Occre Palamos

Het is alweer even geleden dat ik een update heb geplaatst. Er is toch het een en ander gebeurt.
Aan de stuurhut heb ik wat extra's gedaan zoals wat accessoires toegevoegd, deurkozijnen gemaakt zodat de deuren iets naar binnen vallen en ramen met kozijn zodat de kozijnen iets meer naar de buitenkant komen. De stoel is gemaakt van een ijsstokje. Vormen gemaakt met de dremel en een poot gemaakt van een wieldop en een stukje afval plastic:
20220308_185300.jpg
20220308_185201.jpg
20220308_185229.jpg
20220308_185247.jpg
20220308_185154.jpg

Laatst bewerkt:
Leuk scheepje Maarten, maar de kajuitingang staat wel erg dicht tegen de stuurhut aan. De ontwerpers mogen wel een beetje aan ergonomie gaan doen. Of gaat de hut nog naar achteren? Gr. Klaas.

Leuk scheepje Maarten, maar de kajuitingang staat wel erg dicht tegen de stuurhut aan. De ontwerpers mogen wel een beetje aan ergonomie gaan doen. Of gaat de hut nog naar achteren? Gr. Klaas.
Ik hoop dat ik het kan oplossen. Het viel mij ook op dat het niet klopt zo. De deurtjes zouden niet eens open kunnen nu.

Ik heb verlichting gemaakt voor de stuurhut. Ook is de stuurhut volledig beplankt en heb het iets anders gedaan dan het origineel. Ik vind het te lomp worden met de notenhouten beplanking op iedere hoek.
Ik heb er ook een interieur ingemaakt.

De stuurhut gaat ook iets naar achteren om wat meer ruimte te creëeren bij de kast (?) die er voor komt te staan.

20220404_000110.jpg
20220404_000417.jpg

Maarten, Die kast? Is de ingang naar het vooronder. Noemde dat de vorige keer de kajuit. In het echt zullen er een paar slaapplaatsen zijn. Gr. Klaas.

Weer wat geleerd. Ik wist vrijwel niks van schepen maar door het bouwen leer ik steeds meer. Wat voor mij wel een raadsel is zijn die 2 borden op de achtersteven.
Ik heb best veel gezocht naar oude vissersbootjes maar zie nergens van die flappen opzitten.

Maarten,
Ik denk dat het zogeheten "scheerborden" zijn.
Ik ben geen vissersman maar als ik het goed hem worden de netten met die borden open en van de vissersboot afgehouden als ze gesleept worden.
Die borden worden overigens nog steeds gebruikt.

Plaatje van internet:
000215weetfo07.jpg

Groet,
Mathieu

Back