Officiele hellingzweeflocatie nu geopend

Status
Niet open voor verdere reacties.
De reacties in dit draadje blijven mij verbazen. Zoveel gemopper op een uitbreiding van mogelijkheden. Als een organisatie tijd en moeite steekt in het verwerven van een vlieglocatie en daarmee ook (deels) verantwoordelijkheid neemt voor het gebruik van de locatie is het toch niet onredelijk om gebruikers te vragen lid te zijn. Het feit dat mijn dochter lid is van de lokale korfbalvereniging betekent in die kringen ook niet dat zij elders zomaar ongevraagd gebruik kan maken van een andere sportlocatie.
Ik ben erg blij met de locatie in ZOutelande en ga daar graag een keer vliegen. Daarnaast hoop ik dat het club lidmaatschap van de KNVvl er er door komt. Ik vind het een gewaagd, gedurfd en origineel idee met (bijna) alleen maar winnaars. Meer leden en die leden een lagere contributie. Vanaf dan is er weer minder reden voor deze discussie.
KNVvl proficiat

Erik

Kunnen we nu niet even afspreken alle flauwe reacties achterwege te laten? :evil:

Een aantal mensen doen hier hun stinkende best om dingen voor ons te regelen, voor niet of nauwelijks gedekte kosten.
Als je voor minder een meer waardevolle bijdrage kunt leveren; graag!

Hoho, stinkende best om 10.000 mensen te weren bedoel je.
Er is niets flauws aan hoor.
Het is bittere ernst.

Misschien moeten we inderdaad nog eens naar de getallen kijken. Met getallen kun je altijd zo lekker veel!! Wordt het meteen een stuk minder ernstig.

Tot voor kort mochten 12.000 (het eerste getal) vliegers nergens aan de helling vliegen langs 350 km (het tweede getal). Na werk van twee (weer een getal )clubs, een nationale en een lokale club, mogen er 2.000 vliegers op een paar van die 350 km legaal vliegen als zij lid zijn van de nationale club.
Waar zit nou het probleem?? Ik zie dat echt niet. Iets moois bereikt, nog genoeg kust over en er wordt gezeurd ove die ene locatie waar inmiddels gevlogen mag worden.
De vraag wat de KNVvl dan eigenlijk wel voor de contributie doet wordt steeds makkelijker te beantwoorden.

Erik

Tuurlijk weet ik wat de knvvl doet met het geld.
Dat gaat naar de luchtvaart.

bertus
wat je nu zegt slaat op niets.
het gaat dus niet naar de normale luchtvaart
want het gaat naar de recreatieve luchtvaart
dat zijn wij ook.
de knvvl afdeling modelvliegen is maar een kleine groep met potentcieel de meeste leden van alle recreatieve luchtvaart groepen.
maar dan moeten die mensen wel lid worden.
de knvvl zelf is een organisatie van alle recreanten in de luchtvaart dus prive motor/zweef/para/ulv
deze mensen betalen nog veel meer dan wij per jaar betalen aan de knvvl
maar al die groepen zijn verenigd in de knvvl koepel.
daar betalen wij dus ook een fix bedrag aan omdat we met zo wijnig zijn.
dit kan anders als iedere modelvlieger lid zou worden.
ik vind het nog al normaal dat als een vereniging iets voor elkaar bokst dat je dan wel eerst lid moet worden of in elk geval een bijdrage moet leveren om er gebruik van te mogen maken.
wel moet die regel dan voor iedereen gelden.
nu heben de afdelling(mischien ook wel de gehele knvvl) en de clubs er voor gekozen lidmaatschap van het landelijk erkent orgaan er aan vast te zetten.
(ik zeg landelijk omdat het dan ook meteen geld voor de hele wereld.
iedereen die dus lid is van de in zijn land erkende organisatie is dus welkom).
mischien hadden de partij'n ook kunnen denken van kom laten we er munt uit slaan door gewoon bij gebruik te laten betalen. maar nee dat hebben ze niet gedaan.
ook hadden ze zo als jij graag zou zien er helemaal niets voor kunnen vragen maar zou jij dat dan echt eerlijk vinden.

Jongens ik zal ophouden met klieren.
Ik ben te ver gegaan.

Het kan mij ten diepste niets schelen wat de knvvl doet.
Als ze maar niet op ons veldje komen.

Ik ben daar ook nog nooit gaan hellingzweven, dus ik ondervind niets nadeligs.
Ik heb er zelfs helemaal geen model voor.

