oldtimer zwever "Rhon"

flymax

PH-SAM
De afgelopen weken ben ik bezig geweest met de bouw van een eigen ontwerp zwevertje van 1,5 meter spanwijdte. Het is een look alike van allerlei oude zwevers met knikvleugels maar geen schaalmodel. De vleugel is schuim ingedekt met 1,5 mm balsa. De romp is van Gamma triplex en het kapje uiteraard van een PET fles. Jammer genoeg weten jullie nu dat hij nieuw is en dus niet op het vintage glider treffen kan meedoen.

Hierbij het filmpje van de maiden, bij ons thuis op de dijk.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zou niet weten waarom je deze de 15e niet mee kan nemen. Ook moderne modellen van originelen uit het 'hout'tijdperk mogen tegenwoordig. Een mix van Minimoa/Sperber/etc lijkt me hier prima in passen. Vintage feel genoeg in dit model wat mij betreft.

Deze valt onder het hoofdstuk "rariteiten" :D:D
Het spreekt voor zich dat deze creatie tijdens een volgend treffen voorgevlogen moet worden alvorens door de deelnemers van het eerste uur een oordeel over de historiche juistheid van dit schepsel gegeven kan worden.

zo te zien is het geen verkeerde "frankenstein" ®

Max, dit is een gaaf model!
Voor zover ik in filmpje kon zien is het een gelukt ontwerp.
Ik ben nu wel nieuwsgierig naar wat foto's.

Johannes

Laatst bewerkt:
@flymax, daar zou een 2.5-3m modelletje van gemaakt kunnen worden! met lekkere vintage kleuren ofzo!

Blij dat we allemaal op één lijn zitten! Het gaat om de "vintage" gedachte. Exacte jaartallen maken wat mij betreft niet zo veel uit. Als je zorgt voor een bakkelieten kapje ipv PET is het accoord :-)

@flymax, daar zou een 2.5-3m modelletje van gemaakt kunnen worden! met lekkere vintage kleuren ofzo!

Ja maar dan schiet het voor mij zijn doel voorbij. Ik heb al een reiher van 3 meter 80. Dit model is bedoeld voor die dagen waarop er geen grote sleepkist is, of als ik weinig tijd heb. Bovendien is hij ook geschikt voor het vliegen aan kleine hellingkjes zoals de dijk bij ons huis.
Max

Ja maar dan schiet het voor mij zijn doel voorbij. Ik heb al een reiher van 3 meter 80. Dit model is bedoeld voor die dagen waarop er geen grote sleepkist is, of als ik weinig tijd heb. Bovendien is hij ook geschikt voor het vliegen aan kleine hellingkjes zoals de dijk bij ons huis.
Max

die kleine heb je al ;) nu een grote voor wel achter een sleepkist te gaan hangen! ;)

Misschien is de Super soarer ook een optie? Deze ben ik momenteel aan het bouwen
Dit is ook een balsa zwever met knikvleugeltje 1,8 m

RC Super Soarer van Easybuilt Models

Willem,
Heel eerlijk gezegd was jullie aanschaf van de super soarer voor mij de aanleiding om dit kistje te bouwen. Vooral dat plaatje van die witte in zwitserse stijl op de heg sprak me erg aan. Ik ben echter in sommige opzichten een erg luie bouwer en heb dus gekozen voor een meer vierkante romp en schuim ingedekte vleugels. De romp had ik vrij snel nadat jullie de bouwdoos binnen hadden al klaar, maar door drukte op het werk bleef het daar een beetje bij. Onlangs maar eens de snijbeugel ter hand genomen en dan gaat het toch ineens weer snel. Bovendien had ik nog een mislukt kapje voor de Spatz waar ik nog een kapje voor deze zwever uit kon snijden.

Max
Max

Die Oltimer Super Soarer, heb jij die besteld bij Easy Built zelf? Zo ja, hoe duur waren de verzendkosten? Want ik vind de prijs wel heel aantrekkelijk...

Laatst bewerkt:
Back