Officiele hellingzweeflocatie nu geopend

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dank aan allen die hier een positief geluid laten horen. Inderdaad, om elke vliegplek moet vroeg of laat geknokt worden. Samen met de clubs doen we daar hartstikke ons best voor. Meestal duurt het jaren. Deze keer ging het gelukkig veel sneller. De KNVvL kan gewicht in de schaal leggen.

Nog een kleinigheid rechtzetten. De KNVvL contributie voor modelvliegers is geen 80 maar 68 euro. Ook dat vinden we zelf nog veel. We bewegen hemel en aarde om die contributie voor clubs die zich met AL hun leden aansluiten ongeveer te halveren. Ook dat lukt niet vanzelf. Of we dat kunnen realiseren hangt veel meer van de modelvliegclubs en hun leden af, dan van ons. Als de meesten de kat uit de boom blijven kijken, zal het niet lukken. Slechts als we de kosten om voor jullie belangen op te kunnen komen met heel velen delen, maken we een kans.

Kritiek mag en moet. Daar kunnen we beter van worden. Soms lijkt het echter dat velen denken dat de modelvliegwereld beter af zou zijn zonder KNVvL. Als zij gelijk hebben, dan houden we er toch gewoon mee op?

Boudewijn Swanenburg

Ik ben 1 van diegene ja die het beter zou vinden zonder knvvl.
Dus wat mij betreft mag deze organisatie gelijk ophouden.

De mensen die het dus nog steeds niet doorhebben dat er nu 10.000 modelvliegers uitgesloten zijn van hellingzweven op zoutelande.

Oke ik ben daar nog nooit geweest.
Maar mijn haat tegen deze organisatie is er des te groter door geworden.
Als knvvl niet door wil hebben dat het nu dus die 10.000 mensen uitsluit.
Moet je wel heel erg dom zijn.
Gelukkig is mijn cluppie geen lid.
Mijn mening heb ik nu diverse malen gegeven.
Helaas ben ik bijna de enige van de 10.000 die mijn mening hierover durft te geven.
Ik laat het verder aan de rest van de 9.999 anderen over.

Wie veel tobt,tobt makkelijk

Hoi Bertus,

Laat mij dan maar een duit in het zakje doen....

Ik heb niet zo'n hekel aan de KNVvL, sterker nog ik BEN lid van het overkoepelend orgaan en zelfs vrijwillig, geen club die mij dwingt om lid te moeten zijn.

Maar ik ben het met je eens, voor de Helling hadden ze een uitzondering kunnen maken, gewoon lol voor een ieder !

En ik heb het al eerder verteld in dit draadje, het komt niet zo vaak voor dat de omstandigheden zo zijn dat alles te samen valt en je kunt vliegen, die zijn op één hand te tellen per jaar.

En eigenlijk is het er ook géén probleem, iedereen gaat gewoon op zijn eigen stekje waar hij gewend was, want de wind bepaald waar we gaan vliegen :D

En het verhaal over lid worden ja of de nee, hierover heeft iedereen een eigen mening en de clubs moeten de leden overtuigen van het nut.

De modelvliegers die géén lid zijn van en club, maakt het allemaal niets uit die gingen hun gang en die gaan hun gang, ook in de toekomst.

Groeten Martin

Kritiek mag en moet. Daar kunnen we beter van worden. Soms lijkt het echter dat velen denken dat de modelvliegwereld beter af zou zijn zonder KNVvL. Als zij gelijk hebben, dan houden we er toch gewoon mee op?

Nooit of te nimmer houd de KNVvL er mee op Boudewijn, dat laten wij als trouwe leden toch zeker niet gebeuren. De komende KNVvL ledenvergadering zal naar mijn mening uitwijzen dat er stug doorgegaan zal worden, ook al zal er de nodige tegenstand uit den lande ontstaan.

BTW, het zou zinvol zijn om de hangvlieglocatie op de een of andere manier op de KNVvL modelvliegsite te vermelden, met het aanvullend verhaal van Henk. :D

ajs56a zei:
BTW, het zou zinvol zijn om de hangvlieglocatie op de een of andere manier op de KNVvL modelvliegsite te vermelden, met het aanvullend verhaal van Henk. :D

Zeker een goed idee. We zijn echter nog enigszins terughoudend met de meer publieke presentatie van dit resultaat omdat er met de provincie Zeeland nog een andere, nog dringender, kwestie loopt. Er mag geen misverstand kunnen ontstaan dat alles nu is opgelost.

