NRW CUP zondag 22 September Losser

Discussie in 'F5J' gestart door funpeter7823, 30 aug 2019.

  1. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.424
    Locatie:
    Rijnsburg
    Om in de top mee te komen heb je ook een bepaald niveau materiaal nodig maar zoals Karel al zei: je kan een goede klassering niet kopen.

    Dus met jouw mooie High Aspect zal je een andere tactiek moeten aanhouden maar wat is daar mis mee?

    Ga voor die veiligere hogere start, dan heb je meer tijd om die goede lucht te vinden en ja....dan verlies je van de mannen die op de helft van jouw starthoogte vol vliegen.

    Maar dan win je van de mannen die hem niet vol vliegen en dát doe je dan maar wel even met een 'koelkast'!

    Ik heb voorheen met een Inside mee gedaan en daar toch hele leuke resultaten mee behaald. Geen topklassering of ook maar in de buurt van het podium hoor, maar dat lukt mij nu met een Plus ook niet. (Dat vraagt beter vliegwerk dan mijn gehengel)

    Maar ik kon er op een goede dag wel redelijk mee in het middenveld eindigen en dat geeft net zo veel, zo niet méér, voldoening !
     
    jowa vindt dit leuk.
  2. funpeter7823

    funpeter7823

    Lid geworden:
    22 nov 2013
    Berichten:
    864
    Locatie:
    Emmen
    @Justus, ook voor jouw is het podium tijdens een NK wedstrijd gewoon haalbaar. Je moet er wel voor willen kiezen en voor een volgende stap gaan maken.

    Een tweede goede (gebruikte) kist, mee gaan en ervaring op doen tijdens internationale wedstrijden en meer samen trainen met betere piloten dan jezelf.

    De laatste stap is je op wedstrijden laten coachen door iemand met meer ervaring.

    Het is aan jezelf of je nogmaals (aankoop plus) uit je comfortzone en de stappen wilt maken.

    Je kunt natuurlijk ook tevreden zijn met je huidige plafond. Daar is niets mis mee.
     
    Justus vindt dit leuk.
  3. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.424
    Locatie:
    Rijnsburg
    Daar heb je helemaal gelijk in Peter.

    Ik ben mij er bewust van dat ik, als ik echt beter wil gaan presteren, ik m'n andere leuke modelvlieg-activiteiten moet verminderen om meer tijd aan het f5j spelletje te gaan besteden.

    Daarnaast is het een hele bewuste keuze om mijn vrije tijd ook bij mijn gezin te willen zijn. Niet om zielig te doen maar je weet, ik ben om de week een week van huis voor mijn werk. In die werkweek is weinig ruimte voor sociale activiteiten en de week thuis besteed ik dus ook graag echt thuis en het is een bewuste keuze van mij om mijn spaarzame weekenden niet ook nog eens altijd de deur uit te zijn.

    Dat gezegd hebbende droom ik er wel eens van om in toekomst, als de kids wat zelfstandiger zijn, wat vaker weekendjes weg met mijn vrouw te combineren met die internationale wedstrijden.
    Dat gaat zeker wel gebeuren maar niet op heel korte termijn dus tot die tijd geniet ik van het spelletje op de wijze waarop ik dat nu doe.

    De ervaringsopbouw gaat dus niet heel snel maar er zit nog steeds een stijgende lijn in dus wie weet wat de toekomst allemaal brengen gaat.
     
    funpeter7823, F3J-Karel en frans46 vinden dit leuk.
  4. gertjan siemons

    gertjan siemons

    Lid geworden:
    26 jul 2016
    Berichten:
    106
    Locatie:
    Rotterdam
    Heerlijke dag gehad op een wel heel mooie lokatie, hulde daarvoor.

    Zelf matige gevlogen stond in dubio om wel of geen ballast te gebruiken, na de eeste ronde vanwege de wind toename met 400 gram extra gaan vliegen dus totaal met 1600 gram, twijfel achteraf of dat een goede keuze was gezien de af en toe zwakke thermiek.

    Het blijft een uitdagend spel, waarbij de toppers wederom lieten zien dat een combinatie van goede keuzes maken en zuinig vliegen resultaat oplevert.

    Normaal gesproken vlieg ik liever niet in de zwerm, maar dacht laat ik dat maar een keertje (veilig) gaan doen, met als gevolg dat ik 5 minuten later een paar meter boven de bomen hing.

    Gevolg een hoop geploeter om een beetje hoogte en tijd te winnen, terwijl de kist angstig laag achter de bomen verdwijnt, ondertussen ga ik er ook niet beter om vliegen met de tong uit de mond en een shake van een meter, niet mijn ding...
    We vliegen nog met twee kisten, de rest staat aan de grond de druk neemt toe.

    Uiteindelijk toch de strijd moeten opgeven en na 8 minuten de landing ingezet, de andere kist vliegt vol, dus je weet dat je veel punten aan je broek krijgt.

    Voor een hoge klassering zijn de kansen dan verkeken had mn schrapper al gebruikt.

    Gelukkig een heerlijke laatste vlucht gemaakt door als enige te kiezen voor het verre heideveldje rechts voor en met veel voldoening leuke bel uitgedraaid met gemak vol gevlogen met een 50 pt landing.

    Mooie en ook weer leerzame wedstrijd.

    Tot ziens in Alkmaar.. GJ









    Sent from my HTC U11 using Modelbouwforum.nl mobile app
     
    Justus en funpeter7823 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina