rick

Back