Offshore sleper TS-61 FORCE 1:50

Hoi Jan,

Dat lijkt me wel erg mooi om op foto/filmpje te zien. Trekkracht genoeg in ieder geval hopelijk. Wel een stevige sleephaak constructie in de TS nodig dan.

Groeten Peter

ik ga de sleephaak constructie door het dek heen vastmaken , en waarschijnlijk iets van messing solderen , dat moet dan wel stevig worden , hoop ik:rolleyes:

hallo,

het onderwaterschip is voor een deel geverft, moet natuurlijk nog een 2e laag overheen en de grote stukken worden
met een klein rollertje gedaan,;)
full

en het achterdek
full

ik hoop dat het met een beetje vaseline wel waterdicht is te krijgen;)
full

Jan

Laatst bewerkt door een moderator:
hallo ,

full

de deklatten in de romp , zodat daar het dek straks op komt te liggen.

full

en het begin van de sleephaak constructie, gemaakt van 2mm zink
zal hoop ik nu wel sterk genoeg wezen;)

nu de sleephaak nog
full

aan de achterkant vastgemaakt met 2 boutjes.

full

en mijn pontonetje in klaar , past mooi bij de wagenborg , 1:100

Jan

Hee, bekende motoren!

Ik heb er ook een aantal liggen, ze komen uit kopiëermachines en zaten jaren geleden in het 'Restposten' assortiment van Conrad.

De motoren hebben een gigantisch koppel en zijn lekker zuinig.

full

Groeten, Jan.

hee Jan,

bedankt voor de informatie!
het zijn inderdaad de zelfde motoren
die met de vierkante plaat voor de motor

en ze zijn ongeloofelijk sterk!:D

Jan

hallo,

full

begin van de stuurhut

full

accomodatie

full

accomodatie

full

en de sleephaak, sterk zat , de Force heeft deze week een kano gesleept met mij erin , en dat ging prima:D

Netjes Jan, ziet er strak uit zo! Slepen kun je wel met deze boot, ben benieuwd hoe het gaat met slepen van de 1000 kilo sloep ;-)

Groeten Peter.

he Peter,

bedankt:D!
slepen kan ie zeker , ben zelf ook wel benieuwd of hij onze sloep
kan trekken , hij zal eerst wel even op gang moeten komen;).

mvg Jan

update,

de sleper is er mooi op vooruit gegaan , hij heeft inmiddels kleur
en al enige details.:D

full

hier is de stuurhut met de relingen en masten enz.

full

en hier ligt ze samen met haar schaalmaatje de amsterdam ook in 1:50

full

reacties zijn altijd welkom,

Jan

,

@Vincent, bedankt voor je leuke reactie, je zult de boot vast wel een keer te zien krijgen op vaarshows bijvoorbeeld;),

@konajra, bedant voor de leuke reactie, en ben inderdaad al een aardig eind op weg met de details , maar er kunnen altijd nog meer op:D

@sunsetakeade, haha, dat bootje komt jou zeker bekend voor , want ik volgde jou verslag van de minislepertjes al , en toen ik het slepertje in de action zach liggen kon ik het niet laten , en wat wil je ook voor nog geen 3 euro, wat mij trouwens opvalt is dat hij een beetje op de smit nederland lijkt , qua romp , en opbouw :D, dus maak ik er waarschijnlijk een smitje van;)

Jan

Zomerse Update,:cool:

heb weer het een en andere gemaakt voor de boot
full

zoals de trossenkorfen , en een grote ontluchtingpijp, en onder het hapaglloyd logo zit nog een plaatje , daar komt na het wit spuiten van de stuurhut nog een messing plaatje op , daar staat in het echt de naam van het schip en de bouwplaats/Bouwjaar op (volgens mij).

full

en het dak van de stuurhut is zo goed als klaar , met antennes enzo.
nu alleen nog wat bedenken hoe ik het beste lampenkapjes kan maken voor in de hoofdmast , billingboats heeft ze wel kant en klaar te koop , maar best wel prijzig:rolleyes:, dus ga ik ze waarschijnlijk zelf proberen te maken

full

en ook de boot had het warm, dus zocht hij het verkoeling;)

mvg Jan

Back