OH 58 Kiowa...in belgië..

+ 1000 ... wow

'k Voel mij opgelucht da'k niet de enige gek ben die zoveel uren steekt in het bouwen van één heli... nog 3-400 te gaan en we zijn er... Doorzetten en blijven bouwen. Elke dag een beetje.

Heligroeten,

Nick
 
Afmaken van lopende zaken was aan de beurt, allereerst de grote ventilatieopening aan de zijkant van het doghouse. Muggenzift alleen gaf niet het goede resultaat, daarom heb ik er een filterdoek achtergelijmd, en dit geeft een betere weergave van het origineel

full


Het gapende gat achter de rotoras moest ook nog worden gedicht, plasticard brengt de oplossing..

full


Een andere inlaat moet ook nog worden voorzien, deze messing zift is geruime tijd geleden gemaakt door iemand mbv photo etching, dit vanwege de specifieke vorm van de openingen..

full


Vervolgens was het zoeklicht aan de beurt, pas, slijp, vijl en boorwerk was weer aan de orde..

full


full


Tenslotte de eigenlijke schijnwerper monteren..

full


en we hebben licht!

full



groeten,

Didier
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Waar brandt de lamp? Bij Didier! Joepie, joepie.
Het blijft boeiend om hier elke week je vorderingen te bewonderen.
'k Kijk al uit naar volgende week...

Heligroeten,

Nick
 
Nu we toch weer aan de onderzijde van de neus bezig waren heb ik me maar ontfermd over de wire cutter die onderaan zit.
Bij de meeste heli's zit deze vast aan de romp, niet bij de Kiowa dus.... Hier zit hij gemonteerd op een plaat, deze kan voor transport gedemonteerd worden, iets dat ook voor het model perfect zou zijn
Wat de vorm betreft kon ik met een standaard Vario exemplaar al een heel eind komen

full


Deze heb ik dus ook op een plaat gemonteerd, en voorzien van bevestigingsbuisje zoals op de full size

full


In de romp zitten nu geleidingsbuisjes, waarvan eentje is voorzien van een magneet :-)

Op deze manier is ook deze cutter voor transport afneembaar!

full


full


Ook weer klaar...


groeten,

Didier
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Opnieuw prachtig gemaakt, die uitzonderlijke bevestiging van de kabelsnijder.
Ook weer goed gevonden om dit detail afneembaar te maken.
Het transport van onze modellen wordt laten een tricky affaire... Ik speel met het idee om een soort kist te maken in styropor waarin de heli gefixeerd wordt.
Onafgeschermd transporteren is geen optie. Eén remstoot is genoeg om de zaak te ruineren...

Heligroeten,

Nick
 
Helaas deze week weinig tijd gehad om aan de kiowa te werken, maar we hebben een belangrijke stap gezet; de pedestal die laaang geleden gemaakt werd heeft zijn plaats gevonden op de staart..
Het geheel met een klem voorzichtig op z'n plaats houden, en een lat erbovenop om het zaakje netjes horizontaal te lijmen.

full


Volgende stap zal het afwerken van de pedestal zijn, maar da's voor ergens volgende week...

groeten,

Didier
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Jajajaaà, elke donderdagavond kom ik hier, na mijn avondlijke bouwsessie, piepen om te zien of Didier zijn update er is... 't Is een ritueel geworden.
Natuurlijk kunnen we niet elke week een spectaculaire fotoreportage verwachten. Soms kruipen er veel uren in verborgen werkzaamheden of is er gewoon wat minder tijd beschikbaar geweest.
Nu, deze week is er maar één prentje, maar het is een héél sjiek. Die pedestal verandert de look compleet... ten goede natuurlijk.

Heligroeten,

Nick
 
Yes yes ,

Hier is het ook nog altijd genieten als we dit draadje openen .
VAKWERK Didier . ;-)
Meer kan ik er niet van zeggen , het wordt een TOP HELI .

Grtz
Ron
 
geen geduld hé ;-)

De laatste weken ontbreekt gewoon de tijd om intensief te kunnen bouwen, maar we hebben toch de eerder gelijmde pedestal kunnen afwerken.
Dit kon enkel als deze permanent op de heli stond, daar er nog plaatjes moesten gemaakt worden die bij de full size als bevestiging dienen..
we beginnen eraan...aftekenen en meermaals passen is de boodschap..

full


ze zien er simpel uit, maar zijn toch lastig vanwege de vorm...

full


Tenslotte de andere kant, afgewerkt en voorzien van de bekende rivetten..

full



we zijn weer een stapje dichter :-)


groeten,

Didier
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja Didier, het wordt hier zoals met 'de boekskes (=Vlaamse tijdschriften)'.
Die moeten ook op tijd in de winkel liggen hé, anders wordt er gemord.
Zoals steeds... prachtig werk enne ook met kleine stapjes ga je vooruit.

Heligroeten,

Nick
 
Ik kijk er telkens naar uit om de verdere ontwikkeling te volgen.
Elke keer leer ik iets bij en elke week is weer een weer korter naar huis!

Chapeau!
 
Donderdag... dus 't is de moment hé..

Beperkte vooruitgang, maar toch belangrijk...
De stabilo's moeten geplaatst worden, deze zijn reeds lang geleden vervaardigd...
Alvorens ze te verlijmen heb ik de rivetgaatjes moeten boren, anders kan ik er niet meer bij omdat de staart er te dichtbij zit..
Alles gelijmd en vastgetaped om de perfecte positie te behouden

full


En voila! gelukt, nu nog afwerken met wat details en rivetten..

full


eindresultaat na menig bouwuurtje:

full



tot de volgende!


Didier
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat monniken werk is gewoon niet meer te bevatten!
Ik ben echt benieuwd om het toestel nog is live te zien!
Super!
 
Zo..

We zijn dus eindelijk aan de cockpit begonnen, een werkje waar ik een beetje tegenop zag, daar ook in dit geval alles zelf moet worden verzonnnen.
Eerste opdracht is het inpassen van het instrumentenpaneel. Na wat pas en vergelijkwerk ben ik tevreden met de positie. Het geheel wordt met 2 schroefjes M3 vastgezet.

full


Vervolgens was het weer plasticard time!
De achterwand heeft een opvallend gatenpatroon, en nog wat bultjes, dit moest erin komen..

Alles aftekenen en proefboren

full


Gaten boren, positie van de bultjes aftekenen en deze vervaardigen uit halfronde strip

full


Tenslotte op de afgetekende posities lijmen, het geheel nog wat van houtlijm rivetjes voorzien en klaar voor verf!

full


tot zover deze week....

groeten,

Didier
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vervolgens is de opbouw waar later de stoelen op moeten komen aan de beurt. Ook dit heeft weer een specifieke vorm, dus de plasticard en balsahout heeft zijn dienst weer bewezen.

De binnenkant...

full


En zo komt het dan later in de cockpit...

full


Daarna zijn we begonnen met het geheel van de console in te pakken en af te werken, alvast een voorsmaakje, de rest moet nog worden vervaardigd...tijd tijd tijd....altijd te kort hé...

full



groeten,

Didier
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top