Offshore sleper TS-61 FORCE 1:50

Denk dat je deze power nodig hebt met slepen van de sloep :D

Op stationair vaart hij wat meer schaal. Maar met wat oefenen kun je erg fraai manoeuvreren en draai je op de plek rond en mooi traverseren ook nog wat die kan. Is leuk om te zien op zijwaarts te varen :banana:

Groeten Peter

meestal als ik aan het varen ben , dan komen
er best wel veel mensen even kijken, en als je
dan even het gas open trekt, vinden ze dat meestal
een mooi gezicht, maar anders vaar ik gewoon mooi rustig
en als ik bij de vaarshows ben zal ik ook wel rustig
aan moeten doen , anders wip je die kleine bootjes
door de golfen zo de vaarbak uit:yes:

Jan

Deed ik ook met het rompje Jan, blijft ook leuk tenslotte even wat golven trekken. Maar je maakt er een schitterend scheepje van vind ik en vele anderen.

heb laatst het een en ander binnen gekregen van modelwinkels
waaronder de davids, toen ik het uitpakte viel het me gelijk al op dat het maar kleine davids waren , en na even passen op de boot bleken ze 2 keer te klein te wezen:rolleyes:, had niet naar de schaal gekeken, want ze waren 1:100,

dus zat er niks anders op dan ze een keer te vergoten , en dit zijn ze
gemaakt uit roerstaafjes, ministeck, en stukjes ABS;)
full

en heb even goed de foto,s bekeken van de echte sleper , en die had nog ruitenwissers , en 2 slingerruiten(gemaat uit patrijspootjes) , dus moesten die er ook maar op
full

en bij sommige foto,s van de echte sleper is te zien dat ze een soort buizen systeem naast de stuurhut hebben geplaatst , kan denk ik een zeiltje overheen , staan ze droog tijdens een buitje:rolleyes:
full

Jan

Laatst bewerkt door een moderator:
Begint een mooie slepert te worden Jan.

Geinig hoe je de plastic lepeltje, abs en de ministeck verwerkt tot een david.
Ik leer veel vanjou, ga zo door.

Groet, Mark

Jan, die buizen noemen ze een zonnetent, over deze buisconstructie komt dan een tarpaulin, een zeil. Dit is iets wat je op meerdere schepen wel tegen komt op de brugvleugels (was vroeger meer gemeengoed eigenlijk).
Houdt de mensen beetje uit de zon of regen. Wanneer nodig kon/kan dat opgebouwd worden.

Groeten Peter.

oke , bedankt peter

eigelijk hoort er ook nog een zonnentent op het dak
maar dat werd me een beetje te gek, omdat daar ook al masten en antennes staan.
maar vind het persoonlijk wel leuk staan:D

Jan

...
dus zat er niks anders op dan ze een keer te vergoten , en dit zijn ze
gemaakt uit roerstaafjes, ministeck, en stukjes ABS;)
full

Jan,

Heb je foto's van de bouw van je davits? Zo ja; zou je mij die kunnen doen toekomen? Altijd leuk om te zien hoe anderen sommige dingen oplossen.
Mooie davits, en mooie zonnetenten! Je maakt er een gaaf schip van, zo.

dankje Sets!:D,

heb even rondgezocht op de mobiel, maar heb er helaas geen
foto,s van gemaakt.

maar zo veel stelt het niet voor hoor:p

nu alleen de 2 sloepjes nog, en dan, ja dan ben ik daar mee klaar;)

Jan

Hmm jammer Jan, maar ik geloof dat ik al zie hoe het in elkaar zit.

Misschien is het trouwens wel leuk om even een maatschetsje online te zetten, misschien hebben andere 1:50 bouwers daar ook wat aan.

hallo,

nou, dit heb ik vandaag gemaakt;)

full

de reddingsloepen, nu moeten er alleen nog 4 trossjes touwen aan de buis hangen boven de sloep.

full

onderaan de schoorsteenvoet nog even 2 lichtjes opgehangen , en op de hoeken van de accomodatie 2 uitstekende pijpen geplakt , weet niet waar het voor dient , maar zit er in het echt ook op:rolleyes:

full

en de dekluiken even voor handvaten voorzien , de handvaten zijn trouwens nietjes:cool:

full

en tot slot, niet te vergeten de "Bal ruit bal combinatie' voor het slepen
(beetje wazige foto, sorry daarvoor lag hem aan het licht)

full

en ik kan hem ook nog laten zakken:D

Jan

Hallo Jan,

Inventief opgelost en de davids zien er ook nog eens realistisch uit. Complimenten, ook voor de andere details op de foto.

Groet
Sjoerd

Heel netjes Jan... Zou ik mijn Bluster maar naar jou brengen ?? Kan je hem afmaken voor me... :mrgreen: Jij bouwt vele male sneller als menig modelbouwer...:D

bedankt Sjoerd!:D

haha, Vincent, nu ik toch in de orange stemming ben, kom maar op met je
sleper:rolling:

nee grapje hoor:p , heb vakantie dus kan kan mooi doorbouwen:D

Jan

de loopplank is klaar:D

full

hier zit hij op z,n plekje , hij word op zijn plaats gehouden door 2 90 graden gebogen stukjes ijzerdraad, vastgesoldeert op de reling

full

en hij doet ook nog wat hij moet doen, wel leuk om bij vaarshows de boot aan een steiger te hebben liggen , en dan even het loopplankje van boord

Jan

Back