nostalgie in een modern jasje

Eh, kun je mij wijzen op waar ik dat gezegd heb?!?!?

Al kan ik me zo voorstellen dat je het met dit formaat toestellen wel iets zou kunnen merken.

Hoi Andre.
Volgens Berto heeft het behoorlijk invloed op het vliegen.

Gr Pascal.

ik weet het niet.op mijn drijvers zitten geen servo's voor de roeren.en die komen van een andere calmato af waar al mee gevlogen is,en op dezelfde manier bevestigt rechtstreeks aan het richtingsroer als nu bij mij (was pasklaar).ik ben er wel erg benieuwd naar hoe het vliegt met drijvers eronder,ook omdat het vliegtuig dan een paar honderd gram zwaarder weegt.maar mijn 8,5cc op 15% nitro gaat dat wel trekken denk ik,

Laatst bewerkt:
15% nitro................

Op zich heb je geen extra vermogen nodig om een kist met drijvers te vliegen (mits ze erg zwaar zijn natuurlijk).

Ook ik heb nog nooit een kist gehad waarbij in het waterroer kon loskoppelen, wel kon intrekken en dat was tijdens de starts goed te merken.

15% nitro................

Op zich heb je geen extra vermogen nodig om een kist met drijvers te vliegen (mits ze erg zwaar zijn natuurlijk.

de drijvers compleet met ophanging en roeren wegen tegen de 400 gram. de motor is een irvine 8,5cc en mag volgens het boekje tot 15% nitro gevlogen worden.

Eh, kun je mij wijzen op waar ik dat gezegd heb?!?!?

Al kan ik me zo voorstellen dat je het met dit formaat toestellen wel iets zou kunnen merken.

Tjonge berto, laat ik nu toch in de veronderstelling zijn dat ik dat ergens heb gelezen.
Sorry sorry, maar ik zie door de kippen de tekst niet meer!
:hammer::hammer::oops::oops:

Welke kippen ???

NEM_Abri_beeld.jpg

Gr japiooooo

hey pascall

ik weet niet of het roer het vliegen negatief zal beinvloeden,(ik denk het haast niet)
en in de lucht stuur je toch meer met de rolroeren.

maar bij mijn calmato bewegen de twee roeren gewoon altijd met het richtingsroer mee als ik ermee stuur. ik moet het nog testen maar ik hoop juist dat de meebewegende roeren wat extra zullen geven bij het meskantvliegen

Ik herinner nog mijn eerste test met de Westerly als watervliegtuig...( net afgekocht van iemand :rolleyes: )
Vrijdagavond voor de watervliegmeeting nog even testen op een plas bovenop een terril ( mijnberg )
De Westerly heeft géén rolroeren. Wat was er gebeurt ??
Opgestegen en wilde een bocht maken, maar toestel reageerde niet... Achteraf bleek het roerhoortje over te zijn
Toen met het waterroer proberen te sturen:confused: Dit werkte, en kon alzo een grote bocht maken en toestel veilig kunnen landen.
Heb ik toen geluk gehad :cool:

Das nun mooi kipke!

Dat is ook een optie, waterroeren iets groter maken dan heb je de rest niet meer nodig! :-D

Gr Pascal.

Wat denk je..............?
Vanmiddag nog even alles kontroleren, doet de splinter nieuwe servo in de drijver het niet meer. :(:nooo::(:nooo::(:nooo::(:mad::mad::mad::mad::mad::mad:
EN DAAR KAN IK NIET MEER BIJ!!!@#$%&^*()&}"{#@
NIET REAGEREN WANT IK STA OP KLAPPEN!!!!:hammer::hammer::hammer::hammer::hammer::oops::oops::oops::oops:

De zaag er in.

2mq6fr8.jpg

De veroorzaker

2hpknbb.jpg

Nieuwe servo er in , gelijk maar een slagje zwaarder gepakt.
morgen weer dicht maken en dan eens kijken of kelly de lucht in wil.

bgcz00.jpg

Gr Pascal.

Back