Off-Road Buggy

Orion ik weet dat deze hobby duur is maak je daar maar geen zorgen over ;-)
dan ga ik binnenkort eens naar Eindhoven..

gegroet

Ik weet dat over winkels praten niet word gewaardeerd maar als je naar Eindhoven kunt rijden kan je ook naar Helmond gaan. Daar hebben ze dan net ff iets meer verstand van zaken. Doe je dit niet, laat je dan niet al te veel wijs maken over inlopen van je motor en laat het hun al helemaal niet doen. Neem gewoon meteen een bus 25%nitro en ga er zelf mee aan de slag. Lees hier de sticky's of vraag om raad.

de kyosho inferno sports 3 is aan te raden.
ik heb hem nu zo'n 3 weken en heb er al veel plezier aan beleefd,het is idd een degelijke auto.
ik heb ook onroad banden gekocht voor het inlopen en als ik af en toe op asfalt wil rijden.
ik heb ze besteld bij conrad voor 15 euro per paar (velg en band)

gr Jeroen

Ik zal binnenkort naar Duitsland gaan naar Waldfeucht kijken wat ze daar zeggen, Ik spreek alleen geen duits dus iemand die een spoedcursus kan geven... graag ;-)

Wat is nou het beste om te kopen een RTR setje of een kit waar wel alles inzit? Voor een beginner denk ik zelf een RTR al lijkt het me ook leuk om hem zelf te bouwen, omdat je dan ook een stukje van de innerlijke autotechniek ontdekt.

Hangt er vanaf of je geen twee linkerhanden hebt ;)
Maar een RTR vind ik persoonlijk wel wat beter omdat je er uiteindelijk wel achterkomt hoe zo'n auto nou precies in elkaar zit, maar dat je wel weet dat zo'n auto gelijk goed in elkaar zit..

Maarja, ieder zijn mening..
Persoonlijk vind ik een RTR voor je eerste auto wat beter :P

Maar een RTR vind ik persoonlijk wel wat beter omdat je er uiteindelijk wel achterkomt hoe zo'n auto nou precies in elkaar zit, maar dat je wel weet dat zo'n auto gelijk goed in elkaar zit..

Helaas is de praktijk anders, kijk maar hoeveel vragen hier gesteld worden over problemen zonder dat ze uberhaupt maar 1 schroef hebben losgedraaid. Veel mensen die een RTR kopen zijn juist bang om iets uit elkaar te trekken omdat ze daarna mogelijk niet meer weten hoe het in elkaar te moeten zetten.

Daar heb je een exploded view voor !
Die ook bij een kit zit natuurlijk, maar bij een kit moet je alles zelf in elkaar zetten.

Maar de mensen die geen enkel schroefje willen losdraaien zijn gewoon geen mensen voor deze hobby ;)

Als het model wat jij graag wilt in kit versie is te verkrijgen zou ik daar voor gaan. Leer je inderdaad iets over de techniek, daar in tegen gaat er niets boven het zelf in elkaar zetten van je eigen auto. En je maakt het je zelf ook nog eens makkelijk als je onderhoud moet plegen, weet je wat je wel en niet hoeft los te maken.
Lekker voor de kit gaan

Mijn eerste (en huidige) nitro was een RTR, puur omdat ik mezelf onderhand een beetje ken; Ik weet zeker dat ik, had ik een kit gehad, veel te gehaast bezig was geweest om maar zsm te rijden. Met de RTR was het enkel een aantal dingen monteren (zoals luchtfilter, vleugel, etc) en gaan.

Achteraf was een kit misschien leuker geweest, maar houd 't in je achterhoofd.

Bij mijn aankoop dacht ik precies hetzelfde als YoepDL,
Het blijft natuurlijk je eigen beslissing, want wat wil je nu graag zsm ? Rijden of de auto onder de knie krijgen, of wat vind je het belangrijkste ?

Een kit en RTR is beide natuurlijk even goed, maar net wat je wilt :)
Succes

zo, daar ben ik weer eens ;-)

Ik heb na de ''race'' bij RoMAC vandaag besloten dat het een buggy gaat worden, nu is mij daar geadviseerd een Ho Bao te nemen(excuses voor mogelijke spelfouten) alleen zal dit niet geheel in het kostenplaatje wat ik voor ogen had (max. €400,- met afwijking van 20 euro maximaal).

Nu is mijn oog gevallen op de HongNor ultra MBX buggy met de startset van € 140,- en een setje on-road banden van €12.50 per 2 dus 25 euro. Is dit een goede keuze of is bijvoorbeeld de HongNor LX-1 beter? Of zijn het allebij geen prettige modellen?

voor ik het vergeet, de beide buggy's zijn afkomstig van PK-Racing in Dordt en de HoBao van the-border.com....
graag jullie mening:$

edit: welk percentage brandstof moet ik erbij kopen? 16-20%?

Laatst bewerkt:

Ik heb na de ''race'' bij RoMAC vandaag besloten dat het een buggy gaat worden, nu is mij daar geadviseerd een Ho Bao te nemen(excuses voor mogelijke spelfouten) alleen zal dit niet geheel in het kostenplaatje wat ik voor ogen had (max. €400,- met afwijking van 20 euro maximaal).

Nu is mijn oog gevallen op de HongNor ultra MBX buggy met de startset van € 140,- en een setje on-road banden van €12.50 per 2 dus 25 euro. Is dit een goede keuze of is bijvoorbeeld de HongNor LX-1 beter? Of zijn het allebij geen prettige modellen?

voor ik het vergeet, de beide buggy's zijn afkomstig van PK-Racing in Dordt en de HoBao van the-border.com....

Wat dacht je van deze? Ho Bao Hyper 8.5 Pro EC Full Option kit with HYPER .21 PRO 8-port engine :: HOBAO :: GAS POWERED CARS :: CAR KITS :: The Border Online RC Shop
Deze past toch in het budget van 400 euro? Een erg mooie auto voor de prijs vind ik... En je hebt 20%-25% nitro nodig voor deze auto.

He dude, doe eerst je huiswerk eens wat beter. We hebben nu al een paar behoorlijke chat sessie's achter de rug. Voor 400 euro ga je geen complete kit kopen, 1:8 buggy die meekan met de Romac clubwedstrijden. Je koopt er net een chassis voor met motor zoals de suggestie van de vorige post.

Bij een auto als deze komen, startbox, accupacks voor startbox, accupack voor auto, set goede servo's, zender/ontvanger, lader, gloeiplugdriver etc etc.. en dan heb ik het nog niet eens over de spullen die je kapot gaat rijden als beginnende rijder.

Ik bedoelde eigenlijk de Ho Bao Hyper 8.5 RTR 1/8th Racing Buggy, dan kom ik maar niet mee op de clubwedstrijden, gewoon voor de FUN meerijden. Ik wil voorlopig eerst een beetje OEFENEN op een RTR model en dan eventueel later ombouwen tot de pro variatie

He dude, doe eerst je huiswerk eens wat beter. We hebben nu al een paar behoorlijke chat sessie's achter de rug. Voor 400 euro ga je geen complete kit kopen, 1:8 buggy die meekan met de Romac clubwedstrijden. Je koopt er net een chassis voor met motor zoals de suggestie van de vorige post.

Bij een auto als deze komen, startbox, accupacks voor startbox, accupack voor auto, set goede servo's, zender/ontvanger, lader, gloeiplugdriver etc etc.. en dan heb ik het nog niet eens over de spullen die je kapot gaat rijden als beginnende rijder.

Je hebt wel de welkoms vlag uithangen voor de nieuwe beginnende rijder. Bij ons kan eenieder die een transponder op de auto monteert meedoen met wedstrijden of je nu een RTR buggy hebt of een kit van 1000E.
Het gaat per slot voor rekening eerst om de fun.

De ultra mbx is wel zonder besturing, dus je hebt nog zender set nodig. Deze is wel bij de LX-1 inbegrepen. Let er ook op dat de motoren voor beide modellen groter is dan 3,5cc wat niet is toegestaan bij wedstrijden.
Je zou naar PK-racing kunnen bellen of mailen of ze er niet een gelijksoortig 3,5cc motortje bij willen doen inplaats van de orginele

Helemaal mee eens hoor, maar niet in dit geval. De topicstarter weet gewoon nog niet wat ie wilt. Ben al een hele tijd met hem bezig geweest, maar hij moet eerst de rust vinden, goed weten wat ie kan en mag uitgeven en dan een beslissing nemen in wat ie koopt.

En voor 400 euro koop je wel een RTR kit, maar rij je geen clubwedstrijden mee op een nivo dat het ook mogelijk is om redelijk vooraan mee te rijden. En natuurlijk is gewoon meedoen belangrijk, maar winnen is toch echt leuker.. Om nog maar niet te spreken over de lopende kosten als je regelmatig wilt meedoen.

Back