Ik begon eerlijk gezegd met een beetje stangen, maar ik ga te ver.
Gaan jullie lekker zweven, en hopen op een mooi windje

Verder bedoelde ik met grote luchtvaart 1 op 1 modellen
Dus mandragende toestellen

marco bosch zei:
ik vind het nog al normaal dat als een vereniging iets voor elkaar bokst dat je dan wel eerst lid moet worden of in elk geval een bijdrage moet leveren om er gebruik van te mogen maken.
wel moet die regel dan voor iedereen gelden.
Het had beter geweest om er een geldbedrag voor te vragen ipv lidmaatschap van de bond.
marco bosch zei:
nu heben de afdelling (mischien ook wel de gehele knvvl) en de clubs er voor gekozen lidmaatschap van het landelijk erkent orgaan er aan vast te zetten.
(ik zeg landelijk omdat het dan ook meteen geld voor de hele wereld.
iedereen die dus lid is van de in zijn land erkende organisatie is dus welkom).
En daar zit hem nu de kloe. Mijn grote vliegvriend (Roy Brown) waar ik mee rondtoer is de AMA representative voor Europe (zie http://www.amadistrictii.org/amad2/officers.php ). Volgens hem is de AMA verzekering niet wereldwijd. Dit is dus een reden voor overdenking. Er zijn hier in Europa zeer vele AMA (amerikaanse tegenhanger van de KNVvL) leden. Overigens ter aanvulling, hij heeft er wel voor gezorgd dat hij een geldige WA verzekering heeft waarin modelvliegen expliciet is opgenomen.

kijk theo zo lang de KNVvL dat niet weet kunnen ze er ook niets mee doen.
als het waar is wat roy zegt dan moet de KNVvl en de AMA hard aan het werk hier mee

o en theo als dat geld bedrag nu eens 15 euro was voor een dag.
dat lijkt mij redelijk omdat ze het ook nog eens onderhouden en al die vergunning/leges die betaald moeten worden, ook niet te vergeten de hulp van Hotel Zuiderduin die we krijgen.

Hoi Simen;

Als je bij hotel Zuiderduin richting duinen loopt, ga je +/- 50m links over het geasfalteerde voet/fietspad .
daar de trap op , naar de top van het duin, boven aangekomen, +/_ 200m
links over het pad, daar vind je de startplaats(zie foto aan begin van dit topic).
er is idd (nog) geen freq. bord of infobord geplaatst.
gr, en tot ziens op het duin, Nico

Henk schreef:

MVC Delta Vlissingen heeft inmiddels gezorgd voor een frequentiebord

Nico schrijft:

er is idd (nog) geen freq. bord of infobord geplaatst.

Zeer misleidend voor onze Belgische en andere vliegers die hier niet uit de regio komen en dus onverrichtzaken terug naar huis kunnen.

Ik vind dit een kwalijke zaak tegenover je mede modelvliegers.

Janneman :zon:

Nu eens een ECHTE KLACHT, en GEZAAG, waar is de VLIEGPLEK.
Jullie zagen over iets, maar je weet niet wat en waar en hoe ??? ik nu wel ik heb de jaarkaart, en nu vliegen dan maar NEE, je moet EERST DE PLEK VINDEN, strandovergang Bucksweg no proplem, de duinen no proplem, de vliegplaats BIG PROPLEM, alles is afgezet met prikkeldraad , en dan nog ook de laagste duinen van gans de omgeving ?? geef mij maar ZOUTELANDE , geen gezaag over JAARKAART, en GEEN PRIKKELDRAAD

O o, je vraagt je af waarom nu toch ???

Als er nu vanaf 15 September gevlogen mag worden, rekening houdend met de regels !!!

Dan wordt er verteld; inmiddels staat er al een frequentiebord ....

En dan staat hij er niet, ja dan vraag je erom :evil:

Bertus zei:
Ze hebben nog niet eens in de gaten dat ze vliegplek afjatten ipv geven.

Vroeger mocht je er helemaal niet vliegen. Het was verboden. Nu mag je er wél vliegen.

Er is dus geen vliegplek 'afgejat', maar een vlieglocatie toegevoegd.

Vroeger mocht er niemand vliegen, en het werd toch gedaan.
Je zal nu dezelfde mensen aantreffen op het duin. Alleen de KNVvL mensen vliegen legaal.

Ik vraag me alleen af de nieuwe vliegplek, net zo mooi is als het 'oude' duin waar we altijd stonden.... :roll:

Joost ik ben al duidelijk op mijn inbreng in dit draadje ingegaan.
Zie mijn vorige post :wink:

Bertus zei:
Joost ik ben al duidelijk op mijn inbreng in dit draadje ingegaan.
klopt. Misschien daarom nu maar stoppen met dit draadje te verpesten voor de mensen die wel iets zinnigs hebben te zeggen....

Discussie == leuk, maar hoe het zo gaat niet meer :cry:

Het is idd jammer dat de vliegplek nog niet helemaal op orde is, had volgens onze plannen al klaar moeten zijn, maar;
plaatsing moet via waterschap en gemeente geregeld worden, en helaas, dat duurt soms langer dan je had gewild.
Wij hopen op jullie begrip, er kan uiteraard wel gevlogen worden, maar dan wel onderling overleg voor de gebruikte kanaal nummers.

Tot ziens bij zuiderduin, Nico

Misschien kan er iemand de coordinaten van de vliegplek opgeven, dan is 'm toch al te vinden met GPS of google earth, dat kan al helpen.

Kris

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back