Land Rover Series 1, 80" wheelbase uit 1953. Met origineel 2 literblok. We hebben er 2, eentje ondergaat momenteel restauratie en de andere volgt erna. Verders hier thuis nog een Range Rover uit 1975. Net compleet gerestaureerd met een hoop nieuwe techniek, waaronder een 3,9V8, 5bak, lederen interieur, en de nodige offroad goodies. Laatst ook nog een Defender 90 gekocht uit '88, misschien geen oldtimer nog volgens de Nederlandse wet *helaas niet...*, maar zeker wel een moderne klassieker In't verleden zijn hier ook diverse Land Rovers de revue gepasseerd...en paar Ninety`s, een One-ten, een 109, een S3 88 LW, en een volledig opnieuw opgebouwde Range Rover uit '72. O ja, heb ook nog een Honda XL500 uit '82. Hij is nog net te recent voor vrijstelling van de wegenbelasting, maar ja, das toch niet veel voor zo'n 2wieler Achja, het houdt je van de straat toch... :wink:
Ik heb zelf geen klassiekertjes, maar op mn werk hebben we nog wel wat staan: Bitri scooters. Het bedrijf maakt nu geen scooters meer, maar er staat nog wel het een en ander op zolder.
kheb even een vraagje in augustus ga ik naar het volvo treffen in zweden en ga daar waarschijnlijk een auto kopen nu moetten we die auto ook thuis krijgen dus gaan we een trailer moetten huren nu weet er iemand adressen van trailer verhuurders rond antwerpen ? en mag ik daar zo maar mee naar het buitenland ? en om die auto dan in te voeren ? wat moet er dan allemaal gebeuren? mvg pieter
@pieter007 Een van de laatste katteruggen????? NEEEEEEE . De katterug is van midden 50er jaren gemaakt tot en met midden 60er jaren. Vanaf 1960 ging de PV444 over in PV544, van de laatste heb ik de eerste verzie. (B) Het verschil is, geen spijltje meer in de voorruit, glas konden ze in 1960 gebogen krijgen. En van 4 zitter naar 5 zitter. Ideaal aan deze auto is dat je hem om kunt toveren in een 2 persoons bed :lol: (volgend jaar toch maar met de Katterug naar Harsewinkel ) Mijn lader kan ik dan trouwens niet in de auto gebruiken. Deze katterug heeft namelijk nog zijn orginele 6 volt systeem. (alleen andere accu) Er zijn nog weinig 6 volt katteruggen die nog goed werken. De meeste mensen bouwen hem meteen om naar 12 volt.
@balsaplank, Ik lees dat je een Matra Murena hebt? Welke heb je de 1.6 of 2.0? Een kammaraad van me heeft een volledig uitgebouwde Talbot Matra Murena 1.6 ltr canarie geel. Laten we zeggen, de goedkope vervanger voor de Ferrari 308.
met betrekking tot die aanhanger.... Ik weet niet of BOELS verhuur ook in de omgeving van Antwerpen zit, maar die verhuren autoambulances (en veel meer) ik weet dat er in het verleden mensen 3 weken naar frankrijg geweest zijn met een gehuurde BOELS aanhanger. Het kan dus wel.
we hadden die seven met 2 personen samen gekocht en de tegenpartij wou er het nodige geld niet meer aan geven. Hij had een motorrevisie en een nieuwe kap enzo nodig. Specs: Car History: The car was Build in 1970 and is one of the original builded cars by Lotus. Specifications: Engine - Ford Kent 1600 cc with double Weber carburators Four gear gearbox Left hand drive Live axles SPAX front and rear adjustable shock absorbers Rebuilded completely in winter 1999-2000
Zonde zeg...lijkt me een erg leuk ding om `ns mee te sturen. En tsja, Engels hè....daar heb ik nou eenmaal een zwak voor
Dag allemaal , soms is het goedkoper om auto's te laten brengen op een vrachtwagen , het goed is verzekerd en thuis afgeleverd Naar Zweden rijden met een huuraanhangwagen zal een heleboel kosten... de goedkoopste oplossing ( een klein beetje illegaal... :lol: ) is met de platen & verzekering van de verkoper naar Belgie afrijden , en de platen & verzekeringspapieren dan terugsturen naar Zweden ( doen wij regelmatig tussen Belgie & Frankrijk... ) Qua invoerrechten ( invoer + BTW ) : daar Zweden lid is van de EU , kost het normaal niets , behalve de BTW ( 21 % in Belgie ) , die betaald moet worden op het bedrag die op de factuur staat... Natuurlijk speelt iedereen op de aangegeven bedragen , maar bij de BTW burelen zij ze niet zo zot , en zouden ze normaal tikken bij een "Katterug" in perfecte staat die verkocht werd aan 500€ 8O Maar daar en factuur een wettelijke overenkomst is tussen twee mensen , indien jij tegenpruttelt , zouden ze die moeten aanvaarden ... de groetjes Laurent
Gewoon een vakantie naar Zweden aan vastplakken, en dan terug met een auto op de autoambulance....Mooi land hoor, Zweden
hmmmmmm , pontiac firebird convertible ram air 3 uit 1968 , al 8 jaar in mijn bezit en al heel wat aan gedaan , 425 pk , spercardan , rondom schijfremmen gemaakt van mercedes , en nog heel wat dingen ,
Eddie, wat is een spercardan, van een sperdiff. heb ik wel ooit gehoord. Verder ontbreekt er een [/img] aan je bericht. Rick
Het afgelopen jaar heb ik de motor van een Porsche 924 uit 1980 gereviseerd, die kan er binnenkort terug in. Kan al niet meer wachten om hiermee te gaan rijden, zoveel beter dan het ouderlijke suzuki swiftje dat nu ter mijner beschikking staat.
Dat is leuk, dat er nog meer oldtimer liefhebbers op dit forum rondzwerven. Ik rijd zelf al een jaar of 4 op mijn Honda c320s viertakt brommer uit 1967. Ik vind het echt geweldig, zo'n stuk techniek, dat bijna 2x zo oud is als mij en dat zo verbluffend goed en betrouwbaar werkt! Vind ik veel leuker dan die plastics raceplees van tegenwoordig (aka scooters ) Ben er een paar weken terug mee op vakantie naar Luxemburg, Frankrijk en Zwitserland geweest samen met twee vrienden. 2750 km in twee en een halve week. En geen technische mankementen gehad! In Zwitserland met 25 km/h in de eerste versnelling tegen de berg omhoog met haarspeldbochten en daarna weer naar beneden jagen!
Leuke machine Jo-han! Zelf word ik HE-LE-MAAL gestoord van die opgefokte scooters bij ons in de buurd, maarja had zelf vroeger ook een retesnelle vestpa dus eigenlijk mag ik niet zeuren... Maar zo'n tevreden ronkende 4tact is gewoon heel leuk. Super toch dat je gewoon met dat ding naar Luxemburg kan en weer terug zonder problemen dat zie ik die moderne dingetjes niet doen als je die blokjes bekijkt... zoo kwetsbaar alleenmaar gebouwt voor goedkope en snelle productie, maar na 15 a 20.000 km kun je ze helemaal reviseren. Keep up The Good Work
valt een Land rover Discovery 3.5 V8i (uit '92) die niet meer loopt ook onder een klassieker hij staat al sinds jan. 2005 stil met een kapotte comp.
Jo-han , dan ben ik jou tegen gekomen op de camping in saverne (frankrijk) Ik heb je honda nog bewonderd daar. De wereld is klein! Arjan