Boudewijn Swanenburg

In de nederlandse taal bestaat er een mooi woord voor iemand die gebruik maakt van diensten , zonder daar zelf aan mee te betalen.
We noemen dat een profiteur.

Ik ben al vanaf toen ik begon met vliegen lid, nu al zo"n 27 jaar, en zal dat blijven ook, dat hoort er nu eenmaal bij, zo zie ik dat tenminste.

Als je gaat voetballen, wordt je lid van de KNVB, ga je tennisen wordt je lid van de tennisbond, en als je gaat vliegen wordt je lid van de KNVvL.

Ik wordt schijtziek van die lui die maar beweren dat de KNVvL niets doet voor die 65 euro die ze op een jaar moeten betalen,en dat dat zo duur is, dan koop je maar een paar servo's minder op een jaar, so be it.
Zonder KNVvL zouden we in nederland helemaal niet kunnen vliegen, met welk modelvliegtuig dan ook.

als je ergens aan begint, kijk je toch eerst wat de kosten zijn? aanschaf van je spullen, lidmaatschappen enz?
wie een SUV koopt van 2500kg, gaat ook niet lopen zeiken dat de wegenbelasting wel erg duur is.

Als nou die 10000 modelvliegers eens allemaal lid worden dit jaar, hoeven we volgend jaar met z'n allen maar 12.50euro ofzo te betalen, das toch wel goedkoop genoeg?

Kunnen we nu weer :ontopic: ?
voor de discussie wel of niet, is een apart gedeelte op dit forum :wink:

bedankt voor je spellingscontrole hoor Jan, is al veranderd.
:wink:
ik was zo pissed op al die negatieve reacties, dat ik ff mn spelling niet in de gaten had.
gelukkig dat de meerderheid van de forumleden die reageren het wel snappen

sorry theo en bertus
maar leuk dat jullie mij dus ook elite vinden een wao'r.
want ik ben lid van de knvvl
ik ken julie situwatie dus ik weet ook waarom theo geen lid is.
maar ik ben lid omdat ik die 68 euro er wel voor over heb.
toen ik het draatje starte over de verhoogte contributie was dat om meer inzicht te kunen verkrijgen voor heel nederland en me zelf.
dat ik die 134 euro (68 knvvl en club 66 euro) elk jaar moet betalen is ook geen gemak. maar ik sprokkel het toch elke keer weer bij elkaar.
maar die 134 euro kan voor mij al naar behoorlijk minder als het club knvvl lidmaatschap er door komt.
maar ook op mijn club kreeg ik laast te horen ik wil niets meer gaan betalen dan dat ik nu betaal.
dat terwijl er tijdens de alv van dit jaar op de club bijna unaniem werd gestemt om als club lid te blijfen van de knvvl. dus die 75 euro voor de clubs te blijfen betalen. omdat dit al bij de contributie in zat lijkt het nu

Waar gaat het eigenlijk om? MODELVLIEGEN! Alle mensen met een positieve insteek: bedankt!
Ondanks anderen, die soms denken dat ze modelvliegend Nederland van dienst zijn met negatieve berichten te plaatsen, heb ik de daad maar eens bij het woord gevat. Een model gereed gemaakt, een wolkenloze hemel, windkracht 4-5 bijna haaks op het duin, opkomend water, enkele late toeristen en ja, daar ging ie (als eerste?). Een half uur later een beetje hard op het strand geland, maar ja.
Dus, welkom bij Zuiderduin.

Peter Keim

Tussen alle discusie door heb ik dan ook een vraagje voor de zekerheid.
Je moet dus lid zijn van de knvvl wil je daar vliegen, maar kan er iemand met zekerheid bevestigen wat Simen DeWulf vertelde dat je met een VML-lidkaart (van Vlaanderen-België) daar ook mag vliegen mits je je bij het hotel aanmeldt?

Kurt,

Je kunt je met de VML kaart aanmelden bij Hotel Zuiderduin en dan krijg je een vergunning om daar te mogen vliegen.

Janneman :zon:

Hahaha dat schiet lekker op.
Staan er geen borden langs de weg dan?
Ik dacht dat de weg met goud bekleed zou worden.
Van het geld moet dat makkelijk kunnen 8O

Het onthaal was zeer goed, maar waar staan de dijkpalen 239-240? ( moet mischien eerst zwemmen) niets gezien, frequintiebord ? 20 minuten langs beide kanten gezocht , notteboom

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back