Off-Road Buggy

Helemaal mee eens hoor, maar niet in dit geval. De topicstarter weet gewoon nog niet wat ie wilt. Ben al een hele tijd met hem bezig geweest, maar hij moet eerst de rust vinden, goed weten wat ie kan en mag uitgeven en dan een beslissing nemen in wat ie koopt.

En voor 400 euro koop je wel een RTR kit, maar rij je geen clubwedstrijden mee op een nivo dat het ook mogelijk is om redelijk vooraan mee te rijden. En natuurlijk is gewoon meedoen belangrijk, maar winnen is toch echt leuker.. Om nog maar niet te spreken over de lopende kosten als je regelmatig wilt meedoen.

Je gaat toch geen wedstrijden winnen als beginner, dus waarom niet een beetje proeven aan de sport/hobby.
Als je alles gaat tellen wat je allemaal nodig hebt om wedstrijden te winnen op redelijk club nivo, leg je maar 1500 tot 2000 E op tafel.

Door sparen (450 euro geloof ik) en de Hong nor X2 CR buggy kopen, dan druk je er om te oefenen een force motortje op en als je dan een keer 300 tot 400 euro over hebt koop je je een goed blokje.

Door sparen (450 euro geloof ik) en de Hong nor X2 CR buggy kopen, dan druk je er om te oefenen een force motortje op en als je dan een keer 300 tot 400 euro over hebt koop je je een goed blokje.

Als je (goed) gelezen had, dan kon je zien dat zijn budget max. 420 voor de hele auto is...
En nu kom je met een race chassis van 450 die je aan een beginner suggereert...:confused:

Als je (goed) gelezen had, dan kon je zien dat zijn budget max. 420 voor de hele auto is...
En nu kom je met een race chassis van 450 die je aan een beginner suggereert...:confused:

JIJ moet echt beter gaan lezen voor je mij op mijn lees cappaciteiten probeert te wijzen. Ik zei DOORSPAREN.

Ik zie het probleem niet met een beginner? Deze auto is lekker simpel en helemaal niet ingewikkeld. Kijk dat jij een beginner wil opzadelen met een Ninko auto of zo, liefst natuurlijk nog een met een touwtje er aan........

Wat ik dus zeg is, spaar door inversteer in een auto waar je langere tijd plezier van hebt. Je hoeft immers niet direct een ingewikkeld blokje te kopen. Daarnaast is dit een kit versie, dus wat is er nou beter voor een beginneling dan zijn eigen auto mooi in mekaar te zetten. Zo leer je je auto door en door kennen.

Mijn eerste auto was een GS storm CL1, heb er nooit spijt van gehad.

Orion, daar moet ik dus nog een motor (big block, 3.5cc of meer), zenderset met ontvanger en twee servo's, accu's, lader, startbenodigdheden, brandstof etc..bij kopen dan zit ik nog eens met 2-300 euro extra dan komt ik dus uit op rond de 7-800 euro dat geld heb ik over een jaartje pas bij elkaar omdat ik ook nog mijn pinkpop en Rockwerchter kaartjes moet betalen....

Ja ik snap t wel, maar goed, ieder zijn ding natuurlijk.

Motor = 100 euro voor een beginneling (force)
Zender set = 40 euro meest simpele wat er is (zelfde dus als bij een rtr)
startsetje = 20 euro
blikje nitro = 25 euro (2,5 liter)

Maar goed,

Google even op RC outlet.nl daar hebben ze een KIT van een XRAY staan voor nog geen 200, dan blijf je wel binnen je budget. Of je koopt zo een ansman virus ding. Die blijft ook onder de 200. Ik zag laast ook al ergens een hellfire SS voor 150 euro voorbij komen.....

Ja ik snap t wel, maar goed, ieder zijn ding natuurlijk.

Motor = 100 euro voor een beginneling (force)
Zender set = 40 euro meest simpele wat er is (zelfde dus als bij een rtr)
startsetje = 20 euro
blikje nitro = 25 euro (2,5 liter)

Maar goed,

Google even op RC outlet.nl daar hebben ze een KIT van een XRAY staan voor nog geen 200, dan blijf je wel binnen je budget. Of je koopt zo een ansman virus ding. Die blijft ook onder de 200. Ik zag laast ook al ergens een hellfire SS voor 150 euro voorbij komen.....

en met de set die jij nu voorsteld vergeet je nog de accu voor de ontvanger en de batterijen voor de zender etc...

maar toch voor de records....:
Offroad buggy,
liefst RTR
en het liefst rond de 400 euro met een uitslag van 20 euro naar boven.
dan zit ik zelf aan het volgende te denken (startset en accu's krijg ik van ouders (A)als ik slaag teminste.. )

HONG NOR ULTRA MBX BUGGY with 4.6cc (.28 ) Pull start engine - blue body € 249.00 (PK Racing) moet wel nog zender ontvanger etc bij servo weet ik niet..

HONG NOR ULTRA LX-1 buggy, ready to run, met 4.6cc motor € 349.00 (contact opnemen met PK over motortje)

LRP S8 BX RTR - Premium 1/8 Nitro €399,00 (van de goor modelbouw)

Ho Bao Hyper 8.5 RTR 1/8th Racing Buggy €449 (the-border.com maar dit is wel het uiterste geval als ik 30 euro los kan weken)

1:8 Inferno MP7.5 Sports 3 Preis: 279,00 EUR (WW Modellbau)

zo, dit zijn de keuzes die ik in principe heb...
suggesties?

