Off-Road Buggy

hallo allen,

een tijdje geleden heb ik voor mezelf gedeeltelijk opgemaakt dat mijn eerste brandstofauto een off-roader moet zijn, nu ik mij iets dieper (nog dieper dan ik al was) heb verdiept in de hobby ben ik spijtig genoeg toch weer moeten gaan twijfelen. Ik ben nu aan het kijken toch voor een on-road voertuig maar nu zijn mijn vragen:

1. Ik heb hier het standaard asfalt tot mijn beschikking en een parking van klinkers, voldoet dit om een onroad voertuig te gaan rijden? met standaard bedoel ik dat asfalt met die ''kiezelsteentjes'' erop of is dit toch net iets te ruw.
2. Mijn dealer heeft diverse modellen van Carson staan, voertuigen hebben allen een CV-10 nitro chassis. Nu heb ik de G-TECH 180 op de korrel maar ook de AMG Mercedes benz set. nu heb ik gelezen dat deze modellen ongeveer 1-1.2 cm boven de grond liggen is dit niet te laag?
3. mocht de ondergrond niet aan de eisen voldoen dan ga ik over tot de aanschaf van de HPI Trophy 3,5
4. eventueel is er de mogelijkheid om uit te wijken naar Venlo waar men Tamiya verkoopt bij Luthart

het moet in principe het cadeau worden voor wanneer ik mijn examen haal.

mocht er al zo een draadje zijn dan hoor ik het graag danwel mijn excuses voor het vervuilen van dit geweldige forum.

Laatst bewerkt:
Wat je moet doen kan ik niet zeggen, ik kan alleen melden wat ik zou doen..

Ik zou nl voor een offroader gaan. Met als reden dat je die overal neer kunt zetten en een rondje kunt rijden. Bij mij in de buurt zijn niet zoveel plekken met mooi glad asfalt, dus heb ik gewoon veel meer lol aan een offroader

Voor een onroader ligt het een beetje aan de auto en aan de staat van het parkeerterrein of je er goed mee kunt rijden.
Dat asfalt zal niet zo'n punt zijn, dat red je wel, die bestrating daarentegen is lastiger. Dan hangt het helemaal van de bestrating af(staat, welke stenen) maar doorgaans wordt je er niet echt warm van.

iig, ik weet niet of iets nieuws heb gezegd, maar succes met je keuze:D

Ik zou ook voor een off-roader gaan ... zo'n truggy model.
Die liggen niet super hoog op de wielen en je kan er een set onroad wielen bij kopen voor betere grip op het asfalt. zo kan je rijden waar je wil

Wherever i lay my hat, that's my home.
Wherever i put my RC car, that's my racetrack

1 cm hoogte is vrij veel voor een onroad;). Wedstrijd modellen zitten nog lager bij de grond.

Als je onroad wilt dan zou ik voor een cardan aangedreven auto gaan en niet met snaar aandrijving. De kyosho fazer zal een goed oplossing zijn of de HPI RS4 modellen.

M.v.g. Mark

Zo'n RS4 heb ik nog wel liggen, is wel een opknapper.... wel met nieuwe alu velgen en goed werkende motor.
mag je voor een paar tientjes wel hebbenn ;)

dan ga ik de aanschaf van de HPI Trophy 3.5 overwegen. Het mag dan wel mijn slaagcadeau zijn maar met een cijferlijst met alle vakken boven de 7.5 acht ik dat geen enkel probleem :-). mijn HPI Dealer (maasmodelbouw Roermond) is bereid om alles bij aanschaf in te stellen en in te lopen dus dat is wel gunstig voor de beginnende RC liefhebber denk ik zo.

Laten afstellen en inlopen is leuk, maar bedenk wel dat het ook leerzaam is om dit zelf te doen...anders moet je iedere keer naar de winkel om de afstelling bij te laten stellen ;)

klopt inderdaad ook wel weer ja Snellehenk...
maar op het moment ben ik nog niet ze technisch aangelegd, heb wel al verschillende filmpjes enzovoorts gezien maar ik word er nog niet echt wijs uit... :-(

Wherever i lay my hat, that's my home.
Wherever i put my RC car, that's my racetrack

i = een letter
I = een woord

On-topic : Off-road kopen met on-road wielen & setje vering misschien.
On-road voertuigen zijn meer parcours of ideale wegen gericht.

