oldtimer's

Discussie in 'FullScale-Forum' gestart door pieter007, 30 jun 2005.

  1. Jurr

    Jurr Guest

    Land Rover Series 1, 80" wheelbase uit 1953. Met origineel 2 literblok. We hebben er 2, eentje ondergaat momenteel restauratie en de andere volgt erna.
    Verders hier thuis nog een Range Rover uit 1975. Net compleet gerestaureerd met een hoop nieuwe techniek, waaronder een 3,9V8, 5bak, lederen interieur, en de nodige offroad goodies.
    Laatst ook nog een Defender 90 gekocht uit '88, misschien geen oldtimer nog volgens de Nederlandse wet *helaas niet...*, maar zeker wel een moderne klassieker :)

    In't verleden zijn hier ook diverse Land Rovers de revue gepasseerd...en paar Ninety`s, een One-ten, een 109, een S3 88 LW, en een volledig opnieuw opgebouwde Range Rover uit '72.

    O ja, heb ook nog een Honda XL500 uit '82. Hij is nog net te recent voor vrijstelling van de wegenbelasting, maar ja, das toch niet veel voor zo'n 2wieler :D

    Achja, het houdt je van de straat toch... :wink:
     
  2. de ford mustang is ook heerlijk...
     
  3. FiXeL

    FiXeL Guest

    Ik heb zelf geen klassiekertjes, maar op mn werk hebben we nog wel wat staan:

    [​IMG]

    Bitri scooters. Het bedrijf maakt nu geen scooters meer, maar er staat nog wel het een en ander op zolder.
     
  4. pieter007

    pieter007 Guest

    kheb even een vraagje

    in augustus ga ik naar het volvo treffen in zweden
    en ga daar waarschijnlijk een auto kopen
    nu moetten we die auto ook thuis krijgen dus gaan we een trailer moetten huren
    nu weet er iemand adressen van trailer verhuurders rond antwerpen ?

    en mag ik daar zo maar mee naar het buitenland ?


    en om die auto dan in te voeren ? wat moet er dan allemaal gebeuren?


    mvg pieter
     
  5. Harmpy35

    Harmpy35

    Lid geworden:
    26 aug 2002
    Berichten:
    521
    Locatie:
    Enschede
    @pieter007

    Een van de laatste katteruggen????? NEEEEEEE :D .

    De katterug is van midden 50er jaren gemaakt tot en met midden 60er jaren. Vanaf 1960 ging de PV444 over in PV544, van de laatste heb ik de eerste verzie. (B) Het verschil is, geen spijltje meer in de voorruit, glas konden ze in 1960 gebogen krijgen. En van 4 zitter naar 5 zitter.

    Ideaal aan deze auto is dat je hem om kunt toveren in een 2 persoons bed :lol: (volgend jaar toch maar met de Katterug naar Harsewinkel :p )

    Mijn lader kan ik dan trouwens niet in de auto gebruiken. Deze katterug heeft namelijk nog zijn orginele 6 volt systeem. (alleen andere accu) Er zijn nog weinig 6 volt katteruggen die nog goed werken. De meeste mensen bouwen hem meteen om naar 12 volt.
     
  6. Harmpy35

    Harmpy35

    Lid geworden:
    26 aug 2002
    Berichten:
    521
    Locatie:
    Enschede
    @balsaplank,

    Ik lees dat je een Matra Murena hebt?

    Welke heb je de 1.6 of 2.0? Een kammaraad van me heeft een volledig uitgebouwde Talbot Matra Murena 1.6 ltr canarie geel. Laten we zeggen, de goedkope vervanger voor de Ferrari 308.
     
  7. Roger B.

    Roger B. Guest

    met betrekking tot die aanhanger....

    Ik weet niet of BOELS verhuur ook in de omgeving van Antwerpen zit, maar die verhuren autoambulances (en veel meer) ik weet dat er in het verleden mensen 3 weken naar frankrijg geweest zijn met een gehuurde BOELS aanhanger. Het kan dus wel.
     
  8. Gunskes

    Gunskes

    Lid geworden:
    18 aug 2003
    Berichten:
    843
    Locatie:
    Erpe (België)
    we hadden die seven met 2 personen samen gekocht en de tegenpartij wou er het nodige geld niet meer aan geven. Hij had een motorrevisie en een nieuwe kap enzo nodig.

    Specs:

    Car History: The car was Build in 1970 and is one of the original builded cars by Lotus.

    Specifications: Engine - Ford Kent 1600 cc with double Weber carburators

    Four gear gearbox

    Left hand drive

    Live axles

    SPAX front and rear adjustable shock absorbers

    Rebuilded completely in winter 1999-2000
     
  9. Jurr

    Jurr Guest

    Zonde zeg...lijkt me een erg leuk ding om `ns mee te sturen. En tsja, Engels hè....daar heb ik nou eenmaal een zwak voor :D
     
  10. Laurent

    Laurent

    Lid geworden:
    17 nov 2003
    Berichten:
    730
    Locatie:
    Luik , Belgie
    Dag allemaal ,

    soms is het goedkoper om auto's te laten brengen op een vrachtwagen , het goed is verzekerd en thuis afgeleverd

    Naar Zweden rijden met een huuraanhangwagen zal een heleboel kosten...

    de goedkoopste oplossing ( een klein beetje illegaal... :lol: ) is met de platen & verzekering van de verkoper naar Belgie afrijden , en de platen & verzekeringspapieren dan terugsturen naar Zweden ( doen wij regelmatig tussen Belgie & Frankrijk... )

    Qua invoerrechten ( invoer + BTW ) :
    daar Zweden lid is van de EU , kost het normaal niets , behalve de BTW ( 21 % in Belgie ) , die betaald moet worden op het bedrag die op de factuur staat...