Laatst bewerkt:
tips of andere auto's zijn ook welkom ;-)

Ben het helemaal met Orion1980 eens je kunt beter doorsparen voor een goeie. Je geeft zelf al aan dat je ermee het circuit op wilt en misschien de club wedstrijden mee wilt doen. Dan kom je al snel uit op een .21 motor (3,5cc), daar al veel rtr modellen met een .28 (4,6cc) zijn uitgerust, vallen deze al af in mijn ogen. De beide Hong Nor en ook de Kyosho(tenminste de US sport) vallen al af. Kyosho inferno 7.5 sport3 en de LRP lijken mij niet stevig genoeg voor op de baan. (zelf ervaring met de 7.5 sport3)

Als je doorspaart voor zoiets als dit:Losi: 8IGHT 2.0 4WD RTR: Losi (LOSB0084)
dan ben je meteen klaar, dan heb je meteen een hele goede zender (storings vrij), een .21 (klaar voor wedstrijden, club niveau) en je hebt meteen een startkist (geen gezeur met brekende touwtjes).

Als het bevalt het rijden met buggy zijn de zender en startkist toch meestal het eerste wat de hobbyist vervangt. Dus meteen een goeie investering.

kerel,,, dat zou een goed advies zijn ;-) even mijn ouders lief aankijken en de waarde van de accu's opzoeken... ansich heb ik de financiele middelen er wel voor.. maar weet je toevallig ook een dealer die dit model in Ned. of europa verkoopt? zie mbs-racing meer van die modellen staan, weet alleen niet welke. vanuit amerika in laten vliegen lijkt me riskant... ? iemand ervaring mee?

Laatst bewerkt:
Als je doorspaart voor zoiets als dit:Losi: 8IGHT 2.0 4WD RTR: Losi (LOSB0084)
dan ben je meteen klaar, dan heb je meteen een hele goede zender (storings vrij), een .21 (klaar voor wedstrijden, club niveau) en je hebt meteen een startkist (geen gezeur met brekende touwtjes).

Als het bevalt het rijden met buggy zijn de zender en startkist toch meestal het eerste wat de hobbyist vervangt. Dus meteen een goeie investering.

Met deze set ben je inderdaad meteen klaar. Erg goede wagen en die zender die erbij zit is ook zeer goed. Ik weet alleen niet wanneer deze in NL komt en of deze wel überhaupt hier te verkrijgen zal worden.

EDIT: Dit is denk ik ook wel een goede keuze. Dit is de Losi 1.0 niet zo nieuw als de 2.0 maar zeker nog steeds wel wedstrijd waardig.
En je kan hem voor niet al te duur uit Engeland halen. Bolton Model Mart
Maar nu zie ik dat de motor een .26 is.

Laatst bewerkt door een moderator:
Probleem met deze auto is alleen de douane (lijkt me vrij grote kans dat ze deze er uit pikken?), en de verzendkosten en bovenal onderdelen zijn in Nederland te krijgen?Schroefjes enz....? Als dat zo is dan gaan ik liever hier in Nederland kijken naar een leuk auto'tje zoals ik al zei eventueel de ho bao hyper 8,5 RTR.... Of is deze dan net niet goed genoeg om op het circuit te rijden EVENTUEEL LATER! met enkele upgrades wedstrijden

Laatst bewerkt:
Goed... mijn )voorlopige' besluit staat denk ik zo goed als vast, ik geloof niet dat het bij de RoMAC erg veel uit maakt welk blokje je hebt? Indien nee word het de HO BAO Hyper 8.5 RTR 399 euro bij Shamrock maastricht (mocht de link niet mogen excuses dan: Shamrock-Maastricht.nl - Hyper 8.5 ). Als het wel een bepaald blok moet zijn ga ik nog even verder kijken ;-)

Of zou in dit geval de Kyosho beter zijn?
deze dus: Shamrock-Maastricht.nl - Inferno US Sports Kyosho inferno US sports

ik heb onlangs bij jerryland.de een hyper 8.5 rtr gekocht voor 300 euro

super auto! (er zit inderdaad een 3.5 motor op)

Ja in duitsland heet het graupner maar het is gewoon een hobao. Je kunt ook de hyper st nemen, dat is een hele mooie truggy, die heb ik ook.

Zo,

Nadat mijn ouders zo goed als overgehaald zijn kan ik mijn eindbesluit nemen echter beroep ik hier wel op een beetje hulp van jullie kant.
Ik val toch even op het HPI verhaal terug, volgens mijn moeder kan ik het beste een HPI nemen (heeft bij mijn weten nooit RC gereden maar dat terzijde) omdat de dealer 'om de hoek' zit. Probleem is alleen dat ik heb GEHOORD dat ze bij die modelwinkel rommelen met de Nitro.

Nu dus mijn keuze:
HPI Trophy 3.5 (met topspeed?? nitro bij de dealer om de hoek in maasniel)
Hobao Hyper 8.5 (met Tornado nitro, bij de dealer in Maastricht)
Kan bij de dealer in duitsland Sidewinder kopen, welke nitro is dan beter?

Gaf hierboven al aan dat het een off-road buggy moet worden, eventueel om later te upgraden naar een wedstrijdwaardigere buggy. Kom dus alsjeblieft niet aanzetten met die Pro chassis van 400+, ben maar een simpele vakkenvuller...

Laatst bewerkt:
Back