Mvg

vandaag even bij de dealer geweest en die raadde me de HPI Trophy 3.5 aan.
dealer verkoopt alleen maar HPI omdat er van Kyosho moeilijk aan onderdelen te komen is of de consument er maanden op moet wachten, met Tamiya is hij gestopt omdat het allemaal in van die gietijzeren vormen komt of zo iets...
Ik overweeg de Trophy in zekere zin alleen wil ik wel eens weten waar zijn top ongeveer ligt, en wat een setje onroad bandjes kost.

Mvg Kater 232

vandaag even bij de dealer geweest en die raadde me de HPI Trophy 3.5 aan.
dealer verkoopt alleen maar HPI omdat er van Kyosho moeilijk aan onderdelen te komen is of de consument er maanden op moet wachten, met Tamiya is hij gestopt omdat het allemaal in van die gietijzeren vormen komt of zo iets...
Ik overweeg de Trophy in zekere zin alleen wil ik wel eens weten waar zijn top ongeveer ligt, en wat een setje onroad bandjes kost.

Mvg Kater 232
Bij welke winkel heb je geinformeerd als ik vragen mag?
Ik heb nog nooit gehoord dat Kyosho onderdelen moeilijk verkrijgbaar zouden zijn..
Ik heb zelf een Kyosho truggy gehad en de meeste onderdelen(als ik al nodig had) waren binnen een week tot 10 dagen binnen hoor.
Maar een HPI Trophy is een leuke auto.
onderdelen makkelijk te krijgen idd..

Zelf heb ik ook gekeken voor de trophy maar ben zelf toch voor de LRP S8 gegaan omdat die er naar mijn idee iets degelijker uitzag. De Trophy heeft iets toy achtigs over zich.
En daar komt nog bij dat een LRP motor erg goed is. (ook geen slechte ervaringen met Force maar LRP is ff iets beter IMO)
Succes met je keuze...

Da's Protech bij Maas modelbouw in Roermond, die hebben geen Kyosho. Sterker nog, ben er ooit een keer geweest, Kyosho vinden ze in die winkel speelgoed en willen ze ook niks van bestellen. Ik maak geen gein !

Tis wat verder, maar ga eens kijken bij modelbouwshop Geleen of Shamrock in Maastricht, met name die laatste heeft heel veel. Ook Protech, maar ook Kyosho en vele andere. Die hebben ook de Inferno GT staan dacht ik.

bij Leo Verspaget hebben ze ook Kyosho enig advies over een auto om daar aan te schaffen? denk aan de kyosho inferno sport 3. alleen de onderdelen van Kyosho zijn vrij duur of niet? duur... laat ik zeggen stevig aan de prijs en anders ga ik voor de Trophy.... ziet er mooi uit en lijkt me ook vrij degelijk...

Laatst bewerkt:
Orion ik weet dat deze hobby duur is maak je daar maar geen zorgen over ;-)
dan ga ik binnenkort eens naar Eindhoven..

gegroet

Beide auto's zijn gewoon goed, mijn ervaring is wel dat de Kyosho onderdelen duurder zijn dan vergelijkbare van HPI.

Ik twijfel zelf ook heel erg tussen de Inferno of de Trophy. Beide auto's hebben hun dienst wel bewezen, de Inferno is er al jaren en gaat gewoon goed.
De Trophy is niets anders dan een Hotbodies Lightening, en die is er toch ook al wel een tijd.

Ik neig zelf richting de Inferno, puur omdat ik mijn Kyosho FW-05T fijner vindt rijden dan de HPI RS4 Evo3+ die ik heb.
Prijs van onderdelen etc maakt me niets uit, deze hobby kost gewoon veel geld en als ik dat niet heb, gooi ik de hobby aan de kant en pak het weer op als het wel kan.

Back