nostalgie in een modern jasje

Het is inderdaad een mpx balkje bestaan uit twee delen, samen gevoegd is het 7x25x260mm.
Een vleugel buis toepassen word nogal in grijpend, lijkt mij.

2r6nnm0.jpg


Gr Pascal
 
Laatst bewerkt:
Vandaag er weer flink de sokken in gezet.
knippen, plakken, boren, buigen, snijden, schuren, meten, en op mijn sodemieter gehad modat er lijm aan de vloerbedeking zit. auw!!!
De tweede drijver begind al vorm te krijgen.
Servo's zijn in de romp gebouwd en aan gesloten op de roeren.
De steunen gebogen en aan de romp gemonteerd.
Hier een paar foto's van de vorderingen,

Schotje weg gefreesd anders kon ik de versteviging voor de steunen er niet in lijmen.

2j27tpf.jpg


De versteveging er in gelijmd.

2cz80p3.jpg


zl2i5j.jpg


293g5l2.jpg


Even kijken wat het resultaat is.

2e38glu.jpg


2usg38m.jpg


Gr Pascal.
 
Laatst bewerkt:
Hee Pascal,

ik had je draadje al een tijdje in het oog :) Prachtige kist heb je gekozen.

Wat betreft je setup: ik zou me niet teveel zorgen maken.
Als je setup 900 Watt vermogen kan leveren, dan heb je een specifiek vermogen van 265 Watt per kilo :cool: Meer dan voldoende om lekker mee te vliegen !

Wat betreft je drijvers, leuk om te zien dat er meer mensen zijn die ze zelf bouwen, zal Ton ook wel aanspreken :) Heb jij de drijvers in een glasmatje gezet of heb je ze zonder een glasmat in de folie gezet ?

Grtz,
Menno
 
Dankje voor je positieven reactie.
Ik heb de drijvers zonder te glassen in de folie gezet.
Ik weet dat het beter is maar ik ben van plan om nog een setje drijvers te maken die wat smaller zijn.
Als ze mij dan bevallen dan wil ik deze glassen.
Dus toch vermogen genoeg, yes. :-D

Gr Pascal.
 
Het lijkt er wel een beetje op.

Hoe staat de step tov van het zwaartepunt Pascal?
 
Ja dacht ik ook.
Ik denk dat het gezichtsbedrog is.
De achterste drijversteun staat zover naar achteren om dat hij achter de vleugel op de romp is gemonteerd.
De vleugel is 31cm breed dus daardoor staat de steun ook zover van achter op de drijver.

Gr Pascal.
 
Eerst een standaard gemaakt voor de kelly.
Deze was nodig om de drijvers op het goede punt te fixeren.
De kelly kan zowel op haar drijvers als op de kop in de standaard liggen, dit is handig voor de vleugel te monteren.
Een drijver zit er nu definitief aan door deze op te gieten met polyester.

2mxquyu.jpg


5dkxvo.jpg


2a4pl6s.jpg


dgqltv.jpg
 
Laatst bewerkt:
Wow Pascal,

dat ziet er heel erg goed uit :cool:
Ik denk dat je hoge ogen gooit als er een concours délegance wordt gehouden bij de watervliegmeeting :yes:

Vraag: heb je de alu steunen er gewoon ingezet en daarna een soort vakje volgestort met epoxy ?
Of heb je nog een soort ankertje erin gemaakt ?

Grtz,
Menno
 
Vraag: heb je de alu steunen er gewoon ingezet en daarna een soort vakje volgestort met epoxy ?
Of heb je nog een soort ankertje erin gemaakt ?

Precies zoals je het hier boven beschrijfd,
Het gaatje onder aan de steun is de verankering.
Hoe het zich gaat houden? de tijd zal het leren, maar nu voeld het zeer stevig aan.
O ja, en water dicht.
Maar het moeilijkste moet nog komen, HET MOET DE LUCHT IN. :-?
 
Ik hoop het, maar ik vind het nog altijd een beetje BRRRRRRRRRRRR...
Ik heb ook geen flauw idee wat voor invloed die drijvers gaan hebben op het vliegen.
En dan ook nog hoe die dingen het op et water gaan doen.
Kijk, als het niets zou kosten dan was het allemaal niet zo'n ramp, maar als ik dit in het water boor dan ziet mijn vrouw een kompleten kleerkast te water gaan en das minder!!!

Gr Pascal.
 
Laatst bewerkt:
De steunen naar de drijvers heb ik bekleed met 3mm balsa multiplex en rondom in de Oracover gezet.
Zo is het beter in harmonie met het toestel vind ik.
Of het allemaal gaat blijven zitten zal de tijd uit maken.

2me64vd.jpg


21jzjbl.jpg


Gr Pascal.
 
Back
Top