    Natuurlijk speelt iedereen op de aangegeven bedragen , maar bij de BTW burelen zij ze niet zo zot , en zouden ze normaal tikken bij een "Katterug" in perfecte staat die verkocht werd aan 500€ 8O

    Maar daar en factuur een wettelijke overenkomst is tussen twee mensen , indien jij tegenpruttelt , zouden ze die moeten aanvaarden ... :D

    de groetjes

    Laurent
     
  11. Jurr

    Jurr Guest

    Gewoon een vakantie naar Zweden aan vastplakken, en dan terug met een auto op de autoambulance....Mooi land hoor, Zweden :)
     
  12. pieter007

    pieter007 Guest

    het is een volvo treffen in zweden :D onze vakantie dus :D
     
  13. eddie

    eddie

    Lid geworden:
    5 apr 2004
    Berichten:
    2.556
    Locatie:
    leidschendam
    hmmmmmm , pontiac firebird convertible ram air 3 uit 1968 , al 8 jaar in mijn bezit en al heel wat aan gedaan , 425 pk , spercardan , rondom schijfremmen gemaakt van mercedes , en nog heel wat dingen ,
    [​IMG]
     
  14. Rick NT

    Rick NT

    Lid geworden:
    29 dec 2002
    Berichten:
    1.594
    Locatie:
    Boxtel
    Eddie,

    wat is een spercardan, van een sperdiff. heb ik wel ooit gehoord.

    Verder ontbreekt er een [/img] aan je bericht.

    Rick
     
  15. morgoth924

    morgoth924

    Lid geworden:
    28 jul 2005
    Berichten:
    594
    Locatie:
    Gierle, Belgium
    Het afgelopen jaar heb ik de motor van een Porsche 924 uit 1980 gereviseerd, die kan er binnenkort terug in. Kan al niet meer wachten om hiermee te gaan rijden, zoveel beter dan het ouderlijke suzuki swiftje dat nu ter mijner beschikking staat.
     
  16. jo-han

    jo-han Guest

    Dat is leuk, dat er nog meer oldtimer liefhebbers op dit forum rondzwerven.
    Ik rijd zelf al een jaar of 4 op mijn Honda c320s viertakt brommer uit 1967. Ik vind het echt geweldig, zo'n stuk techniek, dat bijna 2x zo oud is als mij en dat zo verbluffend goed en betrouwbaar werkt! Vind ik veel leuker dan die plastics raceplees van tegenwoordig (aka scooters ;))

    [​IMG]

    Ben er een paar weken terug mee op vakantie naar Luxemburg, Frankrijk en Zwitserland geweest samen met twee vrienden. 2750 km in twee en een halve week. En geen technische mankementen gehad! In Zwitserland met 25 km/h in de eerste versnelling tegen de berg omhoog met haarspeldbochten en daarna weer naar beneden jagen!
     
  17. Marijn van D.

    Marijn van D.

    Lid geworden:
    25 feb 2005
    Berichten:
    264
    Locatie:
    Groningen
    Leuke machine Jo-han!

    Zelf word ik HE-LE-MAAL gestoord van die opgefokte scooters bij ons in de buurd, maarja had zelf vroeger ook een retesnelle vestpa dus eigenlijk mag ik niet zeuren... Maar zo'n tevreden ronkende 4tact is gewoon heel leuk. Super toch dat je gewoon met dat ding naar Luxemburg kan en weer terug zonder problemen dat zie ik die moderne dingetjes niet doen als je die blokjes bekijkt... zoo kwetsbaar alleenmaar gebouwt voor goedkope en snelle productie, maar na 15 a 20.000 km kun je ze helemaal reviseren.

    Keep up The Good Work :thumbsup:
     
  18. pieter007

    pieter007 Guest

  19. WVK Performance

    WVK Performance

    Lid geworden:
    23 sep 2004
    Berichten:
    913
    Locatie:
    niet op deze wereld.
    valt een Land rover Discovery 3.5 V8i (uit '92) die niet meer loopt ook onder een klassieker :p

    hij staat al sinds jan. 2005 stil met een kapotte comp.
     
  20. Arjan van Werde

    Arjan van Werde

    Lid geworden:
    2 mei 2003
    Berichten:
    541
    Locatie:
    Budel
    Jo-han , dan ben ik jou tegen gekomen op de camping in saverne (frankrijk) Ik heb je honda nog bewonderd daar. De wereld is klein!

    Arjan
     

Deel Deze Pagina